שלמה מן | יום י"ד טבת ה׳תשפ״א 29.12.2020

ביקורו של איש משרד הביטחון בכפר חב"ד - והפליאה של הרבי

בהמשך לחשיפת ההתכתבויות של מר יוסף דקל, מי שהקים את מערכת ההוצאה לאור של צה"ל, עם הרבי - COL מפרסם מכתב של הרבי אל עסקן בכפ"ח שבו מתייחס לביקור של דקל בחצרות קודשנו ולדברים ששמע ממנו
ביקורו של איש משרד הביטחון בכפר חב
ברקע: דקל. צילום: ויקיפדיה. קרדיט: nm240, Cc-by-sa-3.0

בשבוע שעבר שפך אור מרכז התקשורת החב"די COL על הקשר המיוחד ששרר בין יוסף דקל, מדור המייסדים של משרד הבטחון ומי שהקים את מערכת ההוצאה לאור של צה"ל, עם הרבי.

במסגרת ההתכתבות העניפה בין הרבי ודקל, שחלקים ממנה פורסמו באגרות קודש וחלקים נוספים נחשפו כאן ב-COL לראשונה - קיבל דקל מהרבי בין היתר הדרכה באשר לאופן שבו יש להדפיס ספרים, ובייחוד ספרי קודש.

נוסף על כך עודד אותו הרבי בהפצת ספרי יהדות ובהדפסתם, ועורר על חשיבות שיש בעבודתו לקירוב יהודים. 

מכתביו של דקל אל הרבי ומהרבי (אותם ביקש אף להעביר לנשיא המדינה), שנחשפו כאן כאמור, עוררו עניין רב בקרב אנ"ש. לידי מערכת COL הגיעו עדויות באשר לביקור של מר דקל אצל הרבי בשנות הכ"ף, בעקבות קשריו עם העסקן החב"די ר' פנחס אלטהויז ז"ל.


>> חילופי המכתבים של איש משרד הבטחון עם הרבי לפני כ-60 שנה


הערב אנו מפרסמים מכתב של הרבי אל העסקן הרה"ח ר' אהרן נחמן פרידמן ז"ל מכפר חב"ד, בשנת תשכ"ב, שבו מזכיר את ביקורו של דקל בחצרות קודשנו ואף דברים ששמע ממנו (ככל הנראה ביחידות).

חמיו של הרב פרידמן היה בנערותו מהפעילים בתנועת 'ההגנה' שבה היה חבר, כפי שהורחב, גם מר דקל. בחתונתו של הרב פרידמן הופיעו חברים רבים של השווער, בהם מר דקל.


מכתבו של הרבי אל הרב פרידמן (באדיבות המשפחה)


במכתב ששלח הרבי אל הרב פרידמן, בב' כסלו תשכ"ב, כתב: "בקשר לסיום מכתבו, הנה ימים אלו ביקרני מר דקל שי', ובתוך הדברים סיפר בהתרגשות מבוקרו בעת החתונה בכפר חב"ד ואשר יחד עמו הי' מספר חשוב של חבריו, הם חברי חותנו שי' מאז ועתה וגם הם התרשמו וכו'.

"ולפלא שכנראה אין יודעים עד"ז ועכ"פ אין מנצלים זה להפצת היהדות כלל וכלל, שהרי אלו שביקרו כאן מכפר חב"ד לא הזכירו כל הנ"ל! וכנ"ל גם בזה אין הכוונה לצעוק על העבר כי אם בנוגע להבא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.