מנדי ברגר | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״א 07.03.2021

מליגה אחרת: בואו לסיבוב על ה'סנטה-פה' של יונדאי • צפו

אחרי הכתבה הקודמת על הלנד-קרוזר האימתני בעל שבעת המקומות, חשבנו לרדת אל העם עם מכוניות עממיות יותר, אבל אז נחתה על שולחננו בקשה מחברת יונדאי להציג את מרכולתה, ולכן גם הפעם נספר לכם על מכונית לא שגרתית • 
 מליגה אחרת: בואו לסיבוב על ה'סנטה-פה' של יונדאי • צפו
באדיבות המצלם

אחרי הכתבה הקודמת על הלנד-קרוזר האימתני בעל שבעת המקומות, חשבנו לרדת אל העם עם מכוניות עממיות יותר, אבל אז נחתה על שולחננו בקשה מחברת יונדאי להציג את מרכולתה, ולכן גם הפעם נספר לכם על מכונית לא שגרתית.

יונדאי שהפכה זה מכבר לשם נרדף למכוניות עממיות אך איכותיות, מודרניות ומאובזרות מציעה גם היא, כמו כל חברה חפצת חיים, רכבים בסגמנט השבעה מקומות, אבל רכב שבעת המקומות שלה הלא הוא הסנטה-פה הוא מליגה אחרת. כלומר, הוא נמצא בדרגה אחת מעל לסגמנט הממוצע המכיל את סקודה קודיאק, פיג'ו 5008, ניסאן אקס-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר שהשוק מוצף בהם. זו כנראה הסיבה שהכבישים לא מלאים בו.

המתחרה הישיר היחיד הוא בן דודו ממשפחת קיה - הסורנטו, שמוכר יותר לכולנו בגרסת ניידות המשטרה.

הדור הרביעי של הסנטה-פה נראה כמו כל המכוניות של יונדאי עשיר ומרשים. מדובר במכונית גדולת ממדים, חזקה, נוכחת וגם מאובזרת בהרבה מעבר למה שמקובל ברכבי שבעת המקומות העממיים. הסנטה-פה היא מכונית למי שלא רוצה לרכוש שתייניות דלק כמו שברולט טראוורס או פורד אקספלורר (שהדגם החדש שלה נחת בארץ ממש לאחרונה), אבל כן רוצה לבלוט יותר ומחפש פינוק, הנאת נסיעה ורחבות.

הסנטה-פה הזו נראית טוב בהרבה מהדגם הקודם שכשלעצמו היה נראה נפלא. פנסי הלד שלה צרים יותר, הגריל גדל מעט כמה שמסמל את משפחת יונדאי לדגמיה, ובמקום פסים הנמתחים לרוחב הוא בא לידי ביטוי במעין משושים. הגלגלים מגיעים כמובן עם חישוקי מגנזיום ויש גם צמד אגזוזים שעושה את ההצגה, גג נפתח וחלונות כהים בשורה השנייה והשלישית. אומרים שהדגם הבא שממש עכשיו מתחיל לנחות פה מרשים עוד יותר, אבל בינתיים נסתפק במה שיש.  

המראה ההדור בחוץ מחייב שגם מראה תא הנוסעים הפנימי יהיה לעילא ולעילא ואכן תא הנוסעים מאובזר במושבי עור בצבע חום המוצע בשני גוונים. הדשבורד גם הוא נראה ועשוי לעילא. כיוון שכאמור וכפי שכבר הבנתם לא מדובר בעוד מוביל שבעה נוסעים סטנדרטי, תקבלו כאן שורת מושבים שניה עם מרווח ברכיים נדיב בהרבה מהמומצע וגם השורה השלישית תוכל להכיל בוגרים בגודל סטנדרטי. לטובת כניסת היושבים בשורה השלישית תגלו כי מושבי השורה השנייה מתקפלת בתורה מקסימלית באמצעות מתגים המותקנים עליה, כך שהיושבים מאחור לא יצטרכו להתאמץ ולהתפתל כדי להגיע בבטחה אל מקומם.

ועוד בנושאי מושבים ומתגים: משהו ייחודי שמצאתי כאן הוא כפתור המותקן על צידו השמאלי של הכיסא הימני בתא הנהג, המאפשר לנהג לשלוט עליו על צד שמאל של הכיסא הימני, זה שליד הנהג, יש מתגים המאפשרים לנהג או ליושבים בשורה השנייה לשלוט עליו גם תוך כדי נהיגה (מכירים את זה שאתם צריכים לקדם/לקפל את הכיסא שליד הנהג ומנסים לעשות את זה בלי לקום מהמקום?) וזה כמובן בנוסף למתגים של אותו נוסע, מימין למושב, שבהם משתמש הוא עצמו.

האבזור הפנימי כפי שבטח כבר הבנתם ובהתאם לרכב שעולה סביב ה-300,000 שקל רחב ונדיב מאוד ומציע כניסה ויציאה ללא מפתח, התנעה וכיבוי עם כפתור הסטארט, האנד-ברקס חשמלי, מתג VIEW שכאשר תלחצו עליו תראו על גבי מערכת המולטימדיה את מה שקורה מאחורי הרכב, חימום הגה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מזגן מפוצל, פתחי אוורור בשורה השנייה ופתחי אוורור גם בשורה השלישית, עם אפשרות תפעול בידי היושבים שם. ואם הזכרנו קודם את מערכת המולטימדיה שנמצאת במרכז הדשבורד היא ממש ידידותית לכל משתמש, מעולה לתפעול, דוברת עברית שוטפת ומאפשרת אופציות רבות – החל מתשלום חנייה באמצעות פנגו, עבור דרך ניווט למרכזי השירות של יונדאי וכלה בהגדרות.

ויש פה גם אבזור בטיחותי נרחב שכולל התראת שטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית וגם תיקון סטייה מנתיב שלא מומלץ לסמוך עליו. מרכז לוח המחוונים דיגיטלי, אך מד הדלק והסל”ד בצידיו אנלוגיים. צבע לוח המחוונים ישתנה בהתאם לשינוי מצב הנהיגה: ירוק למצב אקו, כחול למצב קומפורט ואדום למצב ספורט.

הסנטה-פה מגיע בשתי גרסאות מנועים, בנזין ודיזל ואנו קיבלנו למבחן את מנוע הטורבו דיזלCRDi   בנפח 2.2 ליטר עם 185 כ”ס, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים. המנוע טוב ומרגיש חזק בהרבה והטרטור של הדיזל בכלל לא קיים. את העובדה שמדובר במנוע דיזל תדעו שוב ושוב רק כשתבואו לתדלק ותבינו כמה דלק זה חוסך לכם. למרות שמדובר במכונית לא קלה – גם כשיש בה שבעה נוסעים, היא מאיצה כמובן בצורה נהדרת ומתגלה זריזה ונדיבה לכל גחמה שלכם.

כמו בדגם הקודם, כיוון שמדובר ברכב עם הנעה כפולה 4x4 תקבלו רכב שיכול לצלוח בקלות גם משטחים בקושי בינוני, ולא כמו הג'יפונים המוזכרים בתחילת הכתבה שיכולים לחצות רק כביש חצץ וטיפ טיפה מעבר. מאידך, מטבע הדברים לא מדובר בג'יפ קשוח כמו הטויוטה שהוזכרה בכתבנו הקודמת, אבל בהחלט שאפשר לעשות איתה דברים נאים ולראות עולם שלם גם מחוץ לכבישים.

אם הזכרנו מקודם את נושא הדלק, למרות שמדובר במכונית עם מנוע גדול ועם יכולת קיבולת של שבעה נוסעים, בנסיעה משולבת, כולל מאומצת בשטח, שתתה הסנטה-פה ליטר דלק לכל 10.9 קילומטר. יש כבוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.