מערכת COL צעיר | יום ג' סיון ה׳תשפ״א 14.05.2021

סין: הכירו את החומה הגדולה שבנייתה נמשכה 2,000 שנה

החומה הגדולה של סין נבנתה במשך כ2000 שנה והיא משתרעת לאורך של 6,500 קילומטרים • העובדה הלא מפורסמת על אתר התיירות שמושך אליו מילוני תיירים בשנה • החומה הגדולה של סין
סין: הכירו את החומה הגדולה שבנייתה נמשכה 2,000 שנה
shutterstock

החומה הגדולה של סין, מחזיקה בכמה שיאים מכובדים, ובהחלט תופסת מקום של כבוד ברשימת האתרים יוצאי הדופן שיש לעולמנו הקטן להציע.

זוהי החומה הארוכה ביותר בעולם, והיא משתרעת לאורך של 6,500 קילומטרים. מרחק בלתי נתפס. החומה הגדולה אינה באמת חומה אחת, אלא מקבץ של מספר חומות שהתחברו לאחת ונבנו במשך כמעט 2000 שנה.

לא כל החומה שרדה עד לימינו אנו, אבל את חלקה הגדול אפשר למצוא גם כיום. החומה פתוחה לתיירים ומהווה אחת מאטרקציות התיירות הפופולריות בעולם.

 

// החומה המזוייפת

זהו אמנם סוד גלוי, אבל רוב התיירים שמגיעים לבקר על החומה אינם מודעים לכך שאתר החומה העיקרי המיועד למבקרים, הוא בכלל חיקוי של החומה המקורית. ה'חיקוי' נבנה על ידי השלטון הקומוניסטי של סין לפני כ-60 שנה, על מנת לחזק את התיירות ולהראות לעולם את יופיה של סין הקדומה. למטרה זו הם בנו – כך בפשטות - חומה חדשה ומשופצת שנראית ממש כמו זאת המקורית.

רוחב החומה הוא 9 מטרים. המשמעות של עובדה זו מלמדת שגדודים של חיילים יכלו לנוע עליה בחופשיות גמורה וללא דוחק. לאורכה נבנו עשרת אלפים מגדלים, שכל אחד מהם יכול להכיל 10 חיילים. זוהי ללא ספק חומה עוצמתית גם במושגי זמננו, ובוודאי במושגי העבר הרחוק.

במשך שנים רבות נהוג היה לומר שהחומה הגדולה של סין היא המבנה היחיד שניתן לזהות גם מן החלל, אך בשנים האחרונות הופרכה השמועה המעניינת. גם אם היא אכן לא נראית מהחלל, עצם העלאת הרעיון יכולה ללמד אותנו על גודלה העצום.

לפני מספר שנים, הוכרה החומה על ידי הארגון העולמי אונסק"ו כאחת משבעת פלאי תבל החדשים.

 

צפו בגלרייה מהחומה העצומה:

(צילום: shutterstock)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.