צבי סופר | יום ז' סיון ה׳תשפ״א 18.05.2021

אליטוב לרדיו COL: "כל יסודות החסידות ב'אור החיים' הקדוש"

לרגל חג השבועות יום הסתלקות הבעש"ט, התראיין ר' יוסי אליטוב ב'ליל שישי' של COL על הספר שהו"ל יחד עם העיתונאי יאיר שרקי "צמאה לך" – על תורת הבעש"ט המנגיש את תורתו בשפה עכשווית • "לא שיערנו שזה ייגע בכל כך הרבה אנשים, הוא פרץ גבולות" • על הכאוס ומהומות ערביי ישראל, ואזלת ידה של המשטרה וכוחות הביטחון: "25 שנה האימאם בלוד מסית וכלום לא קרה. אין פה משילות, יצרו רק תפאורה של מדינה"
אליטוב לרדיו COL:
ר' יוסי אליטוב על רקע תמונה מאירועי המהומות בלוד (צילום: מאיר דהן, COL)

לרגל חג השבועות יום הסתלקות הבעש"ט, התראיין ר' יוסי אליטוב ב'ליל שישי' של COL להרצל קוסאשוילי על הספר שהו"ל יחד עם העיתונאי יאיר שרקי "צמאה לך" – על תורת הבעש"ט המנגיש את תורתו בשפה עכשווית, על הקשר  ל'אור החיים' הקדוש, והשיעורים הקבועים שהוא מוסר מידי שבוע.

"לא שיערנו שזה יגע בכל כך הרבה אנשים, מכלל המגזרים. אני מקבל מידי פעם תגובה מציבורים שאינם שומרי תומ"צ הנלהבים מהמסרים שיש בספר. הוא הגיע לקהלים רחבים ופרץ גבולות.

"תורת הבעש"ט משנה את כל הגישה, נותנת משקפיים אחרות".

על הקשר של הספר על הבעש"ט, לתורת ה'אור החיים' הקדוש, שר' יוסי אליטוב מוסר מידי שבוע שיעור בתורתו: "כל יסודות החסידות, הכללית וחב"ד, נמצאים ב'אור החיים' הקדוש. יש מסורת שהבעש"ט קיבל מושכות ההנהגה מה'אור החיים'."

בחזרה לענייני אקטואליה, כשאף אחד לא לוקח אחריות ומסיק מסקנות לאחר אסונות, והמהומות של הערבים, אומר אליטוב:

"יצרו פה תפאורה של מדינה, 'שטיבל' משופר. בסוף שום דבר לא עובד. בתי רפואה, דואר, כל פעם שאתה מזדקק לשירותי המדינה היא לא קיימת, חוץ מטיפול שוטף בענייני בטחון ונושאים מדיניים.

"משהו 'חפיפניק' שנבנה טלאי על גבי טלאי, ובמקור נבנה לספק ג'ובים לפקידים מקורבים. 25 שנה יש אימאם בלוד שמסית, שלחו לי הקלטות. יש פה מדינה, יש משילות? יש לכם כוח, תעשו איתו משהו!

"במשך שנים יש פשע במגזר הערבי, פריצות, גניבות, הקימו איים עצמאיים תחת עיני המדינה.

מה הפתרון?

"זקוקים לראש ממשלה שיטלטל ויסדר הכל מחדש. לא מתנגד לרעיון שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה לענייני פנים, ונתניהו יטפל בנושאים הביטחוניים והמדיניים כלפי חוץ. גילנו שהמשטרה לא משטרה והצבא לא צבא".


האזינו לראיון המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.