צבי סופר | יום ה' ניסן ה׳תשפ״א 18.03.2021

מאיר פרוש: אצלנו לא עולים להר הבית ולא תומכים בגיוס נשים

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש התראיין ל'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי, דיבר על יהדות התורה, 'עקץ' את ש"ס וכיוון בעיקר לסמוטריץ' • "לא תמצא ביהדות התורה מי שעולה להר הבית שדינו חייב כרת, ומי שבעד גיוס נשים שרבנים קבעו 'ייהרג ואל יעבור' • על חוק הגיור הממלכתי שניסה לקדם סמוטריץ': ביהדות התורה נדרוש רק גיור כהלכה, לא ממלכתי ולא של צה"ל, רק מהודר שבמהודר" • האם הוא מצפה לשחזור ההצלחה בבחירות הקודמות בכפר חב"ד?
מאיר פרוש: אצלנו לא עולים להר הבית ולא תומכים בגיוס נשים
פרוש. ארכיון COL

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש התראיין ל'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי, דיבר על יהדות התורה, 'עקץ' את ש"ס וכיוון בעיקר לסמוטריץ'.


האזינו לראיון המלא עם השר פורוש >>


הנה עיקרי הדברים:

הרצל קוסאשוילי: הייתי לידך באוהל במוצ"ש. שמחתי לראות שהגעת להתפלל במקום הנכון להצלחת הבחירות.

סגן השר מאיר פרוש: "אני מאחל לך שהתפילות יתקבלו... בדרך כלל כשאני בארה"ב אני עושה גיחה קצרה ועובר להתפלל באוהל הק'. לא אכחיש שגם התפללתי להצלחת יהדות התורה בבחירות – גם את זה עשיתי.

הבחירה במפלגה החרדית ביותר היתה מתבקשת לג' גם בגלל שלא היתה אלטרנטיבה. כעת יש את סמוטריץ' שיחד עם איתמר בן גביר קורצים מאוד חזק לחסידי חב"ד, ובמרבית הסקרים עוברים את אחוז החסימה. איך אתם מתמודדים עם התחרות הזאת?

"כשהרבי אומר לבחור ברשימה חרדית ביותר, רק מי שרוצה להתפלפל ולעשות 'פשטלאך' אומר "לא, אגודה היא לא החרדית ביותר, הציונות הדתית היא החרדית ביותר." או מישהו שרוצה לזהות את עצמו, לא כחרדי, אלא כתנועה מזרחית, אמנם של חברי כנסת חרדים, אבל בחוץ מנסים להציג את עצמם שהם לא חרדים - אחרת לא יביאו קולות של אלו שהם בין דתיים לחרדים. אז אנחנו הרשימה החרדית ביותר. החרדית ביותר בגוש הימין."

אתה בעצם אומר שהחרדית ביותר היא המפלגה שאנשיה נראים החרדים ביותר?

"לא אמרתי 'נראים', אני מדבר גם על מעשים. לא תמצא ביהדות התורה ח"כ שעולה להר הבית או תומך בגיוס נשים. לא תמצא אצלינו מי שעומד בראש עמותה של שירות לאומי שהרבנים אמרו על זה "ייהרג ואל יעבור" או מי שבעד גיוס בני ישיבות. רק מילים? חרדים באמת! ברשימות אחרות יגידו לך שגיור טוב הוא גיור ממלכתי או גיור של צה"ל. יהדות התורה היא היחידה בעניין הזה של גיור כהלכה.

"יהדות התורה היא הרשימה היחידה שתומכת בגיור על פי ההלכה. היא החליטה שבכל קואליציה עתידית תדרוש שגיור יהיה אך ורק על פי ההלכה.

גם השר אריה דרעי אמר שבממשלה הבאה הוא ידרוש את 'פסקת ההתגברות' על העניין הזה.

"גם סמוטריץ' ואחרים דרשו את פסקת ההתגברות, השאלה על מה ידרשו. אנחנו מבקשים שגיור יהיה אך ורק על פי ההלכה. אתה יכול למצוא במפלגות אחרות כאלו שאצלם הגיור הממלכתי הוא טוב, הגיור הצה"לי הוא טוב. יש כאלו שנראים חרדים, צריך גם להיות חרדים! אסור לעלות על הר הבית, זה איסור כרת!

מה התכניות של ג' לדרוש מהממשלה הבאה בעניין הגיור?

"אני רוצה לומר דברים ברורים. מישהו שלא מיהדות התורה, ולא אנקוב בשמו, אמר שיהדות התורה השתהתה בעניין תיקון החוק. הסיבה היא כי אנחנו רוצים לכתחילה, רק אם זה גיור כהלכה, מהודר שבמהודר, ולא גיור ממלכתי וגיורי צה"ל. לא לא הסכמנו ואנחנו לא נסכים בשום דבר שעלול לפגוע בהלכה. זאת העמדה של גדולי ישראל וזאת העמדה של הרבי."

בבחירות שעברו הגעתם להישג גדול בריכוזי חב"ד. תוכלו הפעם לשחזר את ההצלחה?

"אם בבחירות שעברו, כשעניין הגיור לא עלה עדיין, היינו הרשימה המובילה בכפר חב"ד עם אלף קולות, כעת שעניין הגיור עלה אני מאמין ובטוח שרוב רובם של חסידי חב"ד יצביעו לג' כי היא החרדית ביותר בנושא גיור כהלכה. כבוד הרבי עד הסוף – מצביעים ג'.

"בכפר חב"ד יצעקו 'ה' הוא האלוקים'. אין גיור ממלכתי אין גיור צה"ל, רק גיור כהלכה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.