מערכת COL צעיר | יום י' ניסן ה׳תשפ״א 23.03.2021

במרוצת השנים קרו כמה אירועים דרמטיים בי"א ניסן. ליקטנו כמה

י"א ניסן הוא יום הולדתו של הרבי, אך במרוצת השנים התרחשו בו עוד כמה אירועים מיוחדים • איזה סדר חדש ומיוחד החל בי"א ניסן של שנת תשמ"ה? • באיזה מבצע יצא הרבי בדיוק לפני 40 שנה? • י"א ניסן שלא הכרתם
במרוצת השנים קרו כמה אירועים דרמטיים בי

י"א ניסן הוא יום שכולנו מציינים בהתרגשות ובקבלת החלטות טובות כיאה לחסידים ביום הולדתו של הרבי. ביום הגדול הזה, אולי מרוב שמחה והתרגשות, לא שמנו לב שקרו כמה דברים משמחים ומעניינים מאוד.

במרוצת השנים, היה יום י"א ניסן ליום חג עבור החסידים, ואט אט הוא נקבע למועד תמידי ולעת שמחה והתוועדות. אך לא תמיד זה היה כך. בשנים הראשונות לבואו של הרבי לארצות הברית, היה תאריך יום הולדתו של הרבי נסתר מכולם, ואיש לא ידע מתי הוא. מי שגילה לחסידים את הסוד הגדול, הייתה אימו של הרבי – הרבנית חנה עליה־השלום לאחר בואה לארצות הברית.

אז מה עוד קרה בי"א ניסן?

כולנו קראנו הבוקר את הפתגם מספר 'היום־יום', וזה הזמן לגלות שהיום, בשנת תש"ג יצא לאור הספר 'היום־יום' בפעם הראשונה. הספר שסודר על ידי הרבי, נכתב והוכן לדפוס במשך ארבעה חודשים, ולקראת יום הבהיר י"א ניסן יצא לאור העולם.

למי מאיתנו אין אות בספר התורה של ילדי ישראל? היום, לפני ארבעים שנים בדיוק, במהלך התוועדות י"א ניסן יצא הרבי במבצע אות בספר התורה לילדי ישראל. המבצע צבר תאוצה ובמשך השנים נכתבו כבר למעלה מ-6 ספרי תורה, ובחשבון פשוט  - כמיליון ושמונה מאות אלף מילדי ישראל קנו אות בספר התורה המיוחד.

ביום י"א בניסן תשמ"ו החל בליובאוויטש סדר חדש. באותה השנה, יצא י"א ניסן ביום ראשון, והרבי יצא אל הקהל וחילק לכל אחד מהעוברים לפניו דולר לצדקה. מאז, זה הפך לסדר קבוע – בכל שבוע יצא הרבי אל המסדרון הקטן שליד חדרו הקדוש וחילק דולרים לעוברים בתור הארוך דולר על מנת להעבירו לצדקה.

זה לא כל מה שקרה בי"א ניסן, אבל זוהי טעימה קטנה מהאוצר הגדול שנתן לנו הרבי ביום המיוחד הזה. גוט יום טוב!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.