מערכת COL צעיר | יום י"ג אייר ה׳תשפ״א 25.04.2021

אופס, מה זה המאכל הזה? המאכלים שהתגלו ממש בטעות

המאכלים שהתגלו ממש בטעות, והפכו למאכלים בינלאומיים מפורסמים • הילד ששכח את הכוס במרפסת והמוכר שהגיע ליריד בלי צלחות • איזו השגחה
אופס, מה זה המאכל הזה? המאכלים שהתגלו ממש בטעות
shutterstock

 

 

ארטיק קרח

זה היה ממש לא אחראי מצידו של פרנק אפרסון בן ה9, ולמזלו אימו לא מצאה את כוס המיץ ששכח בטעות על מעקה המרפסת. אבל כאשר הגיע למחרת בבוקר ומצא את הכוס קפואה, כשבמרכזה הכפית עמה בחש את המיץ, הוא היה מופתע לטעום מארטיק הקרח הראשון בעולם.

הוא לא שמר את התגלית לעצמו ובשנת תרפ"ג (זה היה ממזמן, כן..) כבר רשם את הפטנט על שמו במכון הפטנטים האמריקאי. הרעיון נמכר ליצרנים גדולים ועד מהרה ליקקו ילדים מסביב לגלובוס קרחונים על מקל. תקופה קצרה לאחר מכן, בעקבות משבר עולמי הפסיד אפרסון שלנו את הכסף הרב שהרוויח מהרעיון, אבל מורשת הקרחונים שלו נשמרת עד היום.

 

פרנק אפרסון בן ה9 שכח את כוס המיץ שלו במרפסת / צילום: Joan Njenga/Pixabay 

 

גביע הגלידה

היריד הגדול עמד כבר להיפתח כשמוכר הגלידות הלא־יוצלח, גילה לחרדתו ששכח את הצלחות לגלידה בבית. מה יעשה כעת עם 50 קילו של גלידה שאין במה להגיש אותם? הוא כבר כמעט אמר נואש, כשבעל הדוכן לצידו, איש אדיב וטוב לב שמכר מאפים שונים החליט לבוא לעזרתו. השכן, סורי בשם ארנס חאמווי, הציע לו להשתמש ב'זאלאביה' – מאפה קעור שניתן למילוי, לפחות עד שיצליח להשיג צלחות. בצר לו קיבל ביש־המזל את ההצעה מחוסר ברירה. אלא שההצלחה הגדולה שהאירה לרעיון הגאוני פנים, הבהירה לשניהם שהרעיון היה מבריק משחשבו. והשאר, היסטוריה.

 

גביע הגלידה הומצא בזכות מוכר גלידות לא יוצלח / צילום: Holger Schué/Pixabay 

 

הברד

העובד חמוץ הפנים, בישר בצער לעומר קנדליק בעל החנות, על מכונת המשקאות ששבקה חיים בטרם עת. זה היה חבל מאוד, כי בקבוקי השתייה היו מצרך די מבוקש בחנותו. הוא הפעיל את מעט היצירתיות שלו, והכניס את הבקבוקים שכבר הספיקו להתחמם למקפיא הגלידות.

הוא ממש לא התכוון, אבל מהר מאוד הפכו הבקבוקים שלו משתייה חמה, לבקבוקים כמעט־קפואים. אבל מסתבר, כמו כל ההמצאות המוצלחות, שמעז יצא מתוק, והלקוחות ממש התלהבו מה'ברד' המתוק שהם מצאו בבקבוקים.

כבר למחרת עמדה בחנות המכונה הראשונה לממכר ברד. עומר בנה אותה במו ידיו מחלקי מכונות שונים אותם ליקט יחד, בהם גם חלקים ממערכת אוורור הרכב שלו..

 

המקרר התקלקל? לא נורא, נכין ברד! / צילום: shutterstock

 

סנדוויץ'

האגדה על הרוזן מהעיר סנדוויץ' מפורסמת ביותר. היא מספרת את סיפורו העצוב של הרוזן הנכבד, שהתמכר למשחק עד שלא היה מוכן ללכת לאכול ארוחת ערב בשום אופן. הוא כבר לא היה ילד, ואימו כבר שנים ארוכות לא הייתה לצידו כדי להבהיר לו שלא יקבל את המשחק אם לא יגמור את הצלחת. משכך, עמדו משרתיו אובדי עצות, חוששים לבריאותו של אדונם. לבסוף, נמצא הפתרון – הרוזן קיבל מנת בשר בין שני פרוסות לחם, מה שאפשר לו גם לאכול וגם לשחק. סיפור עגום, שאנחנו מקווים שלא באמת קרה.

אבל מני אז ועד היום זכה הכריך - זה שהומצא כנראה הרבה לפני הרוזן המפונק ומשום מה יוחס לו - לשם המוכר "סנדוויץ'", על שם עירו של הרוזן המפורסם.

 

הכריך נקרא על שמו של הרוזן מסנדוויץ' שלא היה מוכן ללכת לאכול.. / צילום: JayMantri/Pixabay 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.