שלמה מן | יום י"ב שבט ה׳תשפ״א 25.01.2021

כבר 200 ימים שיש דרך פשוטה איך לחבר יהודים ללימוד הרמב"ם

חושבים שלשכנע מקורבים להצטרף אל מעגל לומדי הרמב"ם היומי זה מסובך? אתם מוזמנים להתעדכן • "מפעל שיעורי הרמב"ם היומי", שהיום מציין 200 שיעורים, הפך את קיום תקנתו הקדושה של הרבי לנגישה ופשוטה מאי פעם
כבר 200 ימים שיש דרך פשוטה איך לחבר יהודים ללימוד הרמב
פשוט ללמוד רמב"ם

לומדי השיעור היומי ברמב"ם, כפי תקנתו הקדושה של הרבי, ציינו היום את השיעור ה-200 מתחילת המחזור האחרון. עבור אלפי לומדי השיעורים במסגרת 'מפעל שיעורי הרמב"ם היומי', המקדישים מדי יום זמן ללימוד איכותי ועקבי של הלכות הרמב"ם, מדובר בלא פחות מיום חג.

אלפי יהודים מאזינים בכל יום לשיעורים הנשלחים ממפעל השיעורים, שהצליח לחבר המונים אל לימוד הרמב"ם. השיעורים, שנאמרים מפי ארבעה מגידי שיעורים מדורגים לפי רמות לימוד שונות, כאשר כל לומד בוחר את המסלול המתאים עבורו, ומקבל בכל יום את השיעור יחד עם צילום ההלכות הנלמדות.

"בסך הכל, האמת היא שאנחנו עשינו דבר קטן מאוד", אומר הרב מנחם מענדל מישולובין, ממנהלי "מפעל הרמב"ם היומי" ל-COL.

"את הצימאון ללימוד הרמב"ם לא אנחנו עוררנו, וההתלהבות הגדולה לא רשומה על שמנו. התברר שיש אלפי חסידים שרוצים לקיים את התקנה של הרבי כמו שצריך, ועוד אלפים בעם ישראל שהרעיון להקיף את כל הלכות התורה מדבר אליהם. אנחנו רק חיברנו אותם עם הפלטפורמה הנכונה".

>> ועד היום מה? לא הייתה דרך ללמוד?

"מאז שיצא הרבי בתקנתו הקדושה, בחודש ניסן תשד"מ, חלפו למעלה מ-35 שנה, אולם טרם נוסד מערך רציני של שיעורים על ההלכות שיהיה בהישג יד לכל אחד.

"הרמב"ם הוא לא ספר קל, פעמים רבות לימודו דורש יגיעה, ובוודאי עבור מי שאינו יושב אוהל. כיצד למדו רמב"ם כל השנים האלו? האם מישהו חושב שכל אחד יכול ללמוד לבד את ההלכות?

"היום אפשר למצוא בלחיצת כפתור על כל דף בתלמוד בבלי עשרות ואם לא מאות שיעורים. ודווקא על הרמב"ם היומי, כמעט לא היה שיעור שיהיה נגיש לכל אחד.

"בנוסף, הרבי מסר לנו את המשימה לחבר כל יהודי ללימוד הרמב"ם. יש שלוחים רבים שעוסקים בזה, ומלמדים בעצמם שיעור בפרק אחד ליום בין מנחה למעריב וכיו"ב. אולם כמה יהודים ממקורבי השליח נמצאים בדיוק בבית הכנסת באותה שעה? מובן שאי אפשר להסתפק בכך.

"כעת ישנה כאן בשורה של ממש. כל יהודי שמעוניין להצטרף לתקנתו של הרבי, וללמוד (מדגיש, ש.מ) את הרמב"ם בכל יום, יש לו דרך קלה ופשוטה לעשות זאת. רק שולחים הודעה למפעל השיעורים, והשיעורים יגיעו בכל יום אל המכשיר האישי".

הרב מישולובין מספר כי למעלה ממחצית הלומדים של השיעורים, כלל לא נמנים על עדת חסידי חב"ד.

"ישנה כאן בשורה כפולה" הוא אומר, "ראשית עבור החסידים שחפצים למלא בהידור את התקנה של הרבי. אפשר לקבל בכל יום שיעור קצר על ההלכות היומיות, להבין טוב את הנלמד, לקבוע זמן בו מאזינים לשיעור וליצור מעין מסגרת שמסייעת לשמור על הקביעות.

"נוסף על כך יש כאן בשורה גדולה לשלוחים ולכל מי שעוסק בהפצת היהדות. יש דרך קלה ופשוטה לחבר מקורבים לתקנה של הרמב"ם, ובאמצעות זה מתקשרים אל מייסד התקנה".

>> שתף אותנו קצת במספרים.

"אנחנו יודעים על מאות רבות של מקורבי בתי חב"ד שהצטרפו בחודשים האחרונים למסגרת הלומדים, והתגובות שמתקבלות מהם הן נפלאות ממש.

"לפני מספר שבועות קיימנו קמפיין שותפות כדי להחזיק את השיעורים, ורבים מהתומכים היו כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה. הם מרגישים חלק מזה, ורוצים בהצלחת המפעל".

שיעור ה-200 הוא זמן לצאת בקול קורא לאנ"ש, להפיץ את תקנתו הקדושה של הרבי בלימוד הרמב"ם, להצטרף לאחד ממסלולי השיעורים ולחבר אליהם כל יהודי שעמו באים במגע.

להצטרפות אל מסלול הלימוד של ספר המצוות - לחצו כאן

לקבלת השיעורים במסלולי ג' פרקים, ופרק אחד ליום - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.