מערכת COL צעיר | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״א 28.04.2021

להירדם מרוב צחוק: התסמונות והמחלות המוזרות ויוצאות הדופן

בעולמנו המופלא טבע ה' גם מחלות ותסמונות יוצאי דופן • אנשים שנרדמים בסיטואציות מוזרות ואנשים ששום דבר לא מפחיד אותם • פלאי הבריאה
להירדם מרוב צחוק: התסמונות והמחלות המוזרות ויוצאות הדופן
shutterstock

בעולמנו המופלא טבע הקדוש ברוך הוא מחלות ותסמונות שונות ומשונות. הגוף שלנו מלא בכל כך הרבה אפשרויות ופרטים, שדווקא כאשר אנו מגלים את התופעות המוזרות אנחנו לומדים להכיר ולהבין עד כמה הוא מורכב ושום חלק בו לא מובן מאליו. כששומעים על אנשים שלא-עלינו סובלים מבעיות רפואיות יוצאות דופן, אנו מתפללים לבורא עולם שישלח רפואה לכל החולים, ומודים לו ולומדים להעריך את מה שנתן לנו ברחמיו המרובים.

הנה כמה תסמונות יוצאות דופן, שהתגלו מידי־פעם אצל אנשים שונים ברחבי העולם:

מחלת הנִרְדָּמוּת

נרקולפסיה, שנקראת בעברית גם "נִרְדָּמוּת", היא שמה של מחלה משונה, שהלוקים בה סובלים מהפרעות שינה. הסובלים מנרקולפסיה עשויים למצוא את עצמם נרדמים גם במקומות הומי אדם ובסיטואציות מוזרות ולא נעימות. למחלה דרגות וצורות ביטוי שונות. לדוגמה, בלה קילמרטין, בת ה-24 מבריטניה נוטה להירדם בכל פעם שהיא ..צוחקת. כך מצאה את עצמה בלה מנמנמת באמצע ארוחת ערב לאחר שאחיה סיפר בדיחה מוצלחת, וכך היא מוצאת עצמה מנמנמת פעמים רבות – בכל פעם בה היא צוחקת בחופשיות. בדרך כלל היא מנמנמת כמה דקות עד שההתקפה חולפת, אבל לעיתים הסיטואציה בה היא נרדמת עלולה להיות בעייתית עד כדי מסכנת חיים – כמו במקרה בו נרדמה בבריכה.


הסובלים מנרקולפסיה עשויים למצוא את עצמם נרדמים בסיטואציות מוזרות / צילום: Oldiefan/Pixabay 


תסמונת המבטא הזר

תארו לעצמכם אדם שכל חייו דיבר איתכם במבטא ישראלי לחלוטין ויום אחד קם בבוקר ומתחיל לדבר איתכם במבטא לא מוכר. יהיה מוזר מאוד, נכון? מסתבר שסיפורים כאלו קורים לפעמים, בכל מיני מקומות בעולם. הסיבה שגורמת לתסמונות כאלו להתגלות היא בדרך כלל אירוע מוחי, לעיתים אפילו כזה שהתרחש לפני שנים רבות. האירוע המוחי משפיע על האיזור במוח שאחראי על השפה, וכך באופן טבעי מתחיל האדם לדבר במבטא אחר לחלוטין. ממש לאחרונה התגלה צרפתי שקם בבוקר והחל לדבר במבטא סיני.

תסמונת רילי-דיי

תסמונת קשה זו הייתה מצויה יותר בשנים עברו, ובשנים האחרונות הולכת ונעלמת ב"ה. למרבה הפלא הלוקים בתסמונת הרילי דיי אינם חשים כלל בכאב. נשמע טוב במחשבה ראשונה? רק במחשבה ראשונה. הכאב ניתן לנו על מנת שנרגיש כאשר לא טוב לנו. הסובלים מתסמונת קשה זו עלולים להיפצע או להיכוות חלילה, ולא לשים לב לכך, הם גם עלולים לאבד נשימה בלי להבין שעליהם לעשות משהו. בקיצור, שה' ישמור.


החולים במחלת האורבך-ווייט נולדו בלי תחושת פחד. הם יכולים לעמוד במקומות גבוהים בלי להירתע / צילום: shutterstock


מחלת האורבך-ווייט

תתפלאו לדעת, אבל בעולם מסתובבים כמה אנשים שלא יודעים לפחד. הם לא מרגישים אמיצים במיוחד, והם באמת לא כאלו. הם פשוט לא יודעים איך מפחדים. החולים במחלת האורבך-ווייט נולדו בלי תחושת פחד. חוקרים שונים ניסו להפחיד את החולים במחלה בכל דרך אפשרית וללא הואיל. הם לא יודעים לפחד. למחלה יש גם מעלות – אנשים שחיים בלא פחד, חיים את חייהם בשלווה רבה יותר ובלא לחצים מיותרים.

רק בריאות!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.