צבי סופר | יום ז' אייר ה׳תשפ״א 19.04.2021

האפליקציה שמינפה את הקורונה: ר' זלמי ביסטריצקי חושף נתונים

ר׳ זלמי ביסטריצקי מנכ"ל ארגון 'חסדי לב' חושף בראיון ל'ליל שישי' בהנחיית הרצל קוסאשוילי, נתונים על האפליקציה שמינפה את הקורונה והגיעה לאלפי משפחות • על המייחד את העמותה ביחס לארגונים העוסקים בכלכלת הבית, ועל המינוף בעשייה: "במקום הפעילות הממוצעת עם כ-100 משפחות בשנה, הגענו ללמעלה מ-20 אלף שנכנסו לאפליקציות" • הוא גם בחר את ניגון השבת שהיה אהוב על אביו, רבה המיתולוגי של צפת הרב לוי ביסטריצקי ע״ה
האפליקציה שמינפה את הקורונה: ר' זלמי ביסטריצקי חושף נתונים
ר' זלמן ביסטריצקי, מנכ"ל עמותת 'חסדי לב'

ר׳ זלמי ביסטריצקי מנכ"ל ארגון 'חסדי לב' התארח בתכנית 'ליל שישי' בהנחיית הרצל קוסאשוילי, וחשף את הפריצה והמינוף בארגון, דווקא בעקבות הקורונה.

ר' זלמן ביסטריצקי: "מינפנו את הקורונה לטובה, לקחת את הפגישות הפרטניות והידע והפכנו את זה לדיגיטלי.

"כשהקורונה פרצה לחיינו, פתחנו כל התכניות ללמידה מרחוק ובמקום ללוות משפחות באזור הנקודתי שלנו, נכון להיום מלווים משפחות מכל הארץ, כולל הדרום הרחוק, זה פתח לנו אופקים מאוד גדולים.

"הקמנו מיזם של אתרי אינטרנט שמכילים המון ידע עבור התמודדות של משפחות בהיבט הכלכלי. לדוגמא, מיזם משותף עם בנק הפועלים שכונה "אימון לתעסוקה" ונועד לתת למשפחות את הכלים להשתלב מחדש ואיך להעלות את הסיכוי להתקבל לעבודה.

כראייה לקפיצה משמעותית בהיקפי הפעילות, הוא מציג לדוגמא נתון מעניין:

ביסטריצקי: "במקום 100 משפחות שטיפלנו בהן בממוצע בשנה, במשך 9 חודשים שהמיזם באוויר נכנסו אליו למעלה מ-20 אלף גולשים. זאת קפיצה משמעותית."

הרצל קוסאשוילי: "יש ארגונים נוספים שעוסקים בניהול כלכלת בית. מה מייחד אתכם?

ר' זלמי ביסטריצקי: "אנחנו לא מייעצים למשפחה איפה ללכת לקניות או איך לסגור חוב. כל משפחה שמבינה שהמצב הכלכלי שלה לא מתנהל נכון ורוצה שינוי, היא לא מחכה לעצות אלא רוצה שינוי אמיתי לאורך טווח, אנו מלווים אותה למשך כמה חודשים ועד שנה - תלוי במצב המשפחה.

"בנוסף, לא תמיד הכסף קובע את המצב הכלכלי אלא ברוב מכריע של המקרים אין יכולת של שני בני הזוג לדבר על כסף ולעשות סדרי עדיפויות משותפים. אם נניח שניהם רוצים לטוס לרבי, צריכים לוותר על דברים אחרים ולא שכל אחד מושך למקום שלו. השינוי חייב לבוא מן השורש, שינוי תפיסתי. אלו הדברים שמייחדים אותנו בדרך להשגת המטרה.

ר' זלמי ביסטריצקי חושף פרטים על האפליקציה החדשה שהושקה בארגון, שנקראת 'מוניטור' ומאפשרת לכל אחד להוריד אותה באופן חינמי מהאינטרנט ולהשתמש בה כדי לשלוט על ההוצאות שלו.

"באפליקציה מתעדים כל הכנסה והוצאה, ובכך בכל חודש ניתן לעקוב ולהגדיר יעדים לחודש הבא.

"עצם המודעות היא המפתח לשפר את המצב אצל משפחות רבות.

"היתרון הגדול", מוסיף ר' זלמי, "ששני בני הזוג מחוברים למערכת. בגירסה המשודרגת יותר, מצטרף 'מנטור' מרחוק שמנחה אותם בתהליכים וקבלת ההחלטות".

הרצל: לסיכום, מה הניגון שבחרת?

"בחרתי ניגון 'הפלפול' שמזכיר לי את שולחן השבת אצל אבא (רבה של צפת הרה"ג לוי ביסטריצקי ע"ה). הוא ניגן אותו בדביקות בלתי רגילה והיינו חיים את העליות והירידות וכל הניואנסים של הניגון.

"כמובן שאנחנו שרים את הניגון הזה עם הילדים בשולחן שבת."

להאזנה לראיון המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.