צבי סופר | יום ד' אדר ה׳תשפ״א 16.02.2021

'כולל חב"ד' זכה במכרז להובלת פרויקט חלוקת המזון הגדול

'כולל חב"ד' זכה במכרז להובלת פרויקט חלוקת המזון הגדול ביותר שנערך אי פעם בארץ באומדן של 700 מיליון שקלים • "זו זכות גדולה עבורנו להוביל את מיזם החסד הגדול ביותר שנערך אי פעם בארץ", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן.
'כולל חב
בתמונה משמאל: הרב מנדי בלוי, על רקע פעילות ארגון 'אשל ירושלים' שע"י כולל חב"ד

לאחר עבודה מאומצת ובחינה מחודשת, ולאחר שהמכרז הקודם נפסל וקיבל צו מניעה על ידי בית המשפט המחוזי הכריז הערב (ג', 16.2) משרד הפנים על זכייתן של 'כולל חב"ד' ועמותת 'פתחון לב' במכרז להפעלת הפרויקט. זאת בהמשך לפסיקת בית המשפט המחוזי שפסלה את מועמדותה של הזוכה הקודמת, וזאת בעתירה שהגישו השתיים.

כולל חב"ד, יבצע חלוקה במחוזות דרום, מרכז, יהודה ושומרון וירושלים.

התקציב, שנאמד בכ-700 מיליון ש"ח, יוענק ל- 200 אלף משפחות מוחלשות, בהן למעלה ממיליון זכאים, בהתאם לאמות המידה שנקבעו ושתפורסמנה באתר האינטרנט של משרד הפנים. זאת לצד מידע ופרטים מלאים בשפות השונות, כולל קובץ שאלות ותשובות, מפה אינטראקטיבית לאיתור נקודות המכירה השונות בארץ ועוד.

באמות המידה שעליהן חתם שר הפנים אריה דרעי, נקבע כי הסיוע יוקצה למקבלי הנחה בארנונה בשיעור של מעל 70% ולאזרחים ותיקים המקבלים גימלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגביה ברשויות המקומיות. כל אלה יהיו זכאים לכרטיסי המזון ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת והם יגיעו לבתיהם באמצעות שליח.

בנוסף, כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות אך עומד בתנאים אלה אילו היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן על-ידה. מי שיימצא זכאי בכפוף למבחן ההכנסה שנקבע, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במקרה שיאחר את מועד חלוקתם ובלבד שבקשתו תוגש לא יאוחר מהיום שייקבע.

כרטיסי המזון הנטענים יחולקו בכמה פעימות במהלך החודשים הקרובים. שווי כרטיס אחד לזכאי (בעל/ת משק בית ובת/בן זוגו/ה) יעמוד על כ-300 שקלים. שווי כרטיס אחד לכל נפש נוספת במשק הבית על פי מבחני הכנסה יעמוד על כ-225 שקלים. שווי הכרטיס יהיה זהה בכל הפעימות, אך הדבר נתון לשינויים וכפוף למגבלת תקציב. מקסימום גובה הכרטיסים הנטענים למשק בית בכל אחת מהפעימות יעמוד על כ-2,400 שקלים.

הכרטיסים ניתנים לשימוש בלמעלה מ-1500 נקודות מכירה בפריסה ארצית רחבה ככל הניתן, ובהן מכולות שכונתיות, רשתות פרטיות ועסקים קטנים שעוסקים בממכר מוצרי מזון. מדובר בכרטיסים נטענים שעם גמר השימוש בהם, ובהינתן זכאות, יוטענו בסכום נוסף לרכישת מזון. לכן קיימת חשיבות לשמירת הכרטיס לטובת שימוש בפעימות הבאות.

שר הפנים, אריה דרעי: ״אני שמח וגאה להוביל את הפרויקט החשוב והגדול שיסייע למשפחות רבות שעברו טלטלה קשה בעקבות משבר הקורונה, ועבורן הוא סיוט כלכלי מתמשך ומסע הישרדות יום-יומי. חלק מהמשפחות הגיעו לחרפת רעב וחייבים לסייע להן. לאחר מאמצים רבים, יוענקו להן כרטיסי המזון הנטענים לטובת רכישת מוצרים חיוניים בכבוד״.

פסילת הזוכים הקודמים במכרז על ידי בית המשפט המחוזי, היתה בעקבות העתירה שהגישה עמותת 'פתחון לב' כנגד זכיית שופרסל.

התנועה לאיכות השלטון הגישה ראשונה עתירה, בטענה כי השר דרעי משתמש בתוכנית כתעמולת בחירות בפנייה ממוקדת למגזר החרדי אך עתירה זו נפסלה.

גם עמותת אשל ירושלים שע"י כולל חב"ד, שהתמודדה במכרז של משרד הפנים, פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים וטענה כי אם יש שינוי במכרז, יש לקחת אותה בחשבון מאחר שהייתה במקום השני אחרי שופרסל.

כעת כאמור, זכו שתי העמותות המערערות על המכרז הקודם.

*

"זו זכות גדולה עבורנו להוביל את מיזם החסד הגדול ביותר שנערך אי פעם בארץ", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "בעזרת השם נעמוד באתגר החסד הגדול לשביעות רצונן של מאות אלפי משפחות בארץ בתקופת המשבר של נגיף הקורונה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.