מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשפ״א 15.12.2020

חיסון המוני נגד קורונה? בבי"ד רבני חב"ד יושבים על המדוכה

חיסוני חברת 'פייזר' כאן בארץ, ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין כבר הכריזו שיהיו הראשונים להתחסן, וקופות החולים נערכים למבצע לוגיסטי חסר תקדים בהיקפו, אולי הראשון מסוגו בארץ: חיסון המוני לתושבי הארץ נגד מגפת הקורונה • ומה יחליט בית דין רבני חב"ד? האם יש ללכת להתחסן?
חיסון המוני נגד קורונה? בבי
בדיקת נוגדנים לקורונה (אילוסטרציה, ארכיון COL)

חיסוני חברת 'פייזר' כבר כאן בארץ, ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין כבר הכריזו שיהיו ראשונים להתחסן, וקופות החולים נערכים למבצע לוגיסטי חסר תקדים בהיקפו, אולי הראשון מסוגו בארץ: חיסון המוני לתושבי הארץ נגד מגפת הקורונה.

ומה דעת ההלכה בעניין? האם יש ללכת להתחסן?

יש לציין כי לאורך כל משבר קורונה, היו גם קולות – אמנם די בשוליים – שטענו לקונספירציות שונות ומשונות. יש גם לקחת בחשבון את העבודה שהחיסון נגד הקורונה, פותח במהירות שיא, הרבה מעבר לאורך הזמן שאורך פיתוח חיסון למחלות אחרות, שעומד לפחות על כשלוש שנים, כולל כל סדרות הניסויים ואישורי ארגוני הבריאות העולמיים.

עוד בנושא:

חיסונים נגד הקורונה בדרכם ארצה. ומה דעת הרבי לגבי מתן חיסונים?

תופעה מעניינת נוספת שיש לתת עליה את הדעת, הוא עניין 'חיסון העדר'. הערים החרדיות, שבתחילת המשבר 'כיכבו' בראשות הטבלה, מובילות את הדירוג בארץ דווקא מלמטה, כערים הכי ירוקות במתווה הרמזור.

האם הזהירות המופלגה שנוקטים שם בבתי הכנסת הביאה למהפך הדרמטי? מסתבר שלא דווקא. מומחים מסבירים כי לאחר שכ-60 עד 70 אחוזים מהאוכלוסייה חלתה בנגיף, קיים 'חיסון עדר'.

במצב כזה, איזו תועלת יש בחיסון אוכלסייה שכבר יש לה נוגדנים?

ומה לגבי אוכלוסיות בסיכון, ילדים, נשים בהריון, ומבוגרים? האם החיסון עצמו הוכח כיעיל בקרב המונים לפני שכולם נקראים להתחסן?

שאלות אלו ועוד הובאו לאחרונה לפתחם של רופאים ורבנים שישבו על המדוכה, וטרם החליטו בצורה גורפת.

בכנס רופאים ורבנים כזה, התכנסו לאחרונה רופאים בכירים כדוגמת פרופ' אוריאל לוינגר, ד"ר ציון שלוסברג פרופ' בן שלמה ורופאים נוספים מבתי רפואה וארגוני הצלה יחד עם בכירי המחלקה החרדית של קופות החולים, בכדי להציג את המסקנות בפני הרבנים בציבור החרדי, למתן החלטה הלכתית.

ומה עמדת בי"ד רבני חב"ד בעניין החיסונים?  

ל-COL נודע לראשונה, כי בעקבות פניות רבות שהגיעו לפתחם של רבני קהילות אנ"ש בארה"ק, האם יש להתחסן באופן גורף, כולל נשים ילדים וקשישים נגד הקורונה, השאלה הובאה לפתחו של בי"ד רבני חב"ד, שלהחלטותיו מחוייבים אנ"ש חסידי חב"ד בארה"ק, כפי שהורה כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, ש"תוקף הנהגת ועניין אנ"ש וכו' בידי בי"ד רבני חב"ד".

בתשובה לפניית COL נמסר ממזכירות בית הדין, כי "בשבועיים האחרונים רבני בית הדין יושבים על המדוכה, ומקיימים התייעצויות עם מנהיגים ורבנים בכירים מרחבי העולם, לצד צוותי רפואה בכירים ושוקלים את צדדי הסוגייה לפרטיה".

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.