יום י' אייר ה׳תשפ״א 22.04.2021

ל"ג בעומר בציון הרשב"י בעידן הפוסט־קורונה. כיצד הוא ייראה?

הרב יוסי שווינגר, המנכ"ל לפיתוח המקומות הקדושים, משרטט בשיחה לרדיו COL את המתווה לפיו תתקיים השנה בהר מירון אירועי ל"ג בעומר • ההקפדות, שיתופי הפעולה, וגם: שלב אחר שלב עד ההחלטה הסופית
ל

רגע לפני שרבבות (ואולי יותר) עולים למירון, ביום ההילולא של רשב"י ל"ג בעומר, ר' יוסי שווינגר, מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים, העניק שיחה מיוחדת לתכנית ליל שישי ברדיו COL, ובה שרטט את צורת ההתקהלות השנה סמוך לציום הרשב"י.


האזינו >>>


שווינגר סיפר כי "לאורך החודש וחצי האחרונים חלה התקדמות, כמעט על בסיס יומי, בהכנת מתווה להעלייה להר. אפשר לומר שהשנה המתווה ידבר על הר פתוח. על הדלקות שיהיו במעמד של 3000 איש להדלקה או 10000 איש בזמן נתון להדלקות. הציון עצמו יהיה פתוח. כך שאנו ערוכים במלוא הכוחות בכל מה שקשור להכשרת החניונים והכבישים השונים".

הרב שווינגר קרא לעולים להר להקפיד, כפי הנחיות משרד הבריאות על תו ירוק. היינו - שיעלו להר רק המחזיקים בתעודת החלמה או כאלו שקיבלו שתי מנות של חיסון וחלף שבוע מאז קבלת המנה השנייה. וכן לא להקפיד ככל שניתן על מרחקים.

הגבלות נוספות שיהיו בכל זאת השנה: לא יחולק מזון 'פתוח', כפי שהיה נהוג מקדמת דנא. מקומות שיחלקו אוכל יעשו זאת בחבילות ארוזות, חמגשיות.

לשאלת המראיין ר' הרצל קוסאשוילי, אם היה גורם כלשהוא שהתנגד לקיום המתווה במתכונת הזו בהר מירון, השיב שווינגר: "בתקופת פסח, כשהתחלנו בגיבוש המתווה, משרד הבריאות דרש שההר יהיה סגור ושההתנהלות תהיה דומה לשנה שעברה. נכנסנו לעובי הקורה, הדברים הובהרו, ובמשרד הבריאות ידעו לוותר על אי אלו דברים בהבינם את הצורך החשוב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.