מערכת COL צעיר | יום ו' אייר ה׳תשפ״א 18.04.2021

מסביב לגלובוס | הכירו את הרחובות המוזרים בעולם

רבים מספור הרחובות שעל פני הגלובוס הגדול שלנו. כמו בכל מקרה, גם במקרה של הרחובות הרבים ישנם כאלו המיוחדים ויוצאי דופן באופיים • הרחובות בהם תלויים כלובים ונעליים, והרחוב שהוא גם שוק וגם מסילת רכבת • סיפורם של רחובות
מסביב לגלובוס | הכירו את הרחובות המוזרים בעולם
צילום: shutterstock

רבים מספור הרחובות שעל פני הגלובוס הגדול שלנו. כמו בכל מקרה, גם במקרה של הרחובות הרבים ישנם כאלו המיוחדים ויוצאי דופן באופיים. עשינו סיבוב קצר וחזרנו עם כמה רחובות נבחרים ששמעם יצא למרחוק.

הצטרפו אלינו למסע בין הסמטאות של תאילנד ואוסטרליה, גרמניה וניו זילנד. זה יהיה מרתק.

 

הרחוב התלול בעולם. בעיצומה של סידני העיר, תמצאו את רחוב בולדווין שרק נראה צנוע, אבל בפועל מחזיק בתואר הרשמי של הרחוב התלול בעולם. על פי הנתונים, שיפועו של הרחוב נמדד ב35 אחוזים, והוא לא קל בכלל לעליה ברגל. אם בכל זאת בחרתם להתאמץ ולחצות אותו רגלית, תזכו בסופו לחזות בנוף המרענן של נמל אוטאגו הסמוך.

 

לא מומלץ לעלות ברגל.. / צילום: shutterstock

 

רחוב הנעליים התלויות. האגדות הרבות שמהלכות סביב הרחוב המעניין הזה שבעיר פלנסבורג בגרמניה, יכולות למלא ספרים עבי כרס. איש אינו יודע באמת מתי ומדוע החלה מסורת תליית הנעליים, אבל המציאות היא שלאורך הרחוב כולו, תלויות שורות-שורות של נעליים משומשות על גבי חבלים פרוסים. הרחוב יוצא הדופן, העניק לעיירה את פרסומה, ואף שהוא אינו רחובה הראשי הוא בודאי המפורסם שבה..

 

לא ברור מתי ולמה זה התחיל. הנעליים התלויות בפלנסבורג / צילום: shutterstock

 

רחוב ציוצי הציפורים. האמן מייקל תומאס היל, לא שיער לכמה פופולאריות יזכה המיצג שבנה. בסמטה קטנה ברובע העסקים של סידני הוא תלה כ120 כלובים ריקים, כשברקע נשמעים קולותיהם של 50 סוגי ציפורים שונים שהתקיימו במקום עד שנבנו בו בניינים, מה שדחק אותם מן האזור. האמן ביקש ליצור מחאה קטנה, ולהסב את תשומת לב המבקרים להשלכות הבנייה הציבורית. הוא לא תכנן שהמקום יהפך לפופולרי ומתוייר ברמה כזו שתגרום לכך שהמיצג שהיה אמור להיות זמני, יהפוך לקבוע.

 

מיצג אמנותי שהפך ליעד תיירותי / צילום: shutterstock

 

רחוב השוק ומסילת הרכבת. הפעם מדובר גם ברחוב, גם בשוק, וגם במסילת רכבת. נשמע חסכוני, נכון? מקלונג, הוא שמו של הרחוב הקטן, שהמעבר בו משמש מדרכה ומעבר לקוני השוק בזמן שהרכבת אינה עוברת. כאשר היא בוחרת להגיע, השוק וההמולה נפסקים עד שהיא עוזבת. רחוב מקלון נמצא בתאילנד ומשמש אטרקציה תיירותית עבור התיירים המציפים את המדינה.

 

השוק נכנס להפסקה ברגע שהרכבת מגיעה / צילום: shutterstock

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.