מנדי ברגר | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״א 12.11.2020

המלך של עולם הג'יפים: 'לנד-קרוזר' טיוטה • נסיעת מבחן

אחרי הכתבה האחרונה שעסקה בטנדר הדי-מקס עם היכולות הג'יפאיות, פנו כמה קוראים למערכת וביקשו שנערוך כאן כתבה על ג'יפ אמתי. כזה עם יכולות שייעדו לכתחילה לצליחת שטחים בלתי עבירים, כזה שמיועד למשפחה החרדית בהובילו שבעה נוסעים, וכזה שיעניק בכביש תחושה של רכב מנהלים. מסובך? ממש לא. בדיוק בשביל נוצר הטויוטה לנד-קרוזר
המלך של עולם הג'יפים: 'לנד-קרוזר' טיוטה • נסיעת מבחן
באדיבות המצלם

אחרי הכתבה האחרונה שעסקה בטנדר הדי-מקס עם היכולות הג'יפאיות, פנו כמה קוראים למערכת וביקשו שנערוך כאן כתבה על ג'יפ אמתי. כזה עם יכולות שייעדו לכתחילה לצליחת שטחים בלתי עבירים, כזה שמיועד למשפחה החרדית בהובילו שבעה נוסעים, וכזה שיעניק בכביש תחושה של רכב מנהלים. מסובך? ממש לא. 

בדיוק בשביל נוצר הטויוטה לנד-קרוזר. 

הכתבה הזו היתה אמורה להתפרסם בתקופת 'בין הזמנים' כיוון שהלנד-קרוזר מתאים לתקופה הזו יותר מכל, אבל משמיים רצו אחרת. הבידודים, הסגרים וכל הבלתי ידוע דחו את פרסום הכתבה הזו עד עכשיו. בינתיים, בשבועות הקרובים אמור להגיע לארץ הלנד-קרוזר החדש, שיהיה מאובזר וחזק יותר, אבל עד אז, הנה לכם הכתבה על מלך השטח האמתי של ישראל. 

כמו בכל דבר, גם עולם הג'יפים הוא עולם מלא שכולל עוד ועוד פרטים ופרטי פרטים שהאדם מן השורה לא יודע מאומה לגביהם, ולכן תוכלי למצוא כאן ג'יפים בעלות של מיליון שקלים וצפונה, אבל "תורה, על הרוב תדבר". המלך של עולם הג'יפים הסטנדרטיים, יסכימו כולם, הוא הלנד-קרוזר.  

היריב העיקרי של הטיוטה שלנו היה מיצובישי פאג'רו, אבל הלנד-קרוזר השאיר אותו כל כך מאחורה, שבמיצובישי פשוט הפסיקו לייבא את הפאג'רו. זה היה באמת משחק של לא-כוחות ומיצובישי הוכנעה בו.

רוצים הוכחה עד כמה מדובר במוצר פשוט מושלם? ובכן, הלנד-קרוזר לא רק נרכש על בהמוניו על ידי קהל אלטיסטי שרוכש אותו כדי להחזיק בסמל סטטוס נחשק, אלא מוחזק גם על ידי הצבא ועל ידי השב"כ. שיירתו של ראש הממשלה מאוישת תמיד בכמה לנד-קרוזרים בולטים ומאיימים. 

רמת הגימור הגבוהה ביותר ה'לימיטד' לא היתה פנויה בתאריך שביקשנו, אז הסתפקנו בגרסא השניה לה, הלקשרי. 

המראה החיצוני של הלנד-קרוזר משדר בדיוק את מה שהייתם מצפים מג'יפ. אימתני, קשוח ואגרסיבי, אבל באותו זמן גם אלגנטי ויוקרתי. כבישי ארצנו התמלאו בשנים האחרונות בג'יפוני צעצוע מלאי פוזות כמו האאוטלנדר, הקודיאק, ה-5008 ועוד כמה, אבל הלנד-קרוזר, גם במראהו החיצוני שונה ועדיין מסובב ראשים. הוא משהו מיוחד במינו שבולט למרחוק. 

אם בעבר, בכניסה לג'יפ הייתם מגלים מראה כבד וחף מכל גינונים, הרי שלא זה המצב הפעם. תא הנוסעים של הטויוטה הזו נאה ומרשים. המעטפת הפנימית כולה מגיעה בצבע בז' נהדר, וכך גם כמובן מושבי העור המהודרים. הדשבורד עצמו משולב עם פסים דמויי עץ ועם פסי כרום נהדרים והתחושה כולה אומרת וואו.

הכניסה לרכב וכמובן גם ההנעה והכיבוי נעשים ללא מפתח. ההגה מצופה העור מאויש בכפתורי שליטה ובקרה על האודיו והרדיו וכן במערכת קרוז קונטרול. שני המושבים הקדמיים ניתנים כמובן לחימום ולקירור, ולהפתעתי האפשרות הזו ישנה גם ליושבים בשורת המושבים השנייה. עוד תמצאו כאן מסך מולטימדיה גדול מימדים עם מצלמת רוורס, מערכת התראה מבית מובילאיי, בקרת שיוט אדפטיבית,  התראת סטייה מנתיב, מראות מד מתקפלות חשמלית, מושב נהג מתכוונן חשמלית ועוד כמה וכמה. 

לצד זאת תקבלו כמובן גם גג נפתח וכן מדרגות צד שיאפשרו לכם לטפס עליו בקלילות. עם הגובה הלא שגרתי זה הכרחי. 

בכבישי הארץ, בדרך אל השטח גיליתי שהלנד-קרוזר גם יושבת היטב על המשבצת של רכבי מנהלים. בעבר, בעיקר של לפני-לפני הקודם וכל אלו שלפניו נהיגה על הלנד-קרוזר הרגיש כמו זו של טנדר. היא לא הייתה חלקה ונעימה וכל מטר על הכביש כמו זעק והבהיר לנהג כי הוא נוהג על ג'יפ. ברכב הנוכחי זה שונה לבלתי הכר. הנסיעה היתה עדינה, נעימה ואפילו מהירה כשצריך. הדבר היחיד שיכל היה להזכיר לנו כי אנו לא ישובים ברכב מנהלים הייתה תחושת ה"על הגבוה" הזכירה על כל צעד ושעל כי אנו שונים ונבדלים מיתר המכוניות סביבנו-תחתינו. לא עוד מכונית בגובה פני הכביש, אלא כזו שמעניקה לנהג יכולת לשלוט היטב על סביבתו. כמובן שגם התפאורה והיכולות הטכניות שלא היו בגרסות העבר, הוסיפו לנופח החדש הזה. 

טוב, אבל כל זה היה רק הקדמה קצרה ליכולות האמתיות, אלו של השטח. 

לא רציתי להעביר את הלנד-קרוזר בעוד שטח מוכר וקליל, ולכן מצאתי פתרון לא שגרתי. פניתי לר' עינב וספי מהמושבה יסוד המעלה, שמחזיק בחברת תיירות העורכת נסיעות ג'יפים בגליל העליון ובגולן. הוא, שמכיר מקומות לא ידועים היה הכתובת הטבעית למתן מסלולים מורכבים, מעניינים ולא מוכרים. (אגב למעוניינים, הנה פרטים עליו: גליל תיירות טיולי שטח בגליל ומסעות באפריקה. הורדים 1, יסוד המעלה, 10500. הנייד הוא 050-282-2784, וכתובת האתר היא https://g.co/kgs/BgZUqE).

וספי שמח לעזור ולתרום מניסיונו הרב, אבל כששמע שמדובר בלנד-קרוזר חדש הוא הציע להצטרף בעצמו לנסיעה. "אני מחזיק בצי של ג'יפים פתוחים. זן אחר של ג'יפים, אבל אשמח לראות ולחוות מקרוב את הביצועים של הלנד-קרוזר. שמעתי עליו הרבה" אמר. 

יותר טוב מזה לא יכול להיות וכמה ימים לאחר מכן נפגשנו בחצר ביתו רחב הידיים. 

מתוך כמה מסלולים בחר וספי לקחת אותנו אל "דרך המוסכים". השם הלא מלבב הזה מתאר דרך יפה ומדהימה במדרונות רמת הגולן. השם הזה דבק בה דווקא בגלל הקושי שלה. היא שולחת אל המוסך כמעט כל רכב שינסה לנוע בה. יצאנו לדרך והחשש שעלה בי מרגע לרגע רק הלך וגבר, אבל בניצוחו צלחנו הכול, ובקלות. הצלבות, ירידות תלולות, עליות קשות, נחלים ודרכים רצופות אבני ענק וסלעים שנונים שבלטו מהקרקע. הלנד-קרוזר עבר את כולם בעצימת עיניים. וספי לא האמין למראה עיניו. לאורך המסלול הוא הצביע על מקומות שבהם ראה ג'יפים שנתקעו, אבל הלנד-קרוזר צלח הכל כאילו היה מדובר בגלשן המחליק על השלג. 

סוד ההצלחה של הטויוטה האייקונית נעוץ בנעילה האלקטרונית של דיפרנציאל מרכזי, הילוך כוח, בקרת ירידה במדרון ועוד. בשל כך כאמור, היא מיטיבה לטפס על הרים וגבעות (עד שיפוע של 42 מעלות לטענת היצרנית), ולדלג מעל מכשולים. אם תורידו אוויר מהצמיגים, תוכלו ליהנות גם בנסיעה על דיונות.

השורה התחתונה: בטיול שטח קשוח אתם יכולים לסמוך על הכלי הזה שיעשה את עבודתו נאמנה, כי לכך הוא נוצר.

אם תמונה שווה אלף מילים, כדאי שתצפו בתמונות ובסרטונים המצורפים, כי בנקודה זו בדיוק נגמרו המילים שיכולות לתאר את חווית הנהיגה. 

עוד נקודה לשבח היה היותו של הלנד-קרוזר מוביל של שבעה נוסעים. גם השורה השלישית מרווחת ליושבים בה והיא יכולה להכיל 2 נוסעים בוגרים, או שלשה מתבגרים. 
אגב, מושבי השורה השלישית מתקפלים לחלוטין, וניתן לשטח אותם עד לגובה תא המטען, ובכך להגדילו מאוד עם קיפולם. כאשר כל המושבים פתוחים, תא המטען יהיה קטן כמו בסגמנט השבעה מקומות, אך עדיין יותר גדול מרובם. 

דלת תא המטען אגב, אינה נפתחת לגבוה, אלא לצד (ראו תמונה). יש שאומרים כי מדובר בחלק מהפוזה, ויש התולים זאת בכך שמדובר בפתיחה קלה וזמינה יותר. אם תצטרכו להוציא משהו מתא המטען אבל לא תרצו לפתוח אותה מסיבה כזו או אחרת, תוכלו לפתוח את החלון האחורי באמצעות לחיצה על מתג הנמצא בו. 

למי מכם שרוצה עוד כמה פרטים טכניים, הרי שהלנד-קרוזר שהמנוע שלו בנפח 2.8 ליטר, מגיע עם 177 כוחות סוס, והוא משיג מומנט גבוה של 45.9 קג"מ כבר ב-2,400 סל"ד. צריכת הדלק שלנו, שכפי שכבר הבנתם כללה מאמץ ממושך, באה לידי ביטוי בשתיית ליטר דלק לכל 8.3 קילומטרים. לא נורא לעוצמה כזו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.