מערכת COL צעיר | יום א' סיון ה׳תשפ״א 12.05.2021

"משוגע אחד יכול ללחוץ על כפתור ולהחריב את העולם!"

ה'מכתב כללי' שיצא מ770 וטלטל את החסידים • ההוראות הבהולות של הרבי לרישום אותיות בספר התורה של ילדי ישראל • וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר
צילום: shutterstock

 

// המכתב מעורר סערה

היה זה בשיאו של חודש אייר תשמ"א. 'מכתב כללי' שיצא מ770 ונשלח לעולם כולו, גרם לסערה עזה בקרב קהל החסידים בכל רחבי תבל. המכתב, שהופץ במהירות, הכיל ביטויים יוצאי דופן, שהוציאו את החסידים מכליהם.

מה נאמר במכתב?

מיד בתחילתו של המכתב הזכיר הרבי שהמצב בעולם כולו אינו יציב, ומזמן לזמן רק הולך ומתדרדר, "ישמרנו השם ברחמיו המרובים". בהמשך חזר ופירט הרבי שוב ושוב כי העולם נמצא במצב קשה ולא נורמלי.

 

 

דוכני רישום לאות בספר התורה הוקמו ברחבי הארץ | קרדיט: ספריית חב"ד ליובאוויטש


המכתב עורר בהלה רבה. מה מתרחש בעולם? להיכן הוא מתדרדר? החשש בקרב החסידים היה גדול.

החשש רק גדל לאחר ההתוועדות של שבת, במהלכה חזר הרבי על כך שהעולם במצב לא נורמלי, והוסיף לתאר - אנחנו עומדים במצב שבו יכול "משוגע" אחד ללחוץ על כפתור, ולהשמיד את כל העולם!

 

// לרשום בכל הכח!

תקופה קצרה קודם לכן נפתח בסערה מבצע "אות בספר התורה לילדי ישראל". באמצעות הוראות מפורטות והדרכות מלאות, ביאר הרבי איך בדיוק צריך להראות המבצע. היכן ייכתב הספר, כמה תעלה כל אות ומי ירכז את המבצע.

מאז הכרזת המבצע, עורר הרבי את החסידים שוב ושוב לצאת ולעודד יהודים לרכוש אותיות, עבור עצמם או עבור בני משפחתם. הרבי עסק במבצע בלהט כשהוא לא מרפה ודורש לשכנע עוד ועוד יהודים להירשם לספר התורה המיוחד.

"בעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר" ציטט הרבי את דברי הנביא דניאל. ומיד הסביר – בעת צרה, יעמדו לזכותו של העם האותיות הכתובות בספר התורה. מוכרחים לכתוב כמה שיותר אותיות בספר התורה!

ימי ספירת העומר כמעט והגיעו לסיומם ועוד רגע פורס חג השבועות את כנפיו על העולם. ואז הגיע מכתב בהול מניו יורק; המכתב הביע עידוד לעוסקים במבצע אות בספר התורה, אך גם בעיקר תביעה – יש לצאת ולשכנע יהודים להירשם לספר התורה!

 

לוח מעקב אחרי מספר הנרשמים במשרדי הרישום ל'אות בספר התורה' | קרדיט: ספריית חב"ד ליובאוויטש


 

התחושה הייתה שמדובר בעניינים שמיימיים. איש אינו מבין בשל מה הסער הגדול. מדוע עוסק הרבי בכזה להט ברישום ילדים לכתיבת אותיות בספר תורה? מה מתרחש מאחורי הקלעים?

אם כל זה לא הספיק, הגיעה ההוראה המפתיעה בערב חג השבועות, והכניסה את החסידים למרדף אחר השעון; הרבי ביקש לשלוח אליו רשימה של כל הילדים שנרשמו למבצע. מי שלא יספיק – הובהר – יוכל להשלים ולשלוח את השמות עד י"ב בסיוון.

היה זה ערב חג שלא יישכח, חסידים רבים עזבו את ההכנות לחג ופנו לדפוק על דלתות הבתים – מי עוד לא רכש אות בספר המיוחד?  - -

 

// פתרון התעלומה

במוצאי החג, בבת אחת הכתה בכולם ההבנה. פתאום התגלה הסוד.

ראש הממשלה סיפר בשידור חי למיליוני מאזינים ברחבי הארץ – בליל החג הותקף הכור הגרעיני בעיראק! הכור הגרעיני, בו ייצר סדאם חוסיין טילי אטום שייועדו להשמדת ישראל, חוסל באמצעות תקיפה של חיל האוויר. "עם ישראל ניצל משואה שניה", אמר ראש הממשלה מנחם בגין, והוסיף "עתה הוסרה החרב מעל צאוורו של העם היהודי"..

 

ראש הממשלה מר מנחם בגין בוחן את מטוס ה-F16 שנשלח לביצוע המשימה | לע"מ/HERMA CHANANIA


 

שמחה עצומה השתררה בקרב העם היהודי כולו. היה זה נס עצום עבור תושבי ארץ הקודש. המבצע כולו התנהל בצורה חשאית לחלוטין, ולאחר שהצליח והתפרסם, סערה הארץ כולה.

עבור החסידים הייתה זו בשורה כפולה. עתה, הבינו למה רמזו דבריו של הרבי על מצבו ההולך ומתדרדר של העולם. עתה הייתה מובנת ההוראה הבהולה לצאת ולרשום ילדים לספר התורה – הן הרבי הסביר - כי "בעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר" - -

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.