שניאור דייטש | יום י"ז שבט ה׳תשפ״א 30.01.2021

חגיגה מוקדמת: הוקפאה זכיית 'שופרסל' במכרז תלושי המזון

בית המשפט המחוזי בירושלים מעכב את המכרז לחלוקת תלושי מזון של משרד הפנים, על סך 700 מיליון שקלים, שהיה אמור לצאת לדרך בשבוע הבא • אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב שהיה בין העותרים וגם השתתף במכרז, מברך על ההחלטה • בש"ס מגנים: "מעשה אכזרי שלא ייעשה"
חגיגה מוקדמת: הוקפאה זכיית 'שופרסל' במכרז תלושי המזון
צילום מסך, מתוך הכתבה ב'כאן 11'

משרד הפנים בראשות השר אריה דרעי, פרסם לאחרונה הודעה בדבר מענקים עבור משפחות נזקקות בעקבות משבר קורונה, וזאת מנגזרת של תקציב ממשלתי בסך כ-700 מליון שקלים.

הקריטריון לקבלת המענק: זכאות לקבלת הנחה בארנונה של מעל 70 אחוזים.

משפחות במצוקה, ורבים ביישובים החרדים שעונים לקריטריון האמור, מיהרו למלאות טפסים מיוחדים (לאלו הזכאים שלא מימשו את זכאותם להנחה בארנונה בפועל), אך מסתבר שהשמחה הייתה מוקדמת מידי: קבוצת בעלי עסקים ומכולות הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בטענה של ליקויים בהליך המכרז.

בית המשפט המחוזי בירושלים מעכב את המכרז לחלוקת תלושי מזון של משרד הפנים, על סך 700 מיליון שקלים, שהיה אמור לצאת לדרך בשבוע הבא.

בית המשפט מצא פגמים וליקויים בהתנהלות שופרסל והמדינה במכרז וביקש מהצדדים להגיע לפשרה.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, שהיה בין מגישי העתירה נגד שופרסל, הגיב לאחר החלטת בית המשפט:

"אנו מברכים על החלטת בית המשפט, אשר שמע אתמול במשך שעות ארוכות את טענות הצדדים וקבע כי ישנם פגמים בהתנהלות שופרסל וכי ישנם סיכויים לכך שהזוכה במכרז ישתנה. לאחר מאמצים רבים מצידנו להגיע להסכם פשרה, אשר מטרתו סיוע מהיר, מקצועי ויעיל למבקשי הסיוע ברחבי הארץ - נתקלנו בסירוב מצער מטעם הגורמים ונאלצנו, בהחלטת בית המשפט, לנעול את הדיון.

ההחלטה האמיצה לצו המניעה למכרז משמעותה שאכן זוהו בעיות בהתנהלות ובמסמכים וכי רשת שופרסל לא פעלה כנדרש מול משרד הפנים. כולי תקווה כי הצדק יצא לאור ויתאפשר להוציא את המכרז לפועל בצורה הכשרה והטובה ביותר שניתן".

בש"ס לעומת זאת, תקפו את העותרים:

סגן שר העבודה, הרווחה והשרותים החברתיים, חה"כ משולם נהרי בתגובה להקפאה:

"לאורך כל השנים תנועת ש"ס עזרה וסייעה לשכבות החלשות בציבור וכך גם הפעם, בזמן שהשאר עסקו בפוליטיקה, השר הרב אריה דרעי, שוב כמבוגר האחראי, פעל כבר לפני חצי שנה להשגת תקציב משמעותי ולמימושו לטובת משפחות נזקקות ולמעוטי יכולת.

"במיוחד בתקופה זו שרבים נקלעו למצב כלכלי לא פשוט ואיבדו את מטה לחמם, מצער מאוד  שמונעים מפרוייקט מבורך שכזה להעביר את התמיכה הכספית הנצרכת ביותר למאות אלפי משפחות בישראל."

ח״כ משה ארבל מסיעת ש"ס: ״עתירת עמותת פתחון לב שמשלמת מכספי תרומות 415,229 שקל בשנה לשכר המנכ״ל בלבד! להקפיא אוכל וביטחון תזונתי ממיליוני ילדים רעבים, יהודים וערבים דתיים וחילוניים, מעידה כאלף עדים למה דווקא בעת הזו חייבים שס חזקה.

ש"ס המפלגה החברתית היחידה שהיא בית למיצוי זכויות למען מי שאין לו. נמשיך להיאבק למען חברה צודקת״.

ח״כ משה אבוטבול מש״ס, בטוויטר: 

״בושה וחרפה שעמותת פתחון לב מצאה "פתחון פה" למנוע אוכל מפיות נזקקים ומוחלשים ודאגה בעתירתה להקפיא את המענק של השר אריה דרעי שהיה אמור לעזור למוחלשים ובפרט בתקופת הקורונה.. המענק הובא ואושר הרבה זמן לפני היציאה לבחירות, וזהו מעשה אכזרי שלא יעשה״.

הח״כ הוסיף: "מציע להם לשנות את שמם ל-שברון לב".

צפו בכתבת וידאו ב'כאן 11':

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.