מערכת COL צעיר | יום ז' סיון ה׳תשפ״א 18.05.2021

על הגמלים: הפתרון שמצאו בפקיסטן לסגירת בתי הספר

אנחנו כבר כמעט שכחנו – אבל בעולם עוד סובלים קשות מנגיף הקורונה שמשבית את כל המוסדות הציבוריים • בפקיסטן הרחוקה נאלצו להתמודד עם בתי ספר סגורים וספריות סגורות ומצאו פתרון מפתיע • הספריה הניידת של פקיסטן
על הגמלים: הפתרון שמצאו בפקיסטן לסגירת בתי הספר
ילדי אחד הכפרים רצים לקראת הגמל 'צ'יראג'

בחודשים האחרונים, ממתינים הילדים שבכפר 'מנד' שבפקיסטן, בהתרגשות גדולה לבואו של הגמל 'צ'יראג'.

על גבו של הגמל האהוב, טמונות הפתעות גדולות בתוך כיסי בד גדולים – הרבה מאוד ספרים!

הכפר 'מנד' נמצא במחוז בלוצ'ינסטן הגובל עם איראן. זהו אחד האזורים העניים והפרימיטיביים בפקיסטן ובעולם בכלל. רק 54 אחוזים מהגברים, ו-24 אחוזים מהנשים באזור זה יודעים קרוא-וכתוב. למרות זאת, בשנים האחרונות משקיעים בני המקום והשלטונות מאמצים גדולים על מנת לשפר את המצב, ולהעניק לבני המקום יכולות לימודיות וכלכליות טובות יותר.

 

גמלים הם כלי תחבורה מוכר בכפרי פקיסטן | צילום: shutterstock


כיום, רובם של הילדים באזור יודעים קרוא וכתוב, לשמחתם של ההורים ובני המקום המבוגרים, שמשקיעים בכך מאמצים מרובים. נגיף הקורונה, שהתפרץ פתאום, הדאיג אותם מאוד, ולא רק מבחינה בריאותית.

בתי הספר והספריות, נסגרו על מנעול ובריח מחשש להדבקות המוניות, ומזה תקופה ארוכה לא יכולים לשוב אליהם הילדים הקטנים המעוניינים ללמוד. ההורים הלחוצים השקיעו מחשבה רבה כדי למצוא את הפתרון, שיוכל לעזור לילדים בהתפתחותם.

הרעיון שנמצא היה מבריק. באזורים אלו, שעדיין אינם כל־כך מפותחים, משמש הגמל ככלי תחבורה מרכזי, בעזרתו עוברים בני המקום את המרחקים שבין הערים והכפרים.

בחודשיים האחרונים, צועד 'צ'יראג' - הגמל שהפך לאהוב הילדים – סביב ארבעה כפרים במחוז, ועל גבו שקים עמוסי ספרים. בכל עיירה עוצר הגמל בתחנה קבועה, ושם מפעיל המתנדב המקומי את ה'ספרייה הניידת'.

בכל שבוע יכול כל אחד מהילדים להחליף ספר אחד, אותו הוא משלים עד לסיבוב הבא. מאז הפך הגמל לספרייה ניידת, הוא מושך אליו קוראים רבים, וההתלהבות רק הולכת וגדלה עם הזמן.

 

כשאנחנו שומעים סיפורים שכאלו, על ילדים בני גילנו שנמצאים אי־שם וסובלים מבעיות שכלל לא מוכרות עבורנו, לא נותר לנו כי אם להודות ולהלל לבורא עולם, על הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו, בכל יום ובכל עת ובכל שעה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.