מערכת COL צעיר | יום כ"א אייר ה׳תשפ״א 03.05.2021

כשילדה בת עשר הקשיבה לשיעור והצילה מאות אנשים

סיפורה של טילי סמית' בת העשר שריגש את העולם כולו • הילדה שהתעקשה להציל את חייהם של מאות בני אדם, והצליחה • סיפור מדהים על כוחו של ילד
כשילדה בת עשר הקשיבה לשיעור והצילה מאות אנשים
shutterstock

רעידות אדמה הן אסון טבע, שלצערנו, גם כיום עוד לא נמצאה הדרך לחזות אותן מראש. לו נמצאה הדרך לדעת כי רעידת אדמה מתקרבת - הרי שחייהם של מאות אלפי בני אדם בעשורים האחרונים יכלו להינצל.

כמו רעידות אדמה, גם צונאמי הוא אסון שלא ניתן לחזות, כמעט. מדוע רק 'כמעט'?  מפני שרעידות אדמה, הם במקרים רבים הקדמה לצונאמי. ישנם מקומות המיועדים יותר לפגיעת צונאמי, ובהם, רעידת אדמה יכולה לשמש אות אזהרה מצונאמי שעלול לבוא.

את כל זה למדה טילי סמית' בת ה10 מבריטניה במהלך שיעור גיאוגרפיה. טילי הקשיבה באותו השיעור היטב ולמדה כי קצף מבעבע על פני הים ונסיגה של המים, הם סימנים מוקדמים נוספים לצונאמי מתקרב.

 

 צונאמי זורע הרס רב בכל מקום אליו הוא מגיע | צילום: shutterstock

 

עברו מספר חודשים, וטילי נסעה עם הוריה לנפוש בתאילנד הרחוקה. הם בחרו לטייל סביב העיר התאילנדית פוקט, ובמשך זמן הטיול שהו במלון הסמוך לחוף בעיר.

במהלך שעות הצהריים של אחד הימים, יצאה טילי לטייל על שפת הים של פוקט. על החוף הסתובבו יחד איתה המוני מטיילים, מבוגרים וצעירים. טילי אהבה את הים, ובמיוחד את הגלים האינסופיים שלו, שהתנפצו בזה אחר זה על החוף היפהפה.

ואז, ברגע אחד, החלה טילי לרעוד. היא הבחינה שהמים נסוגים לאיטם לאחור, ועל הגלים הופיעו קצף משונה ובועות.

היא ידעה מה זה אומר. צונאמי!

טילי צעקה בקול לכולם "צונאמי! צונאמי! סכנה!". אבל אף אחד לא הבין מה רוצה הילדה הקטנה. היא ניסתה להסביר לאנשים שסביבה את גודל הסכנה, אבל הם רק נדו לה בחמלה.

טילי לא אמרה נואש. היא רצה לאביה, וסחבה אותו אל מאבטח המלון. "היא אומרת שמתקרב צונאמי" אמר האב למאבטח, "היא מכירה את הסימנים וטוענת שזו סכנה!".

המאבטח דווקא השתכנע. הוא היה מעודכן בכך שרעידת אדמה התרחשה בתאילנד לפני זמן לא רב.

"על כולם להתרחק מהחוף" רעמו הרמקולים שעל גג המלון "סכנת צונאמי, יש לברוח ולחפש מחסה!".

המוני הנופשים ברחו כל עוד נפשם בקרבם.

מספר דקות לאחר מכן, כאשר נפש חיה לא נראתה על החוף, התממשה התחזית של טילי הקטנה. גל עצום מימדים שטף בעוצמה את החוף וזרע הרס וחורבן.

 

ממראות ההרס לאחר הצונאמי בתאילנד | צילום: shutterstock

 

מימדי האסון נודעו רק מספר ימים לאחר מכן. רבע מיליון בני־אדם (!) נהרגו בצונאמי שתקף את חופי תאילנד. בכל החופים אירעו אסונות גדולים, המוני נופשים נסחפו אל הים, ורק בחוף אחד לא נמצאו נזקים בנפש – החוף בו שהתה טילי.

 

 

סיפורה של הגיבורה הצעירה טילי סמית' שריגשה את העולם, יכול ללמד גם אותנו - עד כמה גדול הוא כוחו של אדם אחד בודד וקטן; עד כמה יש גם ביכולתנו לשנות את חייהם של אנשים רבים כל־כך. לו רק נרצה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.