מערכת COL צעיר | יום י"ז ניסן ה׳תשפ״א 30.03.2021

הצלמים שהעזו לחזור לעיר הרפאים: הצצה נדירה לפריפיאט

בדיוק היום, לפני 35 שנים, בי"ז ניסן תשמ"ו, נשמע בעיר פריפיאט פיצוץ עז, שלאחריו שינתה העיר הגדולה את פניה • העיר שנבנתה עבור עובדי הכור הגרעיני בצ'רנוביל וננטשה אחר האסון המפורסם •  הצצה לעיר שקפאה על מקומה
הצלמים שהעזו לחזור לעיר הרפאים: הצצה נדירה לפריפיאט
מקור: Pixbay /Amort1939

35 שנים חלפו מאז אותו הלילה, אבל הדי המאורעות הדרמטיים נשמעים עד היום, יחד עם הנזקים הרבים שחוללו ונראה שלא רוצים להיגמר.

היה זה בליל י"ז בניסן תשמ"ו כשעובדי הכור הגרעיני בצ'רנוביל לחצו על הכפתור ושינו את פני היסטוריה. ניסוי כושל עליו החליטו מדעני הכור, היה העילה לפרוץ שרשרת הכשלים. לקראת השעה 1 בלילה החליטו העובדים לנסות שוב, בפעם הרביעית לערוך את הניסוי בכור. שרשרת התקלות שבאו לאחר מכן היו בלתי צפויות, והם, יחד עם בעיות קשות בבטיחות הכור הובילו אל האסון הגדול שהחל עם התפוצצות הכור והתפשטות הקרינה הרדיואקטיבית.

 

תושבי העיר פריפיאט הסמוכה התעוררו אל בוקר רגיל. הם ראו את הלהבות הנישאות מעל הכור, אבל לא הבינו את גודל האסון. איש לא עדכן אותם בגודל הסכנה.

רק במהלך הלילה, כאשר השלטונות הבינו שלא יהיה ניתן להציל את הכור, קיבלו התושבים הודעה באמצעות הרדיו, בה הוסבר להם כי הם עתידים להתפנות בשעות הקרובות לתקופה זמנית, וכי עליהם לקחת איתם רק מסמכים חשובים.

1,100 אוטובוסים הובאו מקייב על מנת לפנות את תושבי העיר. בתוך ימים מספר היא פונתה כולה מיושביה. ומאז ועד היום, הם לא שבו אליה. האזור נאסר למגורים, והעיר הגדולה והשוקקת הפכה לעיר רפאים.

 

מספר צלמים אמיצים הגיעו אל העיר לאחרונה, ותיעדו את העיר שנעצרה בבת אחת. התמונות המדהימות מספרות לנו על עיר שקפאה מלכת אי־שם לפני 35 שנים. הגלגל הענק עומד עוד על מקומו ומחכה למבקרים, הבתים מלאים ברהיטים וממתינים לבעליהם, ועל הבתים תלויות עוד כרזות בשבח השלטון הקומוניסטי, כאילו כלום לא קרה בינתיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.