צבי סופר | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״א 07.04.2021

'למה ומדוע': אוסף שו"ת מקיף בתורת ישראל וחסידות חב"ד

משפחת בורובסקי הוציאה לאור לקראת היארצייט הראשון: בימים אלה ראה אור הספר 'למה ומדוע היכן וכמה', הכולל אוסף של שאלות מסקרנות ומקיפות ותשובות תמציתיות, חידות וחידודים בעניינים יסודיים ומעניינים בהליכות, הלכות, דרכי ודברי ימי תורת ישראל ותורת חסידות חב"ד • הספר נערך על ידי הרה"ח הרב יוסף יצחק בורובסקי ע"ה, ויצא לאור לרגל היארצייט הראשון שחל ביום כ' בניסן
'למה ומדוע': אוסף שו
מסכת מופלאה של ידע: מחבר הספר הרה"ח ר' יוסף יצחק בורובסקי ע"ה על רקע הספר החדש

בימים אלה ראה אור הספר 'למה ומדוע היכן וכמה', הכולל אוסף של שאלות מסקרנות ומקיפות ותשובות תמציתיות, חידות וחידודים בעניינים יסודיים ומעניינים בהליכות, הלכות, דרכי ודברי ימי תורת ישראל ותורת חסידות חב"ד.

הספר, המכיל למעלה מ-1000 שאלות ותשובות המטמיעות ידע תורני וחסידי, הוא בשורה להורים, מורים, מנהלי מוסדות חינוך ולכל מי שמבקש לקבל ידיעה תורנית וחסידית היקפית במהירות, על יסוד מקורות מוסמכים ומגוונים.

הספר נערך על ידי הרה"ח הרב יוסף יצחק בורובסקי ע"ה, ויצא לאור לרגל היארצייט הראשון שחל ביום כ' בניסן.

החלק הראשון של הספר, העוסק בהיסטוריה של עם ישראל וענייני יסוד בהלכה, פרסם בעצמו בשנת תשנ"ה בהוצאת קה"ת ומכון אהלי שם ליובאוויטש. ואילו כתב היד של החלק השני מהספר, העוסק בתולדות ובדרכי חסידות חב"ד, נמצא בין גנזיו ולא זכה להכין לדפוס בחיים חיותו בעלמא דין. לאחר התייעצות עם הרה"ח הרה"ג ר' אלי' יוחנן גוראריה שליט"א רב העיר חולון וראש מכון אהלי שם ליובאויטש, הוחלט לפרסם את החיבור ולשלמות העניין וכמצבת זיכרון לכלול גם את ספרו הראשון של המחבר, שהודפס במהדורות קודמות שכולן אזלו.

הרה"ח הרב יוסף יצחק בורובסקי היה חריף ובקי בנגלה, תלמיד חכם מופלג וידען גדול; בה בעת נודע כמסביר נפלא בחסידות ובעל שמועה בדברי ימי ישראל בכלל וימי החסידות בפרט, מכלול ידיעותיו והבנתו הישרה באו אצלו ב"אור ישר", כל התכונות הללו באים לידי ביטוי בספר שלפנינו, המביא בתמציתיות ובצורה מרתקת מסכת מופלאה של ידע, כולל פרטים נעלמים וידיעות בלתי שגורות על הכל. את הכל בנה בצורה מתודית הזמינה לכל קורא, גם לילד ולנער, ממוקדת ומעוררת סקרנות.

הספר יוצא לאור בהוצאת מכון 'אהלי שם ליובאוויטש', וניתן להשיגו בהוצאת 'חיש' הוצאה לאור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.