שניאור דייטש | יום כ"ח שבט ה׳תשפ״א 10.02.2021

אושרה התוכנית ל-2,500 דירות בבית דגן ומעבר ישיר מכפר חב"ד

כפי שדיווחנו כאן באתר COL על הפקדת התכנית לפני כחצי שנה, כעת היא אושרה: היישוב השכן בית דגן ישליש את מספר תושביו עם 2,460 יחידות דיור והקצאת 450 דונם שטחי פיתוח חדשים של המועצה האזורית שדות דן • התכנית כוללת כניסה נוספת לבית דגן - דרך כפר חב"ד, ומועצת שדות דן תידרש לוותר על עתודות קרקע הצמודות לכפר חב"ד • האם במצב הנוכחי זהו הפתרון הריאלי המתאים לאנ"ש מחוסרי או משפרי דיור?
אושרה התוכנית ל-2,500 דירות בבית דגן ומעבר ישיר מכפר חב
משמאל: תוכנית המגדלים בבית דגן (הדמיה: משרד קורין אדריכלים) ברקע: כפר חב"ד מהאוויר (צילום: שניאור שיף, COL)

כפי שדיווחנו כאן באתר COL על הפקדת התכנית לפני כשנה וחצי, כעת היא אושרה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז אישרה השבוע להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית לבנייה של 2,500 דירות חדשות בבית דגן, הסמוכה לכפר חב"ד.

תוספת הדירות החדשות אמורה לספק מענה ליעד שכמעט ישלש את היקף האוכלוסייה ביישוב: מ-7,100 תושבים כיום ל-19 אלף, כך מדווח היום אתר YNET.

מדובר בתוכנית שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון מכוח תוכנית המתאר הכוללנית שאושרה באחרונה. השטח שבו חלה התוכנית ממוקם במזרח בית דגן ושתרע על פני 614 דונם. התוכנית כוללת הקמה של 2,200 יחידות דיור, כאשר 20% מהן יוקצו לדירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר, ועוד 270 יחידות לדיור מוגן.

על פי התוכנית צפויים להיבנות 9 מגדלי מגורים שיכללו 16 קומות עם כ-600 דירות. בחלק הצפוני תכלול התוכנית כ-30 בנייני מגורים בני 3-4 קומות עם 300 דירות וכ-40 בניינים יכללו עד 8 קומות ו-1,400 דירות.

את השטחים שעליהם לא ניתן יהיה לבנות למגורים יוקמו שטחי תעסוקה בהיקף 22,600 מ"ר ועוד 11,600 מ"ר למסחר. 76 דונם למבני ציבור, ופארק בשטח 50 דונם.

באתר YNET מציין עוד כי התוכנית מציעה להרחיב את היישוב על ידי הקצאה של כ-450 דונם שהם שטחי פיתוח חדשים הנמצאים כיום בתחום המועצה האזורית שדות דן (עמק לוד). 

אתר YNET  מציין בדיווח על הנושא כי "לא בטוח שהמועצה 'שדות דן' תוותר כל כך בקלות על שטחיה, שכן הוועדה הגיאוגרפית כבר המליצה על הקצאת שטחים משמעותיים ממושב ניר צבי שבתחומה לטובת הקמת שכונה חדשה בלוד בהיקף של כ-1,400 דונם. עם זאת, במחוז מעריכים שהתוכנית תאושר כפי שהיא ותתאפשר הוצאת היתרי בנייה בעוד כשנה. תנאי נוסף להפקדה הוא השלמת סקר היסטורי, שיבחן את זיהום הקרקע בסביבת תחנת התדלוק הנמצאת בסמוך לתוכנית."

כפר חב"ד ובית דגן. הישוב בית דגן ישלש את גודלו לאחר ישום התוכנית

 

היבט נוסף שישליך באופן ישיר על איכות חייהם של תושבי כפר חב"ד, הוא כביש גישה דרך כפר חב"ד ישירות לשכונה החדשה. בנוסף, בשבתות וחגים תהיה גישה נוחה גם ברגל לשכונה החדשה בבית דגן, היישר ממרכז כפר חב"ד.

כביש 44 המתוכנן החדש לא יאפשר גישה ישירה לכפר חב"ד אלא הנוסעים מבית דגן ימשיכו עד לצריפין, והממשיכים לכפר חב"ד יצטרכו לחזור. כביש ישיר מבית דגן לכפר חב"ד יקצר את הדרך לאלו הבאים מאיזור תל אביב.

עם כביש גישה ישיר ממרכז כפר חב"ד לשכונה החדשה, ועם מצוקת הדיור החריפה בכפר חב"ד, האם זהו הפתרון הכי ריאלי עבור אנ"ש חסידי חב"ד מחוסרי דיור או משפרי דיור? מאוד יתכן.

COL ימשיך לעקוב ולעדכן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.