צבי סופר | יום ב' אייר ה׳תשפ״א 14.04.2021

גלריית סיכום מרגעים מרגשים: חנוכת 'בית בנימין' ההיסטורית

במעמד רבנים, שלוחים ואישי ציבור נחנך בנין הבית חב״ד החדש בהנובר, "בית בנימין", ביום היארצייט של השליח האהוב הבלתי נשכח, הרב בנימין וולף ע״ה, ע״י רעייתו השליחה הרבנית שטערני וולף שתחי׳ • במעמד זה התקיים סיום ספר תורה לעילוי נשמתו של הרב וולף, כאשר אישי הציבור ואנשי הקהילה הוזמנו לכתיבת אותיות בספר התורה החדש • השליח הצעיר הרב לוי יצחק גוטליב הוכתר כרב החב"די של הנובר • בפנים: גלריית תמונות מהאירוע, וידאו בשידור חוזר 
גלריית סיכום מרגעים מרגשים: חנוכת 'בית בנימין' ההיסטורית

 

 

מעמד היסטורי מכובד ומרגש בהנובר שבגרמניה: בהשתתפות רבנים נכבדים מכל רחבי תבל, שלוחי חב"ד במדינה ואישי ציבור נכבדים, נחנך השבוע ביום שלישי, ב' דראש חודש אייר, בנין בית חב״ד ומרכז יהודי חדש בהנובר שבגרמניה, "בית בנימין", ביום היארצייט הראשון של השליח הנערץ והבלתי נשכח של הרבי לעיר, הרב בנימין וולף ע״ה, על ידי בני משפחתו שיחיו, תבדל"ח רעייתו השליחה הרבנית מרת שטערנא שרה שתחי׳ וילדיה.

רכבת אווירית של שלוחים מרחבי גרמניה ומהעולם כולו, בראשות השליח הראשי לגרמניה הרב ישראל דיסקין, השליח לברלין ורב הקהילה היהודית הרב יהודה טייכטל, השליח להמבורג ורב העיר הרב שלמה ביסטריצקי, השתתפו באירוע ההיסטורי והמרגש.

האירוע נערך במעמד נשיא גרמניה לשעבר מר כריסטיאן וולף, נשיא הקהילה היהודית במחוז נידער-זאקסן שבגרמניה מר מיכאל פורסט, ואישי ציבור מהנובר וברלין הבירה. האירוע הונחה בהצלחה ע״י השליח לברלין הרב יהודה טייכטל, הרוח החיה מאחורי רכישת ושיפוצו של הפרוייקט ההיסטורי הזה.

במעמד ההיסטורי והחגיגי התקיים גם סיום-ספר תורה לעילוי נשמתו של הרב בנימין וולף ז"ל, כאשר אישי הציבור ואנשי הקהילה הוזמנו לכתיבת אותיות בספר התורה החדש.

ספר התורה החדש נכתב ביוזמת ידידי המשפחה מרחבי תבל, והוא נכתב בהדר ובקדושה על ידי סופרי מכון "אוצר הסת"ם" שבעיה"ק צפת, בראשות השליח הראשי לעיה"ק צפת הרב חיים קפלן. הכתר והמעיל נתרמו על ידי "מרכז רבני אירופה".

הגאון הגדול הרב יעקב דוד שמאהל, אב בית דין של מחזיקי הדת באנטוורפן שבבלגיה וחבר נשיאות "מרכז רבני אירופה", יחד עם השליח ורב העיר ניקולייב שבאוקראינה הרב שלום דובער גוטליב, הכתירו את השליח הצעיר הרב לוי יצחק גוטליב, חתנו של השליח הרב בנימין וולף ז"ל, כרב החב"די של הנובר וגלילותיה.

על כתב הרבנות וההכתרה חתמו נכבדי רבני חב"ד בארץ הקודש, הגה"ח הרב מאיר אשכנזי, מרא דאתרא של כפר חב"ד, הרב אליהו יוחנן גורארי', רבה של חולון, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק, הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, רבה החב"די של רמת שלמה שבירושלים עיה"ק, הגה"ח הרב משה הבלין, רבה של קרית גת וראש ישיבת חב"ד בעיר, והגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של נחלת הר חב"ד שבקרית מלאכי, והעומד בראש בית דין רבני חב"ד באה"ק.

מאירופה הצטרפו לכתב ההכתרה הגאון הרב שמאהל, הרב שלום דובער גוטליב רבה של ניקולייב, וכן הרבנים הרב דיסקין, הרב טייכטל, והרב ביסטריצקי.

הרב לוי יצחק גוטליב נולד וגדל בשליחות בניקולייב שבאוקראינה, העיר בה נולד כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל וחי בה את שניו הראשונות. הרב גוטליב הנו ממצויני תלמידי ישיבות חב"ד. הוא התחנך והתעלה לתורה ולחסידות בישיבות חב"ד במוסקבה ובמרכז חב"ד העולמי שבניו יורק, והוסמך לרבנות על ידי גדולי רבני חב"ד בארצות הברית. כבר מבחרותו הוא נטל חלק מרכזי בעשייה עניפה להפצת יהדות ולקירוב אחינו בני ישראל הרחוקים משמירת תומ"צ, וזכה להצלחה רבה.

ברכות מצולמות לאירוע ההיסטורי התקבלו מסגן יו״ר ה"מרכז לעניני חינוך" הרב משה קוטלרסקי, מקנצלר גרמניה לשעבר מר גרהארד שרודר, שר הפנים של מדינת נידר-זאקסן מר בוריס פיסטוריוס, וכן ראש העיר הנובר מר בליט אונאיי.

תודה מיוחדת ניתנה באירוע לידיד ותומך השלוחים הנגיד מר יקותיאל יהודה (ג׳ורג׳) ראהר על נדבתו הנכבדה עבור ׳בית בנימין׳ החדש בהנובר.

יצויין כי נציגות מכובדת מבני המשפחה הגיעו מרחבי העולם להשתתף באירוע ההיסטורי, בראשות השלוחים הרב יוסף יצחק גרינברג מאלסקה, הרב זושא גרינברג מסולון אוהיו, הרב אברהם וולף רבה של אודסה ושליח חב"ד בעיר, הרב לוי אזימוב מצרפת, הרב שניאור גרינברג מקאמערס שבמישיגן, והסופר הנודע הרב זושא וולף והרב שמעון שייקביץ מארץ הקודש.

לפני שנה בדיוק, בראש חודש אייר ה'תש"פ, העולם היהודי עצר את נשימתו בשל הטרגדיה הנוראה בפטירתו בדמי ימיו של השליח הרב בנימין וולף ע״ה, אשר כיהן כחמש עשרה שנה כשליח חב"ד בהנובר, ונפטר בעיצומה של עבודת השליחות, כשהוא בן ארבעים ושלוש שנה בלבד, מותיר אחריו את תבדל"ח רעייתו מרת שטערני ושמונה ילדים. רבבות חסידי חב״ד מרחבי העולם עמדו בהשתאות לנוכח העוצמה שפרצו מבני משפחתו, בהחלטתם האמיצה להישאר בהנובר ולהמשיך במסירות ובעקשנות את השליחות של כ"ק האדמו"ר זצוק"ל בהנובר.

למעלה משש-עשרה אלף איש מכל רחבי תבל נענו במשך השנה בהתלהבות להשתתף ולתמוך בהמשך עבודת השליחות בעיר, ולהנציח את שמו של השליח האהוב והנמרץ הרב בנימין וולף במימוש חלומו להקים מבנה קבע ומרווח עבור חב״ד בהנובר.

"בית בנימין" שנחנך בהנובר הוא בנין היסטורי רחב ממדים שממוקם במרכז העיר הנובר. המקום שימש בעבר כתחנת רכבת מרכזית, שאחרי שיפוצים נרחבים קיבל את יעודו החדש כמרכז קהילתי יהודי עבור יהודי הנובר המונה קרוב לעשר אלף נפש, ועבור אלפי התיירים היהודיים שפוקדים את העיר במשך השנה

נשיא גרמניה לשעבר אמר בנאומו כי הרבנית שטערני וולף מהווה סמל ודוגמא לנחישות ועוצמה רוחנית אמונית-יהודית.

התקשורת הגרמנית כתבה בהשתאות איך בכוחו של הרבי השליחה וילדיה הפכו את היגון האישי למנוף של עשיה והתרחבות. העיתון הראשי של גרמניה פרסם כתבה ענקית על הבית חב״ד החדש ועל הסיפור העצמתי של השלוחה שטערני וולף בני המשפחה, שנקראה ע״י עשרות מליוני בני אדם וגרמה לקידוש שם שמים כביר.

קטעי וידאו קצרים מהאירוע:

 

 

צפו: וידאו מסכם מהאירוע בשידור חוזר:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.