מנדי ברגר | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

שליח חב"ד באופנבך גרמניה הותקף ומציג צד חיובי • מהו?

שליח חב"ד בעיר אופנבך בגרמניה, הרב מענדל גורביץ, הותקף בליל שבת האחרון כאשר חזר מבית הכנסת, אך הוא ביקש להדגיש בסיפורו שהתפרסם בעירו, את הצד החיובי שבסיפור • "מהחושך העז הזה, תוך שניות, היה פרץ של אור - כבר לא היינו לבד. מכל חלון אנשים התערבו. צועקים על התוקף, מגנים עלינו - רבים מיד התקשרו למשטרה"
שליח חב
הרב גורביץ שליח חב"ד באופנבכר

שליח חב"ד בעיר אופנבך בגרמניה, הרב מענדל גורביץ, הותקף בליל שבת האחרון כאשר חזר מבית הכנסת, אך הוא ביקש להדגיש בסיפורו שהתפרסם בעירו, את הצד החיובי שבסיפור.

וכך הוא מספר: "בטח שמעתם או קראתם על התקפות אנטישמיות או גזעניות שקורות כאן, והן אכן קורות - אבל, כנראה מעולם או לעתים רחוקות לא סיפרו לכם על כל היופי והחיוביות שמתרחשות הרבה יותר לעתים קרובות בעיר הזאת!

האם אתם שומעים על העידוד שאנחנו מקבלים באופן קבוע? אתם שומעים על הברכות החמות, הצהרות חיוביות וחיבוקים שאנחנו מקבלים מאנשים אקראיים ברחוב? אתם שומעים על החיוכים והגאווה שאנשים מביעים כשהם רואים את הכיפה וציצית שלנו? אתם שומעים על זה? כנראה שלא. ובכל זאת, אלו רוב האינטראקציות שלנו עם אנשים אקראיים ברחובות".

הרב גורביץ מספר כי "למרות היופי כאן, הכיעור עדיין קיים, ובשישי האחרון הזכירו לנו את זה כשאני, ילדי וכמה חברים חזרנו מבית הכנסת. הבהילו אותנו בצעקות מאוד קולניות ואלימות וקללות נוראיות מעובר אורח. שנאה כזאת מזעזעת בכל פעם ובכל מקום בו היא מתרחשת. אבל בגרמניה, בשנת 2021 - זה טראומטי במיוחד.

"מהחושך העז הזה, תוך שניות, היה פרץ של אור - כבר לא היינו לבד. מכל חלון אנשים התערבו. צועקים על התוקף, מגנים עלינו - רבים מיד התקשרו למשטרה. הם ביטאו באופן קולי את דחיית העבריין. חלק יצאו מהבתים שלהם והתחילו לרדוף אחריו ברגל ברכב. זעקת הדחייה והאכזבה במעשה הזה הייתה מוחצת. זה היה פיצוץ פתאומי של אהבה ותמיכה - חיבוק אמיץ וחם של שכנים מכל רקע ומוצא, משמשים כאחים להגן על שכנם, הרב".

"כנראה שלא תשמעו על כל זה בתקשורת", אומר שליח הרבי. "למרבה הצער, חיוביות מדהימה כזו לעתים רחוקות מגיעה לחדשות. יש לומר - אופנבך עיר טובה, עם האנשים הכי טובים. אנחנו גאים לגור כאן ולהתברך בשכנים כל כך מדהימים. יש כל כך הרבה טוב, בואו נתמקד בזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.