שלמה מן | יום י"ב כסלו ה׳תשפ״א 28.11.2020

חמושים הגיחו מיד אחרי הפיצוץ וירו: כך חוסל 'אבי תכנית הגרעין'

משאית מסחרית ממולכדת המתינה למכוניתו של פחריזאדה בעיירת נופש של האליטה האיראנית ממזרח לטהראן - ואז הגיחו מספר חמושים • שמו של פחריזאדה, שהיה בכיר בפיתוח הגרעין והטילים, צוין על ידי נתניהו בעת חשיפת ארכיון הגרעין של איראן שהובא בידי המוסד • העלאת רמת הדריכות ביעדים  שעלולים להוות יעד לנקמה איראנית. גם בבתי חב"ד נכנסו לכוננות
חמושים הגיחו מיד אחרי הפיצוץ וירו: כך חוסל 'אבי תכנית הגרעין'
צילום: מסך 'כאן 11'

מוחסן פחריזאדה, 'אבי תכנית הגרעין' של איראן - חוסל בידי כמה חמושים שהגיחו אחרי פיצוץ של משאית מסחרית סמוך למכוניתו.

חומרי הנפץ הוטמנו מתחת לערימת עצים שהיו על כלי רכב מסחרי ישן בעיירה אבסרד. הפיצוץ היה כה עז, לפי דיווח ב’ניו יורק טיימס’, עד שרסיסים הועפו למרחק של 300 מטר ונזק נגרם לעמודי חשמל באזור.

הפיצוץ הוביל לעצירת מכונית הניסאן של פחירזאדה ולפחות חמישה חמושים ריססו עם כלי נשק את כלי הרכב.

הוא פונה לבית חולים במסוק, ושם קבעו הרופאים את מותו.

בטלוויזיה האיראנית נטען כי המתנקשים, שגורלם לא ברור, הם אנשי המוסד הישראלי. לפי סוכנות הידיעות האיראנית ‘פארס’, גם שומרי ראשו של פחריזאדה נפצעו ופונו לבית החולים.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג’וואד זריף, כינה את המתנקשים – "טרוריסטים” וצייץ בטוויטר: "הפחדנות הזו, לצד אינדיקציות רציניות למעורבות ישראלית, מעידה על נואשות".

זריף הוסיף: "“איראן קוראת לקהילה הבינלאומית ובמיוחד לאיחוד האירופי לשים סוף לסטנדרטים הכפולים הללו ולגנות את הפעולה הזו”.

מוחמד באקרי, רמטכ”ל צבא איראן, הגיב על ההתנקשות: "על המחבלים והמתכננים של הפעולה הזו לדעת כי נקמה חמורה ממתינה להם. חיסולו של פאחרי זאדה הינה מכה אנושה לביטחון המדינה, ו’ההתנקשות’ בפאחרי-זאדה הייתה קשורה לישראל וליהירות הגלובלית”.

בישראל שומרים על שתיקה אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בסרטון שפרסם בפייסבוק זמן קצר לאחר החיסול: “עשיתי הרבה דברים השבוע, לא על הכול אפשר לספר”.



האיחוד האירופי גינה היום את חיסול המדען האיראני מוחסן פחריזאדה, וכינה את ההתנקשות "מעשה נפשע”.

בהודעה רשמית שפרסם האיחוד, נמסר: "פקיד ממשל איראני וכמה אזרחים נהרגו בסדרת פיגועים אלימים. זהו מעשה נפשע והוא נוגד את עקרון הכבוד לזכויות האדם שהאיחוד האירופי מייצג”.

עוד נאמר בהודעה: “הנציג העליון מביע את תנחומיו לבני המשפחה של האנשים שנהרגו, תוך איחולי החלמה מהירה לכל אדם שנפגע. בתקופות לא ודאיות אלה, חשוב מתמיד כי כל הצדדים יישארו רגועים וימנעו הסלמה שאינה לטובת אף אחד”.

על רקע האיומים האיראנים לנקמה, ישראל העלתה את רמת הדריכות במערך האבטחה הישראלי ביעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם שעלולים להוות יעד לנקמה איראנית. גם בבתי חב"ד נכנסו לכוננות מוגברת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.