צבי סופר | יום י"ג אייר ה׳תשפ״א 25.04.2021

במירון מוכנים לאלפי החוגגים; המשטרה: "מבצע מאתגר"

מפקד מחוז צפון במשטרה אומר היום כי לשם שמירת המגבלה של 10,000 איש בכל רגע נתון במעמדי ההדלקות תעוכב התחבורה למקום במידת הצורך • בכל מתחם תותר שהות של 3,000 לכל היותר • בפנים: מפת התמצאות במירון • צלם COL שניאור שיף מגיש תיעוד ממירון – 5 ימים לפני ל"ג בעומר
במירון מוכנים לאלפי החוגגים; המשטרה:
רחבת הכניסה לציון רבי שמעון בר יוחאי במירון, היום. צילום: שניאור שיף, COL

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אומר היום כי לשם שמירת המגבלה של 10,000 איש בכל רגע נתון במעמדי ההדלקות תעוכב התחבורה למקום במידת הצורך.

בתדרוך שהעביר היום (ראשון) לקראת 'מבצע מירון תשפ"א', אמר מפקד המחוז: "זהו מבצע מאתגר מאוד, בין היתר בשל העובדה כי מרבית ציבור העולים למירון לא עלו בשנה שעברה בשל הקורונה, מה שיוצר כעת ביקוש גדול במיוחד."

ביום רביעי האחרון נמכרו בתוך שעות ספורות עשרות אלפי כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית, כשמרביתם נרכשו ליום חמישי ערב ל"ג בעומר, מה שמעיד על הביקושים הגבוהים השנה.

לפי התכנון, מספר ההדלקות יתכווץ ויעמוד על  13 בלבד במקום כ-20 בשנים עברו, כאשר כלל ההדלקות שאושרו צפויות להתקיים ב'ליל שישי' בלבד במשך כשעה וחצי, במקום שלוש שעות מדי שנה.

מפקד המשטרה הדגיש כי במתחמי ההדלקות, המשטרה תפעל להגבלת מספר המשתתפים לכ-10,000 בני אדם, במפלסים השונים שסביב הציון, כאשר בכל מתחם תתאפשר שהייה של 3,000 איש בלבד.

עוד הוסיף לביא: "אם יהיה חשש לחריגה ממספר זה, המאמץ שלנו למנוע זאת יכלול בין היתר עיכוב של אוטובוסים והגעה של אנשים להר."

לסיכום הוא התייחס גם למזג האוויר הצפוי, מה שעלול להקשות על המבצע: "מזג האוויר צפוי להיות חם ושרבי, ולכן אנחנו ממליצים לאוכלוסיות של אנשים קשישים, חולים או ילדים קטנים שלא להגיע כלל למירון בל"ג בעומר", הדגיש.

מפת התמצאות במירון - ה'תשפ"א - להורדה לחצו כאן>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.