חרדים 10 | יום א' סיון ה׳תשפ״א 12.05.2021

ילד בן 6 נהרג מפגיעה ישירה בשדרות: 7 נפצעו, בהם אישה קשה

צה”ל אחרי חיסול הבכירים: "להרבה אין לאן לחזור, מסתובבים כמו הומלסים” • נתניהו: "נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהן” • מטוסי קרב תקפו מבנה בן 14 קומות בדרום עזה • כלי טיס חיסלו חוליית שיגור של חמאס וג’יאהד
ילד בן 6 נהרג מפגיעה ישירה בשדרות: 7 נפצעו, בהם אישה קשה
צילום: דוברות עיריית שדרות

מבצע ‘שומר החומות’: צה”ל הגביר הבוקר (רביעי) את היקף התקיפות ברצועת עזה – וחיסל שורת בכירים בארגון הטרור חמאס. הערב פתח החמאס במתקפה, במהלכה שוגרו מטחי טילים לעבר אשקלון ועוטף עזה.

עדכונים שוטפים לאורך שעות היום, גם בעמוד העדכונים של COL.

20:20  –  גורמים בקבינט המדיני ביטחוני אמרו כי המערכה לא תיגמר בימים הקרובים. לדברי הגורמים גם כניסה קרקעית לרצועה אפשרית.

20:12  – כלי טיס של צה״ל תקף חוליית פעילים של ארגון הג’יאהד האיסלאמי, במרכז רצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן הכנות לשיגור רקטות לשטח ישראל.

19:52  – במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת רקטות בשני מקומות בנתיבות. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום עולה כי הרקטות לא גרמו לנזק ונפלו האחת ברחוב והשניה בשטח פתוח בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף או פגיעה ברכוש. חבלן משטרה במקום.

19:50 –  נקבע מותו של ילד כבן 6 בשדרות. יעקב ישראל בר יוחאי, סגן ראש סניף איחוד הצלה בשדרות מדווח מהזירה: “הגענו למקום יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה ונתקלנו בילד שנפצע אנושות ובאשה שנפצעה קשה. למרבה הצער נקבע מותו של הילד עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הענקנו סיוע למספר נפגעים נוספים שסבלו מחבלות ופציעות הדף”.

19:47 –  מטוסי קרב של צה”ל תקפו לפני זמן קצר מבנה בן 14 קומות בדרום רצועת עזה, בו שכנו משרדי מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס וכן תשתיות תקשורת ששימשו להעברת מסרים טקטיים-צבאיים על ידי ארגוני הטרור.

19:45 – עז אדין אלקסאם: “בתגובה לתקיפת מגדל א-שרוק וכתגובה ראשונה על חיסול אנשינו ירינו 130 רקטות לעבר אשקלון נתיבות ושדרות”

19:24 –  אזעקות בגוש דן, יישובי המרכז ויישובי הדרום והשפלה – אולם לא נרשמו נפילות במרכז. לאחר השיגורים, זוהתה פגיעה ישירה בבית באשקלון – נגרם נזק רב למבנה, אך ללא נפגעים בגוף.

19:24 – בשדרות ישנם 7 פצועים מפגיעה ישירה בקומה 5 בבניין בן 8 קומות. ילד כבן שש נהרג.

מנכ”ל מד”א, אלי בין:  “בשדרות ישנן שתי זירות עם נפגעים. אחת מהזירות היא קשה – יש בה שני פצועים שאחד מהם הוא ילד שפצוע אנוש ועוד פצועה אחת באורח קשה. בזירה אחרת, יש פצוע נוסף באורח בינוני ועוד ארבעה פצועים שמוגדרים קלים”.

19:24 – הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס לדיון מיוחד במטרה להחליט אם להרחיב את המבצע.

19:24 – שר הביטחון גנץ שוחח הערב מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, על רקע ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה. גנץ הודה למזכיר ההגנה על התמיכה של ארה”ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה ואמר לו כי ישראל תפגע קשות בחמאס בכדי להשיב את השקט לזמן ארוך.

19:20 – מטחים כבדים לעבר השפלה וגוש דן, אשדוד, נתיבות ולכיש.

 

 

19:01 – כלי טיס של צה״ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור ג’אהד איסלאמי.

18:55 – צה”ל אחרי חיסול הבכירים: “להרבה אין לאן לחזור, הם מסתובבים כמו הומלסים”.

18:50 –  בכיר בזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי אמר לרשתות התקשורת הפלסטיניות כי ארגוני הטרור מוכנים למערכה בעזה שתארך זמן רב. “פלגי ההתנגדות הכינו תכניות והכשירו את עצמם לניהול מערכה כזו לחודשים רבים. מוות של אחד ממנהיגינו לא יבלום את ההסלמה אלא יגרום לה להיות קשה יותר”.

18:46 – בניין רב קומות קרס בעזה מהפצצת חיל האוויר.

18:11 – דיווחים פלשתיניים: צה”ל מבצע שיחות טלפון לדיירי מגדל ברצועה ומזהיר אותם להתפנות.

17:17 – משרד הבריאות בעזה דיווח על 56 הרוגים ו-335 פצועים עד עתה ברצועה.

17:14 –  דיווחים פלשתיניים על תקיפת צה”ל בערים עזה ורפיח.

17:00 – ירי הנ”ט הבוקר לעוטף עזה: דובר צה”ל מסר כי לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח”ל, סמל-ראשון עומר טביב ז”ל, בן 21 מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר בתקרית.

 

 

16:02 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה במהלך ביקור בבית החולים וולפסון בחולון. “חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של חמאס וזו רק ההתחלה. נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהן”.

15:28 – כלי טיס של צה״ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס מגדוד סג׳עייה.

15:15 –  אזעקה בבאר שבע, רהט ויישובים נוספים בנגב

15:09 – משרד הבריאות בעזה: מספר ההרוגים מתחילת המבצע עלה ל-53.

15:06 –  מטחים כבדים לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה

14:56 – חמאס: “שיגרנו 50 רקטות לאשדוד”. גדודי נאצר סלאח א-דין טוענים ששיגרו לבסיס חצרים.

14:50 – מטח בלתי פוסק לעבר עוטף עזה, אשדוד והסביבה – בתגובה לחיסול בכירי חמאס.

14:46  – מטוסי קרב של צה”ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור. “ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה”ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית”.

14:24 – במרכז הרפואי וולפסון מאושפזים כעת 4 פצועים –  1 במצב קריטי ו-3 במצב יציב. הצוותים הרפואיים בוולפסון הצליחו להציל את חייה של הילדה בת ה-5 שנפגעה אתמול בחולון, ובמהלך ניתוח חירום הוצא רסיס בין העורק שמוביל דם למח לבין אבי העורקים. כרגע היא בטיפול נמרץ יציב ומצבה יציב.

13:58 – כוחות צה״ל ושירות הביטחון הכללי ביצעו היום מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בחמאס, בעיר עזה ובחאן יונס. המפקדים הבכירים מהווים חלק מרכזי מ״פורום המטה הכללי״ של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף.

13:48 –  נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא במתקפה חריפה על ערביי ישראל שלוקחים חלק בהתפרעויות ברחבי הארץ: “מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח. ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים”.

הנשיא הוסיף:  ”שתיקת ההנהגה הערבית אל מול הפרעות הללו היא שתיקה מחפירה שמהווה רוח גבית לטרור ולפרעות ומעודדת את הקרע בתוך החברה שבה אנו חיים ונמשיך לחיות גם כשהכל יעבור”.

13:43 – ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים לסיור בעיר עכו, שם התפרעו אתמול מאות ערבים שבזזו חנויות, פגעו ביהודים, שרפו כלי רכב, מסעדה ובית מלון.

נתניהו התייחס למהומות בערים המעורבות: “יש שורה של אירועים שהתנקזו אחד לשני, אנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו כדי להגן על המדינה מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים. הערב נכנס את הקבינט”.

13:42 – עוד סיכול: כלי טיס של צה״ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ”ט.

13:29 – צה״ל סיכל משגר רקטות של ארגון הטרור חמאס, שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

13:09 – כלי טיס של צה״ל תקף חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאויש עם נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב”ם לשטח ישראל.

12:49 – מצבו של אחד הפצועים מירי הנ”ט השתפר, והוא מוגדר קל-בינוני.

12:17 – מקורות פלסטיניים: לפי שעה לא סוכם על בואה של משלחת מצרית לרצועת עזה כדי לתווך להפסקת אש.  לפי אותם מקורות, מצרים מבינה שישראל וחמאס לא רוצים כעת הפסקת אש – והורידה פרופיל במאמצי התיווך.

12:12 – רופא, פראמדיקים וחובשים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח ברזילי שלושה פצועים – אנוש, במצב קשה ובמצב קל עד בינוני. אחד הפצועים מירי הנ”ט הוא גבר כבן 40, שמאושפז במצב בינוני ובהכרה מלאה, עם פציעות מרסיסים.

ד”ר רפאל סטרוגו, סמנכ”ל רפואה במד”א שטיפל בפצועים, סיפר: “ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש”.


11:33 – צה”ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברצועת עזה. משרד הבריאות בעזה עדכן: 43 הרוגים ו-296 פצועים מתקיפות צה”ל ברצועה.

10:41 – הבוקר בוצע ירי נ”ט מצפון רצועת עזה לעבר רכב ישראלי בשטח ישראל. אחד מנוסעי הרכב נהרג ושניים נפגעו אנוש וקשה. חמאס קיבל את האחריות על הירי. מחבלים משגרים מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי העוטף, כדי לסכל את פינוי הנפגעים, שפונו לבי”ח באשקלון.

מוקדם יותר היום הונחו תושבי העוטף להיכנס למרחב המוגן מחשש לחדירה למשך כחצי שעה.

חליל עווד בן ה-50 ובתו נדין בת ה-16 נהרגו הלילה מפגיעה ישירה של רקטה ברכב פרטי בכפר דהמש שליד לוד.

מעט לפני השעה 03:00 נשמעו אזעקות בגוש דן, בשרון, וכן באזור באר שבע. אזעקות נשמעו גם בשפלה ובאשקלון. תושבים בגוש דן דיווחו על שמיעת פיצוצים.

ביהוד פגעה רקטה פגיעה ישירה בית. לא היו נפגעים, המשפחה שהתה במקלט.

בארגון חמאס הכריזו: “שיגרנו 110 רקטות לעבר גוש דן ושדה התעופה בן גוריון. מטח הרקטות למרכז, לדרום ולנתב”ג הינו תגובה על המשך התקיפות הישראליות נגד מבנים ומגדלים אזרחיים ברצועת עזה”.

באירוע נוסף הבוקר, הוזנקו צוותי מד”א ליישוב בשפלה, לאחר שדווח על פגיעה ישירה בבית פרטי. הצוותים העניקו טיפול רפואי לשני נפגעים קל מרסיסי זכוכיות, ביניהם גבר כבן 60 עם פציעה בעין וגבר כבן 50 עם חתך קל בראש.

בתוך כך תקפו מטוסי קרב של צה״ל מבנה שבשימוש ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל בצפון רצועת עזה.

במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של ארגון החמאס. טרם התקיפה צה״ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

בנוסף, במבצע משותף של צה״ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס ובינהם חסן קאוגי, ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בבטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

כוחות צה”ל תקפו גם את בתיהם של מח״ט העיר עזה, באסם עיסא, מח״ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי, אשר שימשו כתשתיות טרור.

בסביבות השעה 9:30 בבוקר עלה חשד לחדירה בעוטף עזה ותושבי היישובים בעוטף עזה המתגוררים עד ארבעה קילומטרים מגדר הרצועה הונחו להסתגר בבתים, לנעול דלתות ולהימנע מלהסתובב ביישוב. בהנחיית צה”ל נאמר: “לא תתאפשר כניסה ויציאה מהיישובים עד הודעה חדשה”.

אולם זמן קצר אחר כך צה”ל הסיר את החשש, שבגללו התבקשו התושבים בעוטף עזה להיכנס לבתים ולהישאר במרחבים מוגנים.

גורם מדיני אמר כי חמאס פנה בשעות האחרונות לגורמים בין-לאומיים בניסיון להגיע להבנות על הפסקת אש, אולם בישראל מסרבים לדון בנושא.

ההרוגה בפגיעת הרקטה בראשון לציון אמש היא  לאה יום טוב ע”ה, בת 62, אם לשניים וסבתא לחמישה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.