שניאור דייטש | יום א' ניסן ה׳תשפ״א 14.03.2021

"זמן רב לא היה שר שיכון שפעל לטובת ההתיישבות כמו פרוש"

"לא היה עשרות שנים שר שיכון שפעל לטובת ההתיישבות כמו מאיר פרוש. רק על זה ההתיישבות חבה לו חוב גדול", כך ישראל ברמסון סגן ומ"מ ראש המועצה המקומית קריית ארבע-חברון • את פועלו של סגן השר פרוש למען שלימות ארץ ישראל אין צורך לתאר • כאשר הגיעה "תכנית המאה" לשולחן הדיונים היה זה פרוש שעמד מעל במת הכנסת, זעק והביא את דברי הרבי בנושא • בפנייה לחסידי חב"ד אומר פרוש: "תנו לי את הכח, אלו לא דברים שאני מבטיח מהיום. זה דברים שבעבר הכרתם אותי. יש לי גם קבלות והוכחות לדברים האלו"

"לא היה עשרות שנים שר שיכון שפעל לטובת ההתיישבות כמו מאיר פרוש. רק על זה ההתיישבות חבה לו חוב גדול. אנחנו לא שוכחים דברים טובים, הוא נתן לנו את כל הסמכויות והתקציבים לפעול ביהודה ושומרון למרות שזה לא היה כל הזמן קל. הוא תמיד עזר ללא אינטרסים מפלגתיים כמו אחרים", כך ישראל ברמסון סגן וממלא מקום ראש המועצה המקומית קריית ארבע-חברון.

את פועלו של סגן השר פרוש למען שלימות ארץ ישראל אין צורך לתאר, וכך כאשר הגיעה "תכנית המאה" לשולחן הדיונים היה זה פרוש שעמד מעל במת הכנסת, זעק והביא את דברי הרבי בנושא. פרוש ערך מחקר מעמיק שחשף לראשונה את 16 היישובים שאמורים היו להישאר כמובלעות מחוץ לגבולות המדינה והמידע הוצג גם בפני גורמי ממשל אמריקאים.

עיתון "המבשר" היה הראשון שפרסם את המפה העתידית, והביא את דעת מועצות גדולי התורה בעניין הזה לדורותיהם. רה"מ בנימין נתניהו הבין בשלב מסויים שאין לו 61 חברי כנסת שיאפשרו להעביר את 'תכנית המאה' והוא זנח את הרעיון האווילי הזה, שהושלך לפח האשפה של ההיסטוריה.

בפנייה לחסידי חב"ד אומר פרוש: "אהבה לארץ ישראל זה דבר שאי אפשר לקחת ממני. בדקו את זה: לא היה שר שיכון כמו שאני בתקופתי כסגן שר במעמד שר בניתי ביהודה ושומרון. זה חלק מהדברים שהרבי מאוד כאב לו, שלא לגעת ולא למסור שום חלק מארץ ישראל. אני פונה אליכם חסידי חב"ד ומבקש ממכם: תנו לי את הכח. זאת המשאלה שיש לי. אלו לא דברים שאני מבטיח מהיום. זה דברים שבעבר הכרתם אותי. ידעתם שכך אני חושב ושכך אני פועל. אני לא צריך להתחייב מעכשיו. יש לי גם קבלות והוכחות לדברים האלו". 

צפו בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.