צבי סופר | יום כ"ג כסלו ה׳תשפ״א 09.12.2020

חיסוני 'פייזר' בדרכם ארצה: מה דעת הרבי לגבי מתן חיסונים?

בעוד חיסוני הקורונה עושים דרכם לארץ, וראש הממשלה נתניהו מברך את חברת 'פייזר' על אספקת מאות אלפי חיסונים, COL מביא את דעתו הנחרצת של הרבי, כפי שפורסמה במקרים דומים לפני 60 שנה בדיוק • מה הכריע הרבי בשאלה ציבורית הנמשכת עד היום בנוגע לעריכת חיסונים לילדים ומה הטעמים לכך? והאם מותר להזריק חיסון העשוי מחומרים לא כשרים?
חיסוני 'פייזר' בדרכם ארצה: מה דעת הרבי לגבי מתן חיסונים?
בדיקת 'פלזמה' בקראון הייטס (אילוסטרציה, ארכיון COL)

בעוד חיסוני הקורונה עושים דרכם לארץ, וראש הממשלה נתניהו מברך את חברת 'פייזר' על אספקת מאות אלפי חיסונים, COL מביא את דעתו הנחרצת של הרבי, כפי שפורסמה במקרים דומים לפני 60 שנה בדיוק:

"נהגו בזה בכמה מדינות ובהצלחה ולכן נכונה עשיה זו"

השאלה הציבורית  העולה מעת לעת האם לערוך חיסונים והסכנות שבהם. הרבי כבר נדרש לשאלות מעין אלו והכריע, כי לאחר הבירורים המחקרים והניסיונות שנעשו שהם מועילים, יש לעשות את החיסונים.

במכתב מתאריך ב' טבת, תשי"ז לארגון נשי ובנות חב"ד באה"ק ת"ו, "במענה למכתבן אודות יחסי לזריקות תרכיב סאלק [חיסון נגד שיתוק ילדים], בשביל חיסון הילדים שליט"א".

ענה להם הרבי: "כבר נהגו בזה בכמה מדינות, ובארצות הברית נעשה זה על ידי רובם ככולם ובהצלחה, ולכן נכונה עשיה זו."

(אג"ק כרך יד ד'תתקצח)

אילוסטרציה (ארכיון COL)

 

"אין חשש כלל לעשות הזריקות ואדרבה"

באגרת מפורשת ביותר מתאריך ט' שבט תשי"ז ששוב עלתה שאלת החיסונים הרבי הביע דעה נחרצת שיש לעשות את הזריקות חיסון לילדים: "…במה שכתב אודות הזריקות חיסון ומה שקרה ל"ע ול"ע בארצות הברית  מלפנים בכגון דא, – הנה המאורע בארצות הברית היה בתחילת ההשתמשות בזריקות אלו קודם שקבעו בדיוק אופן הכנת התרכיבים וכו' מה שאין כן עתה שכבר ישנם כמה וכמה חדשים של נסיון בזה, ולכן לאחרי שיבררו סמכות תוצרת התרכיב אין חשש כלל לעשות הזריקות ואדרבה…

(אג"ק יד' ה'קטו)

"נהגו לעשות לכל הילדים ואין להיות יוצא מהכלל"

במכתב להרב צבי הירש צאלער מבאזעל כתב הרבי בי"ז אד"ר תשי"ז: "ומה שכתב אודות הוואקסיניישאן במדינה זו נהגו לעשות זה לכל הילדים, אלא שמקום יש לברר מאיזה תוצרת הוא הוואקסיניישאן, זאת אומרת, מאיזה פאבריק ובאם בדוק ומנוסה הוא, ושכפי כתבו כמה וכמה בעירו עושים זה אין להיות יוצא מן הכלל בזה, והשי"ת יזכהו ואת זוגתו תחי' לגדלו לתורה ולחופה ולמעשים טובים מתוך הרחבת הדעת ובריאות הנכונה.

(אג"ק יד' ה'רג)

"לעשות חיסונים כדי למנוע מחלות" 

במכתב מיוחד למר יצחק וויל מקיבוץ שדה אליהו, יהודי שהתכתב רבות עם הרבי בנושאי אמונה ומדע, ושאל את הרבי האם מותר להשתמש בחיסונים כדי למנוע מחלות בעתיד או שמא רק מותר לרפאות חולה בהווה. התשובה של הרבי מתאריך כ"ד מר חשון תשי"ז:

א) אם מותר לעסוק בטפול רפואי רק לחולה, או שמותר גם להשתמש באותן הרפואות שהם מונעים ממחלות, זאת אומרת המחסנים את הבריאות שלא יחלה. והנה מעשים בכל יום שעושים כן גם גדולי ישראל ומנהיגיו, ועיין ג"כ הלכות דיעות להרמב"ם פרק ד'. ומקרא מלא דבר הכתוב, כל המחלה גו' לא אשים עליך, כי אני ה' רופאך, שגם זה בכלל הרפואות.

ב) אותם הסממנים שמזריקים בתוך הגוף, אם מותר להשתמש בהם, וכנראה ששאלתו בהנוגע לאלו שנעשים מדברים בלתי כשרים. והנה גם בהנ"ל מעשים בכל יום אשר אנשים יראים וחרדים נוהגים ככה מבלי כל פקפוק, והרי מותר ליהנות מדברים האסורים באכילה ומותרים בהנאים.

ג) איך לנהוג בהנוגע לתרכיב של סאלק, שמתחילים עתה להזריק לילדים. כבר נהגו כאן זה כמה וכמה  חדשים, וגם כנ"ל בחוגי הכי חרדים, ז. א. שאין כאן שאלה בהנוגע לכשרות וכיו"ב, אבל מובן שיש לברר שיהיה התרכיב ממעבדה טובה בת סמכא.

(לקוטי שיחות חלק ל"א עמ' 262)

"עניתי להם בחיוב כיון שעושים זאת רובם ככולם בהצלחה"

מכתב נוסף המראה את הדחיפות שראה הרבי במענה על נושא החיסונים כאשר מציין בתחילתו של המכתב שעונה אפילו לפני המכתבים הדחופים יותר. בהמכב מח"י שבט, תשי"ז: "וממהר הנני לענות עליו שלא בתור אפילו של מכתבים התכופים מפני ענין הזריקות לחיסון, אף שלפלא שאלתו בזה שהרי כמה מארץ הקודש כבר שאלוני ועניתי להם בחיוב כיון שכאן עושים זה רובם ככולם ובהצלחה, ומובן שבאם ישנם זריקות מתוצרת בתי סממני רפואה שונים צריך להשתמש בזו הבדוקה ומנוסה. (אג"ק יד' ה'קלא)

 

(מתוך הספר אקטואליה בזוית חב"דית העומד לצאת לאור בחודשים הקרובים, באדיבות ר' שבתי וינטראוב)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.