מערכת COL צעיר | יום כ"ג אייר ה׳תשפ״א 05.05.2021

סיפורו של המבצע שהניס את צבאותיו של האויב

בדיוק לפני 54 שנים - בכ"ד אייר תשכ"ז - יצא הרבי במבצע המפורסם 'מבצע תפילין' • על המתח העצום שקודם המלחמה, על התקווה ועל השמחה הגדולה שלאחר הניצחון • מרתק
סיפורו של המבצע שהניס את צבאותיו של האויב
shutterstock

 

ימי 'תקופת ההמתנה' התאפיינו במתח גובר והולך, שכמעט ופקע את עצביהם של תושבי הארץ. התקופה כונתה בשם זה, על שם ההמתנה ההולכת וגוברת למה שעתיד להתרחש. הפחד היה כמעט וניתן למישוש. מנהיגי מדינות ערב עמדו על במות ענק והצהירו בקול מזרה אימה על קיצו של היישוב היהודי בארץ הקודש ח"ו.

 

// הפחד הגדול - וההוראה המפתיעה

התחזיות היו קודרות, איש לא האמין שהימים הקרובים עתידים להתהפך לטובת העם היושב בארץ. קולות הערביים הששים אלי-קרב נשמעו היטב גם באזני הישוב היהודי שהיה קרוב להיות בטוח בכשלון הקרב הממשמש ובא.

מניו יורק הרחוקה נשמע פתאום קול מרגיע. קול בטוח שהפיח תקווה וזרע זרעים של אמונה וביטחון. היה זה קולו של הרבי שהבטיח בכל הזדמנות – צפוי לעם ישראל נצחון מזהיר. הקדוש ברוך הוא, באהבתו לבניו, לא ינום ולא יישן עד שתבוא להם ישועה.

 

יהודים רבים ובהם אנשי צבא נענו לקריאתו של הרבי והתחזקו במצוות הנחת תפילין

 

אנשי צבא ומומחים טענו בפרהסיא ובחשאי שהמצב גרוע וכי רק נס יוכל להציל אותנו. אבל הרבי בהחלט התכוון לנס, ואפילו לנס גדול.

יומיים לפני פרוץ המלחמה, שתיקרא לימים "מלחמת ששת־הימים", במהלך התוועדות של שבת, יצא הרבי בקריאה יוצאת דופן, ששינתה את חייהם של חסידי חב"ד, מאז ועד ביאת גואל צדק.

הרבי ציטט את דברי הגמרא, האומרת כי הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" מכוון לתפילין שעל ראשו של היהודי - כלומר, שלתפילין יש סגולה להפיל פחד על האוייב, וקרא להתחזק בקיום מצווה זו, על מנת להטיל פחד על האויב הערבי המאיים על יהודי ארץ הקודש.

// תורים ברחובות ונצחון היסטורי

הקריאה, הפכה למבצע, והמוני חסידי חב"ד גדשו את רחובות הערים ומרכזי הקניות, תפילין בידם וקול קורא בפיהם "יהודי, תפילין כבר הנחת היום?".

תורים ארוכים השתרכו לפני דוכני התפילין המאולתרים. הנשמה היהודית הבוערת של אלפי נשמות ישראל קראה להם להתייצב למען אחיהם העומדים לצאת אל החזית, ולהעניק להם את ההגנה הרוחנית הטובה ביותר – הנחת תפילין.

 

 

המלחמה שפרצה יומיים לאחר מכן, הפכה להישג היסטורי חסר תקדים, והוכרה כנס עצום להצלת יהודי ארץ הקודש. בתוך שישה ימים בלבד הוכרעה המלחמה לטובת ישראל, מדינות ערב הוכו וניגפו לפני חיילינו, וליהודים הייתה אורה ושמחה. ובזה לא תמו הניסים והנפלאות – גם ירושלים העתיקה, בתוך שאר חבלי הארץ שהיו בשליטה עוינת, חזרה לידיים יהודיות. בכל רחבי העולם הזיל עם ישראל דמעות למראה החיילים המתרפקים על אבני הכותל המערבי.

התפילין הפילו את מוראו של עם ישראל על צבאות אויביו שנסו מפניו מבוהלים ומפוחדים. ומאז ועד היום עומדים דוכני התפילין בשווקים וברחובות, והמוני בית ישראל מזדכים על ידם במצוות תפילין החשובה.

עד היום הסדר הקבוע בישיבות 'תומכי תמימים' הוא, שבימי שישי בצהריים, לאחר ה'סדר', יוצאים כל התמימים להשתתף במבצע זיכוי היהודים במצוות הנחת תפילין.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.