מנכ"ל צ'רידי: "בשנת הקורונה גייסנו יותר כספים מאי פעם"
משבר הקורונה היכה כלכלית כמעט בכל תחום. האם החברה המפורסמת 'צ'רידי', המתמחית בגיוס המונים, ירדה בהיקפי הגיוס? איך התמודדו שם עם הסגרים בארץ וברחבי העולם?
מנכ"ל צ'רידי ר' שי צ'רבינסקי התארח בתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי ומדבר על הכל.
ר' שי צ'רבינסקי: "החברה הוקמה כשמונה שנים, עם מספר עובדים מצומצם, כיום היא עם כ-100 עובדים הפרוסים בכל רחבי העולם.
"שנת הקורונה היתה מאתגרת מאוד. התחילה אחרי הרבעון הראשון עם סגרים בכל העולם ובארץ, המצב הצריך לקבל החלטות מאוד מהירות כי הלקוחות הם מוסדות, בתי כנסיות, מקוואות.
"בהתחלה היה חשש שהפילנטרופים, שספגו מכה כלכלית קשה, בגלל העסקים שנפלו, יפסיקו את התמיכות. בפועל במבט על השנה שעברה, הגיוס שלנו גדל במאה מליון דולר! סיימנו את השנה ב-530 מליון דולר גיוסים, ועם פריסה גם בשווקים הלא יהודים.
הרצל קוסאשוילי: "איך זה קורה, ארגונים פונים אליכם או בשיטת 'חבר מביא חבר'?
ר' שי: "צ'רידי לא השקיעה בפרסום וזה בוודאי חבר מביא חבר, פחות תראה פרסום למוסדות שיבואו לעשות קמפיין גיוס המונים. אבל כן התחלנו את זה עכשיו לציבור הכללי. מנהלי תיקי לקוחות הם אלו שפונים לארגונים באופן אישי.
עוד בראיון:
החברה פועלת כארגון רווחי ולא למטרת צדקה, אך מתגייסת לעזור ללא תשלום במקרי אסון, בסיוע אנשים טובים שקרובים למשפחות. כדוגמא מציין ר' שי את הקמפיין למען משפחת וולף בהנובר. "הרבה מהסייעתא דשמיא מגיעה מהזכות להנציח את השלוחים שנפטרו ולסייע בשליחות", הוא אומר בראיון.
מה מייחד את חברת צ'ארידי', כמה בסך הכל גייסו עד היום, ולא פחות מעניין: הסיבה שהוא בוחר דווקא את ניגון הגעגועים החב"די 'שאמיל'.
להאזנה לראיון המלא: