צבי סופר | יום ז' שבט ה׳תשפ״א 20.01.2021

מדוע שונה חשבון הטוויטר של שגריר ארה"ב בישראל?

זמן קצר לאחר כניסת ג'ו ביידן לבית הלבן שונה שם המשתמש של"שגרירות ארה"ב בישראל, הגדה המערבית ועזה" • שגרירות ארה"ב: "שינוי טכני שנעשה עם חילופי ממשלים". לאחר זמן קצר הוחזר העמוד למצבו המקורי
מדוע שונה חשבון הטוויטר של שגריר ארה
שגריר ארה"ב בישראל מר דיוויד פרידמן, נפרד מתפקידו ומבקר בכותל המערבי, הערב (צילום: הקרן למורשת הכותל) משמאל: צילום מתוך הטוויטר של שגרירות ארה"ב אחרי השינוי, ולאחר מכן כשהוחזר למצבו המקורי

השגריר האמריקני היוצא דיוויד פרידמן, סיים היום (רביעי) את תפקידו במעמד פרידה מרגש בכותל המערבי בירושלים. "המקום הראשון שאליו הגעתי כשגריר היה הכותל, וכאן גם אני מסיים. הקשרים בין ישראל לארה"ב קדושים ונמצאים במקום הטוב ביותר אי פעם", אמר פרידמן במקום.

שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרדימן אמר "מזמור לתודה" אל מול אבני הכותל המערבי וציין כי ירושלים היתה כל הזמן על ראש שמחתו לכל אורך תפקידו וכי הוא מאוד שמח על ההישגים שהיה לו בכהונתו עבור ישראל וירושלים ועל הביקורים הרשמיים של נשיא ארה"ב מר דונאלד טראמפ וסגנו מר מייק פנס ברחבת הכותל המערבי.

השגריר הוסיף ואמר כי החלק המרגש בתפקידו היה לבוא בכל שנה, ככהן לברכת הכוהנים המסורתית ברחבת הכותל המערבי וכי הוא מתכוון להמשיך לעשות זאת גם בעתיד.

שעה קלה לאחר שסיים את תפקידו השתנה חשבון הטוויטר של השגרירות האמריקנית בירושלים, ולתואר שגרירות ארה"ב בישראל, התווסף "ולגדה המערבית ולעזה". דובר מטעם השגרירות מסר כי "לא מדובר בשינוי מדיניות או באינדיקציה לשינוי עתידי". 

בשגרירות ארה"ב טענו כי מדובר בשינוי טכני שנעשה עם חילופי ממשלים, אך כעבור זמן קצר החשבון הוחזר למצבו המקורי והתוספת של "הגדה המערבית ועזה" נמחקה.

לצד פרשנות שהממשל החדש בראשות ג'ו ביידן צפוי להיות ידידותי לישראל, רבים רואים בשינוי המהיר 'איתות' ראשון בדבר מגמת פניו של הממשל החדש.

*

בהקשר ליום עזיבת הנשיא היוצא דונלד טראמפ, יש לציין דבר מעניין: בדיוק לפני שנה, פורסמה תכניתו של טראמפ בשם 'עסקת המאה', וכאן ב-COL עלתה כתבה בנושא, על דבריו הנחרצים של הרבי למר משה קצב כנגד דיבור על ויתורים מחלקי ארץ ישראל.

הסכם המאה? הונאת המאה: עניין של פיקוח נפש

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.