שלמה מן | יום כ' אייר ה׳תשפ״א 02.05.2021

בעקבות האסון: תהלוכות ל"ג בעומר הוקדשו לזכר הרוגי מירון

במתכונת בלתי שגרתית, תוך מתן ביטוי לאבל הכבד ולתחושות הקשות בעקבות האסון המחריד שהתרחש בהר מירון, התקיימו בסוף השבוע תהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ • אתר COL מגיש צרור תמונות ממגוון ערים ויישובים
בעקבות האסון: תהלוכות ל
צילומים: צעירי חב"ד

עם קבלת הדיווחים הטראגיים על אסון מירון, רבים מהשלוחים התלבטו אם ובאיזה אופן לקיים את תהלוכות ל"ג בעומר המסורתיות, כהוראת הרבי, שבהם משתתפים מידי שנה מאות אלפי ילדים והוריהם, ממגוון הציבורים בישראל. 

בשעות הבוקר המוקדמות, התקבלה החלטה בידי בי"ד רבני חב"ד וצעירי חב"ד - החלטה שפורסמה באמצעות אתר COL וקבוצות הוואטספ 'קול חב"ד' מבית COL - לקיים את תהלוכות ל"ג בעומר, אם כי במתכונת שונה מהרגיל ותוך התחשבות בערים ובשכונות - כל אזור לפי עניינו.

"הלב ממאן להאמין, וההרגשה קשה ומעיקה", כתבו בצעירי חב"ד לשלוחי הרבי, באיגרת מיוחדת שהופצה מיד על הבוקר. "אך עלינו לקיים ואף לחזק את המנהג הקדוש - הוראתו וציוויו של הרבי, לקיים כינוסים ותהלוכות לכבודו של רשב"י להוספה באהבת ישראל ובאחדות ישראל, וכך גם בזכותם של ישראל, על ידי כינוסם של תינוקות של בית רבן!"

כתמיכה להחלטה זו, פורסמה גם תשובתו של הרבי, בשנת תש"מ, לאחר אסון בחברון, או גם עלו ספקות בעניין קיום תהלוכות: "מעבירין את המת לפני הכלה. אזכיר על הציון". 

ועם זאת, השלוחים התבקשו לתת "ביטוי בתהלוכה ובכינוס לכאב העצום של כולנו תוך התחשבות בכל מקום באופי ובמצב המשתתפים והסביבה ואנו קוראים לכל מארגני התהלוכות להקדיש את הכינוס לעילו נשמת הנספים ולומר תהילים לזכותם ורפואתם של הפצועים". 

ואכן, בכל רחבי הארץ נערכו תהלוכות ענק, בהשתתפות מאות אלפי ילדים והוריהם, בהם נשאו שלטים עם מסרים יהודיים-ערכיים, שיננו פסוקי תורה, שמעו על דמותו של רשב"י והתחזקו במסרים של אהבת ישראל.

צפו בגלריית תמונות ממגוון ערים בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.