שלמה מן | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״א 08.02.2021

ההתעוררות הרבה במבצע חינוך: הרב גרינבלאט חלק סיפור אישי

השליח הראשי של הרבי בארגנטינה, הרב צבי גרינבלאט, התארח השבוע בהתוועדות "ליל שישי לשלוחים" ועורר על מבצע חינוך, בו ניכרת לאחרונה התעוררות נרחבת • הרב גרינבלאט חלק עם השלוחים סיפורים אישיים בעניין מבצע חינוך, ממרוצת עשרות שנות שליחותו • "במשך שנתיים, בעיצומו של משבר, כינסנו ילדים יהודים למוסדות חינוך אחר הצהרים. יצאו מזה שלוחים ודורות שלמים של יהודים שומרי תורה ומצוות" • COL מגיש לצפייה את הקטע המלא
ההתעוררות הרבה במבצע חינוך: הרב גרינבלאט חלק סיפור אישי
הרב גרינבלאט בהתוועדות

התוועדות "ליל שישי לשלוחים" המתקיימת בקביעות, בארגון 'צעירי חב"ד', בכל יום חמישי בלילה בזום, בעבור שלוחי הרבי - הוקדשה בליל שישי האחרון למבצע חינוך.

בתקופה האחרונה הוצב מבצע חינוך, בו יצא הרבי בשנת תשל"ו, בראש סדר היום. במסגרת המבצע קרא הרבי לדאוג לחינוך יהודי בעבור כל ילד יהודי, בכך שיתחנך במוסדות ברוח המסורת היהודית.

במרכז ההתוועדות השבוע, נשא דברים הרב צבי גרינבלאט, השליח של הרבי לארגנטינה. בדבריו עורר את השלוחים להתמסר למבצע זה של הרבי ולדאוג שעוד ועוד ילדים יתחכו במוסדות ברוח המסורת.

בין היתר סיפר הרב גרינבלאט על מענה מיוחד שקיבל מהרבי בעת אחת מנסיעותיו לחצרות קודשנו. היה זה כאשר היה טרוד במוסדות בארגנטינה ואסף כספים לשם כך. היה לו תכנון לבקר את תלמידיו מארגניטנה שלמדו במוריסטאון, אולם בשל הטרדה לא הספיק לבצע זאת.

הרב גרינבלאט ציין בדו"ח שהכניס אז לרבי על הביקור שתכנן בוריסטאון ועל כך שלא הספיק לבצע אותו בשל הטרדה באסיפת כספים למוסדות. על כללות הדו"ח לא השיב הרבי מאום, אולם על ציונו כי לא נסע לבקר התלמידים במוריסטאון - סימן הרבי סימן שאלה וסימן קריאה, כאות תמיהה.


צפו בדבריו המלאים של הרב גרינבלאט


עוד הזכיר הרב גרינבלאט, בקשר ליום ההילולא כ"ב בשבט, את דבריו של הרבי בקשר לחינוך הבנות, שכאשר הן מתחנכות בדרכה של הרבנית נפעל ביתר שאת העניין של "זרעה בחיים".

הרב גרינבלאט סיפר גם על סיפור מיוחד שהתרחש בתחילת שנות הסמ"ך. באותה תקופה חוותה ארגטינה טלטלה, פוליטית וכלכלית. "ניגש אליי אחד הגבירים וסיפר לי שיש לו מיליון דולר שאנחנו יכולים לקבל בשביל הפעילות ושאל מה אנחנו יכולים לעשות עם זה.

"אמרתי לו שנפתח בית ספר לשעות אחרי הצהרים בעבור התלמידים היהודים, פעמיים בשבוע, למשך שעתיים. נארגן אוטובוסים שיקחו התלמידים ישר מבית הספר הממלכתי לתלמודי התורה. בתלמוד התורה ניתן להם ארוחת צהרים ולא ניקח פרוטה מאף הורה.

"הצלחנו להגיע ל-1000 ילדים יהודים בתוך ימים ספורים. לתכנית קראו 'מורשה'. היא נמשכה שנתיים בערך. לאחר מכן עברנולתכנית סטודנטים.

"הנקודה היא שאנחנו היום מקבלים במוסדות החינוך השונים שהם ילדים של הילדים שהיו באותם תלמודי תורה. משפחות שלימות ששומרות על תורה ומצוות, ואפילו שלוחים, שהגיעו מאותה פעילות".

"צריך ללכת לפי ההשגות של הרבי", הדגיש הרב גרינבאלט, "לפעול ולהשפיע באופן של לכתחילה אריבער בכל המבצעים ובפרט בעניין של מבצע חינוך. זהו הרצון של הרבי מאיתנו".

במהלך ההתוועדות התקיים פאנל, במהלכו שלוחים דנו ושיתפו את חבריהם בעבודה שלהם במבצע חינוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.