יום ט' סיון ה׳תשפ״א 20.05.2021

פרעות לוד. "הם מנסים לבחון איך נגיב, האירוע עדיין לא מאחורנו"

שניים ממתנדבי ויוזמי ארגון 'השומרים' בשיכון חב"ד בלוד מסכמים את ימי האימה שעברו על השיכון בראיון משותף בתכנית ליל שישי ברדיו COL • ההתמודדויות, המתנדבים הרבים שהגיעו מבחוץ - ומה יהיה בעתיד?
פרעות לוד.
בקטן: מיטניצקי וורטהייים (באדיבות המצלם)

העיר לוד כבר כמעט שבועיים בכותרות, בעקבות פרעות אלימות שמחוללים בה חמומי מוח מהמגזר הערבי. יהודים מרגישים מאוימים ללכת ברחובות, בתי כנסת הוצתו. יריות נורו לעבר אזרחים ברחובות.

בשיכון חב"ד בכניסה לעיר הוקם ארגון שומרים מקומי, ביוזמת ובעידוד רב השיכון הרב ברוך בועז יורקוביץ. בשיחה עם הרצל קוסאשוילי בתכנית ליל שישי ברדיו COL שיתפו שניים מיוזמי וחברי הארגון, ר' חיים מיטניצקי ור' אור טרנהיים, בפעולות הארגון.

"אנחנו פועלים על פי חוק. יש כאן רבים יוצאי צבא", מספר מיטניצקי. "חלק נושאים נשקים על פי חוק. המטרה היא לתת הגנה. לאור המידע שנכנס לנו בימים האחרונים אנחנו לא מפרשים את מה שקורה כאן כעת כרגיעה, אלא אולי כשקט לפני הסערה.


האזינו לקטע המלא >>>


"הם מבצעים כל מיני פעולות בשביל לבדוק אותנו, איך נגיב. אתמול היו יריות בשכונה, הייתי סמוך לשם, נורו שני צרורות ולאחר מכן צרור נוסף. יש לנו מקום משוער שאנו מעריכים שמשם נורה. לדעתנו זה לא טעות או אימון אלא הפגנת כוח מסוימת ומסר שמעבירים. זה לא נעים. העובדה שמגיעים לכאן מתנדבים יהודים עוזרת לנו להרגיש שאנחנו לא לבד".

ורטהיים סיפר על המתנדבים מיו"ש שהגיעו לתמוך בתושבים. "בשבת היו לנו יותר משלושים איש שאירחנו אותם בשיכון, הם עשו את ההבדל בלוד בין קטסטרופה לבין המצב הנוכחי שרואים סוף באופק. הם באו להגן על אחים שלהם.

"בשלב הראשון היה ממש חשש של פוגרום, כמו מה שקרה באזור רמת אשכול וההתנהגות הייתה בהתאם. במוצאי החג כבר הבנו שהמצב יותר רגוע ואפשר להסתמך על כוננות מבחוץ וכדומה, כך שהיום כבר לא מארחים מתנדבים מבחוץ".

מיטניצקי עבר לאחרונה להתגורר בארץ מניו יורק. "לא חלמתי שזה מה שיקרה כאן", הוא אומר. "הייתי בארץ לפני תשעה חודשים והמשפחה שלי נשארה בניו יורק ושם היו אז פרעות. אמרתי להם תבואו לכאן ולמחרת הם הגיעו לכאן והייתי רגוע. כעת הפרעות מתחוללות כאן ואנו מתמודדים מול האיומים של השכנים שלנו. אם צריך - נלחם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.