מערכת COL צעיר | יום ו' אייר ה׳תשפ״א 18.04.2021

כשיצירות אמנות מסתוריות צצו בין לילה בשדות החיטה באנגליה

התעלומה שהסעירה את אנגליה לפני כחמישים שנה • ציורים מרהיבים ומשונים הופיעו בין לילה בשדות שבדרום המדינה ואיש לא ידע מאין צצו • פתרון התעלומה שהתגלה כעבור שנים והיצירות המרהיבות שנוצרות עד היום
כשיצירות אמנות מסתוריות צצו בין לילה בשדות החיטה באנגליה
צילום: shutterstock

 

באותם הימים שלאחר התגלית הגדולה, סערה בריטניה הגדולה מקצה עד קצה. גדולים וקטנים ישבו בבתים וברחובות ודנו איש עם חברו - מהיכן צצו ציורי האמנות המופלאים בשדות החיטה?

ככל שנקפו הימים, הלכה הסערה והתעצמה יחד עם הציורים שהלכו והתרבו וצצו בזה אחר זה כפטריות אחר הגשם.

תחילתו של מעשה, אי שם בחווה חקלאית בדרום בריטניה, לפני כחמישים שנה. חקלאי שקם לעבודתו עם שחר, גילה שמשהו התרחש הלילה בעיצומה של קמת השיבולים שבשדהו. ציור מופלא ומרהיב נוצר כאילו מאין-ליש במרכז השדה, כזה שרק במבט מרוחק ניתן להבחין בצורתו השלימה והמיוחדת.

פליאתו גברה כאשר למחרת זכה גם שכנו ל'ציור' שכזה; וככל שחלף הזמן הלכו הציורים והתרבו. יחד עם הציורים באו גם האגדות – אנשים שונים שראו אורות ושמעו קולות משונים בשדות. כטבעם של סיפורים מהסוג הזה, הם הלכו ותפחו, פרטים נוספו מפה ומשם, השמועות רצו מעיר לעיר וממקום למקום, ועד מהרה הייתה בריטניה כמרקחה – יצורים מוזרים יוצרים ציורים מרהיבים בשדות שבדרום המדינה.

התופעה הלכה והתרחבה עם השנים. היא פרצה אל הרבה מעבר לגבולות בריטניה, ובכל העולם נמצאו ציורים כאלו שמוכרים כיום בשם "מעגלי תבואה".

עשרות שנים לאחר מכן, חשפו צמד אמנים בריטי, כי הם אלו שעמדו מאחורי התעלול המוצלח. הם גם הדגימו כיצד עשו זאת; הדרך ליצור צורות הייתה פשוטה מאוד, והם נצרכו רק לכמה קרשים ומעט חבלים.

סיפור מעגלי התבואה שבבריטניה צבר תאוצה ומאז ועד היום צצים חדשים לבקרים ציורים מרהיבים בשדות רבים בכל רחבי הגלובוס. בבריטניה עצמה, תרבות הציור בשדות מוכרת מאוד, ובאזורה הדרומי ניתן למצוא כל העת ציורים מיוחדים. גם עסקים שונים מצאו בתופעה דרך להתפרסם, ורבים מהם יצרו ציורים שהיוו פרסומת לפעילותם.

ליקטנו מספר תמונות מרהיבות מ'מעגלי תבואה' בכל רחבי העולם:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.