שלמה מן | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

ישפיע על אפקט החיסון? פרטים חדשים על המוטציה המדאיגה

יו"ר ועדת החיסונים של דרום אפריקה הסביר על המוטציה שהתגלתה במדינתו: "הווירוסים משתנים כל הזמן באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת" • והאם החיסונים יעילים נגדה?
ישפיע על אפקט החיסון? פרטים חדשים על המוטציה המדאיגה
חיסוני הקוורנה. צילום: מסך, פייזר

הקהילה הרפואית בעולם עוסקת בימים האחרונים במוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה בדרום אפריקה - ובהשלכות האפשריות שלה על קמפיין החיסונים.

פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו”ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, התראיין היום (שלישי) למהדורת ‘שלוש’ עם עופר חדד בחדשות 12, וסיפק פרטים נוספים על המוטציה המדאיגה.

"מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה”, אמר פרופ’ שוב. "היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה".

לטענתו קיימות בסך הכול 3 מוטציות, לאחר ששתיים נוספות ומדבקות התגלו במיקום מרכזי מאוד של הווירוס: אתר ההיקשרות לקולטנים, שם הוא מתחבר לתאים.

עם זאת, שוב לא ידע לומר אם המוטציות גורמות למחלה קשה יותר ואם החיסונים של פייזר ומודרנה יעילים נגדן: “עדיין בודקים את זה. בכל העולם בוחנים את כל החיסונים וצריך להמתין ולראות מה יהיה”.

שוב התייחס גם לאפשרות לבלום את התפשטות המוטציות: “אנשים קוראים לזה ‘המוטציה הדרום אפריקאית’, אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן”.

לדבריו, היא התפשטה כבר ל-8 מדינות לפחות ואילו המוטציה הבריטית התפשטה ל-40 מדינות. “הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע. וירוסים מתפשטים ועוברים מוטציות באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.