צבי סופר | יום ט' שבט ה׳תשפ״א 22.01.2021

מנהל המיון: "צעירים מגיעים במצב קשה, השאננות הורגת"

בצל התחלואה הגבוהה והעומס במחלקות הקורונה, ראיון משותף עם מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) במרכז הרפואי אסף הרופא ד"ר דניאל טרוצקי, והשליח הרב מנדי בקרמן שמזהירים את הציבור ובפרט חסידי חב"ד, מפני שאננות והשתתפות בהתוועדויות משותפות, ובמיוחד בשבת הקרובה י' שבט • "יותר צעירים מגיעים לכאן במצב קשה, השאננות עלולה להרוג", הם מזהירים • "הרבה צעירים מכפר חב"ד וגם מלוד מאושפזים", אומר השליח • בראיון עם הד"ר טרוצקי, הוא חושף נתונים ומאחורי הקלעים במרכז הרפואי על התמודדות בחירום עם גל הקורונה השלישי
מנהל המיון:
מנהל מחלקת רפואה דחופה במרכז הרפואי אסף הרופא שמיר, ד"ר דניאל טרוצקי (צילום: יפעת חדד, המרכז הרפואי) מימין: שליח חב"ד הרב מנדי בקרמן בפעולה במחלקות הקורונה

את הרב מנדי בקרמן שליח חב"ד במרכז הרפואי בצריפין אסף הרופא ע"ש יצחק שמיר, רבים מכירים. בצריפין יש כיום את אחת המחלקות רפואה דחופה הגדולות בישראל, ומטפלים שם בשגרה ב-140,000 מקרים בשנה. גם תושבי כפר חב"ד הסמוך, ותושבי שיכון חב"ד בלוד נמנים על ה'פציינטים' של המרכז הרפואי הענק. 

שליח חב"ד הדינמי, הרב בקרמן, מפעיל במחלקות הקורונה מערך מתנדבים בתיאום וסינכרון מלא של המרכז הרפואי, ופועל שם להקלה משמעותית על החולים המבודדים ובני משפחותיהם.

כתבה נרחבת על כך פורסמה כאן במרכז התקשורת החב"די COL.

בעקבות המצב הקשה של ריבוי החולים, ובהם צעירים רבים בגל הקורונה הנוכחי, מבקש הרב בקרמן להתריע, עוד לפני כניסת שבת י' שבט, לכלל הציבור ובפרט לחסידי חב"ד שנוהגים מידי שנה להתוועד ביום גדול זה.

"מה שאני רואה כאן במחלקות הקורונה, לא היה קודם לכן, יש הרבה צעירים מכפר חב"ד וגם מלוד שמאושפזים. חייבים לשמוע בקול רבני אנ"ש ולא להתוועד ברבים בשבת הקרובה ובכלל בתקופה הקרובה", הוא אומר בתום יום התנדבות ארוך ומתיש.

שיתוף הפעולה ההדוק והמבורך שלו, פועל מטבע הדברים עם צוות הרפואה הבכירה, ובהם מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון), ד"ר דניאל טרוצקי.

ד"ר טרוצקי, משתתף בקריאה של שליח חב"ד אותו הוא מוקיר ומעריך, וסוקר בפתח דבריו את הערכות הקורונה במרכז הרפואי:

"התקופה העכשווית הביאה את המרכז הרפואי להערכות מיוחדת, והבאנו למוכנות את מרכז חירום תת קרקעי לטובת מחלקות הקורונה, במידה ויהיה צורך בכך."

הצוותים הרפואיים בראשותו, נדרשו בעקבות המצב לבצע התאמות ולפעול מהר בהתאם למציאות המשתנה. "האגף החדש הרחיב היכולות והוספנו גם ציוד דיגיטלי מתקדם וחזותי, לשמירת קשר הדוק ומעקב אחר החולים המבודדים, במיטב האמצעים הטכנולוגיים", אומר הד"ר דני. הוא מגדיר את המרכז הרפואי בצריפין כיום כ"אחד המרכזיים והמשוכללים בישראל להתמודדות בקורונה".

המלר"ד מורכב משני אגפים: איתור חשודים לקורונה, וטיפול במאומתים.

לגבי המוטציות ואופן השפעתן, אומר ד"ר טרוצקי כי "רואים שינוי עולמי בקצב ההדבקה שלהן, אך מוקדם לדעת מבחינה מחקרית מה ההשלכות הרפואיות בשונה מהנגיף המוכר".

באגף ה'רגיל' יש 100 מיטות לחולי קורונה, בתפוסה מלאה. באגף החדש התת קרקעי שנחנך לאחרונה יש עוד כ-140 מיטות, במקרה ויהיה צורך בהן. 

"מתוך 100 חולים כ-45 במצב קשה, חלק מהם מונשמים. בגל הנוכחי יש לא מעט צעירים ללא מחלות רקע", אומר הרופא הבכיר.

הד"ר גם מתריע: "החיסונים נותנים לנו הרבה אופטימיות, שנצליח להספיק ולחסן את מרבית האוכלוסיה כדי שניצור 'חיסון עדר'. אך עדיין רואים עלייה של כמות הנדבקים וכל נפגע – הוא עולם ומלואו.

לכן אנו כעת במירוץ נגד הזמן. אני מצטרף לקריאתו של שליח חב"ד היקר הרב מנדי, שעושה כאן עבודה נפלאה, וקורא לכולם, ובמיוחד לתושבי כפר חב"ד ולוד הסמוכים שאנו מכירים ומוקירים רבות, לשמור על ריחוק חברתי ומסכות".

האם אכן יש חשש לקריסת מערכת הבריאות, כמו שהיו קולות כאלו לאחרונה?

ד"ר דני טרוצקי: "מערכת הבריאות בארץ חזקה ודינמית, ורחוקה מקריסה. אבל לצד זאת חשוב לציין שהיא מערכת 'רזה' ובהתחשב במשאבים וכוח האדם, ככל שהעומס יעלה, איכות הטיפול תיפגע. 'קריסה' זה מונח גדול מידי כרגע."

מה לגבי נשים בהריון? לאחרונה שמענו על מספר מקרים של חולי קשה.

"לאחרונה יש מספר לא מבוטל של נשים בהריון שחלו בקורונה ובמצב קשה, גם כאן עדיין לא ברור אם יש קשר למוטציה או שהסיבה בשל התפרצות הנגיף בהיקפים גדולים בכל האוכלוסייה, ואולי מערכת חיסון שונה. מה שברור כרגע שנשים בהריון יכולות להתחסן – בתיאום עם הרופא המטפל".

לסיכום, מחדד ד"ר טרוצקי את המסר לציבור ובפרט לציבור החרדי וחסידי חב"ד:

"המחלקה לרפואה דחופה מטפלת בכולם ללא יוצא מן הכלל, ויש לנו הכרות נפלאה עם חסידי חב"ד, ובפרט עם הרב מנדי וצוות המתנדבים שלו, רבים מכפר חב"ד. החיבור הזה מאוד חשוב לנו. אני קורא שוב לכולם לשמור על הריחוק החברתי, וגם להתחסן בהקדם האפשרי."

שליח חב"ד הרב מנדי בקרמן מוסיף:

"אני מסתובב שעות ארוכות במחלקות הקורונה ורואה לאחרונה יותר צעירים במצב קשה, עם קשיי נשימה, וחרדות, בשל הניתוק מבני המשפחה. הסבב השלישי הזה הוא קשה, זה לא צחוק, יכול לקרות לכל אחד. מדובר באוייב נסתר, השאננות יכולה להרוג ולהביא חלילה סבל למשפחות. תוותרו על התוועדויות משותפות, זה מסוכן! רבני אנ"ש עוררו על כך, המסר שלי מגיע מצד עדות אישית."

"מודה מקרב לב למרכז הרפואי על שיתוף הפעולה לטובת המאושפזים ובני משפחותיהם", מסכם השליח הרב מנדי בקרמן.

בשולי הדברים, יש לציין כי הכימיה המיוחדת של ד"ר דניאל טרוצקי עם פעילות חב"ד, החלה כבר בדברצן הונגריה, שם שהה כסטודנט בשנה הראשונה ללימודי רפואה, ובית חב"ד בראשות השליח הרב שמואל פייגין, היה 'בית שני' שלו, כהגדרתו. "אך טבעי שהמעגל ממשיך בקשר עם חב"ד כאן במרכז הרפואי", אומר הרופא הבכיר ועיניו בורקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.