יום כ"ד אייר ה׳תשפ״א 06.05.2021

ארליך: "אסור שנאפשר לגורמים האחראים לחמוק מנתינת הדין"

העיתונאי החב"די אריה ארליך, עורך מגזין 'משפחה', שהתריע לפני שלוש שנים על אסון שעלול להתרחש באותה רמפת מוות, בשיחה בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL • על התובנות, הפקת הלקחים, הזיכרונות האישיים והמסקנות
ארליך:
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

לפני שלוש שנים, כמו נבואה (רעה למרבה הצער) שהגשימה את עצמה, התריע העיתונאי החב"די אריה ארליך מאסון שעלול להתרחש ברמפת היציאה מרחבת ההדלקת של 'תולדות אהרן'.

ארליך התארח הערב בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL ושוחח עם הרצל קוסאשוילי. "ניסיתי להיכנס דרך אותו מעבר צר", סיפר ארליך, "שבהמשך התברר עד כמה הוא טראגי, והרגשתי שאנשים נמצאים בסכנה ועלול לקרות להם משהו רע מאוד, כתוצאה מהצפיפות והדוחק ומהעובדה שאין אפשרות לנשום. הסכנה היא מוחשית".


האזינו לראיון המלא >>>


"חשבתי לעצמי, חסר שמישהו אחד יפול ארצה ועליו תיפול מפולת של אנשים. אז לא שיערתי עד כמה טראגי זה יהיה.

"ניסיתי לקרוא לתיקון העניין, אך לצערי הרב זה התקבל כקול קורא במדבר. הגורמים שהיו אמורים לקחת את העניין לתשומת ליבם לא עשו זאת והגשר נותר פתוח לשימוש. בשנה שעברה הוא לא היה פתוח כי זו הייתה שנת קורונה, אבל השנה שוב נפתח ואת התוצאות ראינו. כל שנה קרה נס, והשנה לצערנו הנס לא קרה".

ארליך הדגיש את הצורך בהעמדת הגורמים המוסמכים והאחראים לדין, הצורך באי העברת הנושא מעל סדר היום.

"אחת הבעיות במירון", הסביר ארליך, "היא שבאמת אין אבא ואימא לאירוע, וכל אחד זורק אחריות על השני. אני לא יודע מי האשם אבל ברור שהאירוע עבר אחרי שאישרו אותו. יש קצין בטיחות שאמור לחתום שהוא מאשר את קיומו של האירוע. צריך לבדוק מיהו הקצין שחתם והאם הוא לקח לתשומת ליבו את אותה רמפת מוות. לבדוק אם הוא לקח בחשבון את אלו שהתריעו - ואני כאמור התרעתי לפני שלוש שנים על הסכנה".

ארליך הוסיף: "אני אמנם נתתי פומבי, אבל הרבה אנשים חשו על בשרם זאת כל השנים. השבוע רבים סיפרו לי שהרגישו כל שנה שמדובר במקום מסוכן. אבל עכשיו כולם חכמים אחרי מעשה. את ארבעים וחמישה ההרוגים זה כבר לא יחזיר. אנחנו יודעים שהכל משמים ויחד עם זה - זה לא פוטר את האחריות שלנו ממה שקרה. גם אם אדם אחד היה נהרג היינו עוסקים בזה שבועות ארוכים, ועכשיו שזה 45 - משהו שאי אפשר להכיל - בוודאי שיש לוודא שלא יחמקו מהדין.

"אני רוצה לקוות שיעשו הכל כולל הכל ולא יקלו ראש בחיי אדם. אני מקווה שחיי אדם חרדי במדינת ישראל לא שווים פחות. כולנו זוכרים שלפני כמה שנים בהכנות לטקס יום העצמאות בהר הרצל נפל עמוד תאורה וחיילת מצאה את מותה ז"ל - ואנשים נעצרו ונשפטו ונחקרו ושינו נהלים. כאן מדובר ב-45 אנשים. הגורמים המוסמכים חייבים לתת את הדין. הכתובת הייתה על הקיר"

ארליך נכח השנה בהר מירון בשעת האסון. "הייתי באותה הדלקה, ואני חייב לומר שלא הופתעתי כששמעתי שקרה אסון. אני חושב שאף אחד גם לא הופתע. זה היה ברור לצערנו, הכתובת הייתה על הקיר".

בדבריו הדגיש ארליך את האחדות הגדולה שנראתה בעם בשבוע האחרון, וציין את העובדה כי ההרוגים נמנים עם כל חלקי החברה בישראל - מה שמדגיש את עובדת היותינו עם אחד, הזקוקים ל"גאולה" (בגימטריה - 45, כמניין ההרוגים).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.