מערכת COL צעיר | יום ט' אייר ה׳תשפ״א 21.04.2021

באיחור של 50 שנה: הבקבוק שהשליך הילד הבריטי הגיע ליעדו

שליחת מכתבים באמצעות בקבוק אטום המושלך לים היא רעיון מפורסם • רק מיעוט מגיע בסופו של דבר אל החוף ואכן נמצא בסופו של דבר • סיפורו של בקבוק בן 50
באיחור של 50 שנה: הבקבוק שהשליך הילד הבריטי הגיע ליעדו
צילום: shutterstock

שליחת מכתבים באמצעות בקבוק אטום המושלך לים היא רעיון מפורסם. למרות שרובם של הבקבוקים לא זוכים להגיע ליעדם, מיעוט קטן זוכה להשלים את המסלול, וכשזה קורה, הוא גורר בדרך כלל רעש תקשורתי. כזה הוא סיפורו של הבקבוק שנשלח לפני 50 שנה מאונייה בסמוך לאוטרליה, והגיע ליעדו ממש לאחרונה.

כלי התקשורת האוסטרלים פירסמו את סיפורו של הדייג פול אליוט ובנו הצעיר ג'יאה, שיצאו יחד לדוג דגים אי־שם בדרום אוסטרליה, אלא שבסופו של יום, האוצר הגדול שהעלו בחכתם לא היה דג, אלא.. בקבוק.

בבקבוק האטום, מצאו האב ובנו פתק מגולגל שהמתין חמישים שנה לפתיחתו. על החתום בסופו של הפתק שנכתב ב"17 בנובמבר 1969" (ז' כסלו תש"ל), היה שמו של ילד בריטי בשם פול גילמור. כותב המכתב הצעיר, פונה למוצאו ומבקש ממנו להשיב במכתב, לכתובת מסויימת במלבורן שבאוסטרליה.

כבר למחרת פרסום הסיפור בתקשורת האוסטרלית, קיבלו הדייג ובנו טלפון מאישה שהזדהתה כאחותו של כותב המכתב. על פי סיפורה באותה השנה היגרו בני משפחתם מבריטניה לאוסטרליה, והיא זוכרת היטב את אחיה משליך לים במהלך ההפלגה את הבקבוק עם המכתב. למיטב זכרונה, אחיה שלח שישה מכתבים כאלו בתקווה שאחד מהם יגיע ליעדו.

 

לאחרונה התגלה בקבוק בן 132 שנה בידי זוג שרק רצו לקחת את הבקבוק עם הצורה המוזרה שמצאו על החוף / צילום: Peter Bjorndal/Pixabay 

 

בשנים האחרונות מתגלים בקבוקים ובהם מכתבים עתיקים ביותר. הבקבוק בעל הפתק העתיק בעולם התגלה לאחרונה, וממש במקרה, על ידי זוג שזיהה בקבוק על החול וביקש לשמור אותו בגלל צורתו המוזרה. רק כשהרימו אותו ובחנו את תכולתו גילו את הפתק בן ה132 שנים. הפתק נכתב על ידי חוקר זרמים בים, שהשליך אותו, יחד עם בקבוקים רבים אחרים במטרה לגלות להיכן יגיע וכך להכיר יותר את הזרמים באוקיינוס.

נסו גם אתם לשלוח בקבוק כזה, מי יודע איזה סיפור מעניין הוא ייצור?

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל מעשה טוב...
ט' אייר ה׳תשפ״א
זורקים לחלל העולם. ואף פעם לא יודעים עד כמה הוא יצור סיפור חדש. מבואר הרבה בחסידות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.