מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשפ״א 19.11.2020

בעקבות המשבר: "הגיע הזמן שחב"ד תפתח רשת צהרונים משלה"

בעקבות סאגת הצהרונים שפתרונה לא נראה באופק, ומעקב COL אחר המשבר הפוגע בהורים בריכוזי אנ"ש, הגיע מכתב נוקב למערכת המתאר את מצוקת ההורים • "אנו ההורים משלמים מחיר כלכלי כבד שפוגע במסגרת העבודה והפרנסה שלנו, אנחנו יצאנו ה'סנדוויץ' בכל הסיפור הזה" • הכותב יוצא גם בקריאה לפעול: "אולי הגיעה העת לחשב מסלול מחדש, ולפתוח רשת צהרונים משלנו?"
בעקבות המשבר:
הצהרונים עדיין סגורים (אילוסטרציה, ארכיון COL)

כפי שפורסם כאן השבוע ב-COL, משרד החינוך הודיע כי הוא מפסיק לתקצב תקן אחד בצהרונים, ודורש מהסייעות שמרוויחות שכר זעום בבוקר להמשיך בכל זאת לעבוד עד לשעה 16:00, ללא תוספת בשכרן כמו שהיה עד היום. לטענת פקידים במשרד החינוך והאוצר, מדובר ב'כפל תקציבים' שהעמותות משלשלות לכיסן.

העמותות מצידן טוענות בדיוק להיפך: שמשרדי הממשלה לא תקצבו עד היום את מלוא התמורה, וכי חלק מהמימון הושת על המפעילות.

מי שנפגע ישירות מכל הסכסוך, הם ההורים, שנאלצים לעזוב באמצע יום עבודה או לימודים, ובשעה 13:00 בצהריים למהר ולהוציא את הילד מהגן. זאת משום שהמשבר בנתיים לא נפתר למרות כל ההבטחות, והצהרונים נותרו סגורים.

בעקבות סאגת הצהרונים שפתרונה לא נראה באופק, ומעקב COL אחר המשבר הפוגע בהורים בריכוזי אנ"ש, הגיע מכתב נוקב למערכת המתאר את מצוקת ההורים. הכותב גם מציע פתרון מעשי:

 

למערכת התקשורת החב"דית

חב"ד און ליין

שלום רב,

השבוע התפרסמה כאן ידיעה רחבה על נושא סאגת הצהרונים, שעד רגע כתיבת שורות אלו לא רואים לה פתרון באופק. ראשית, יישר כוח גדול לכם על הצפת הנושא החשוב כל כך, הפוגע בעבודתם של מאות הורים חסידי חב"ד בערים החרדיות ובערים נוספות.

כאן המקום לציין שהמחלוקת בין משרד החינוך ובין מפעלי הצהרונים מוצדקת, ולכולם יש צדדים משלהם. אך בסופו של דבר אנחנו ההורים משלמים את המחיר, מחיר כלכלי כבד שפוגע במסגרת העבודה והפרנסה שלנו, שגם ככה רעועה בעקבות משבר הקורונה, אנחנו יצאנו ה'סנדוויץ' בכל הסיפור הזה.

 משרד החינוך למד את השיטה והיא שההורים יפעילו לחץ על מפעילי הצהרונים. מן הצד השני מפעילי הצהרונים רוצים שההורים יפעילו לחץ על משרד החינוך שישלים את הסכום שנותר לפתיחתם (כאן המקום להדגיש שראשי מפעילי הצהרונים סיכמו ביניהם שלא לאפשר להורים להשלים את התשלום הנוסף, כדי שלא לתת פתח למשרד החינוך).

שנית, ואולי בזכות זה יתעוררו כמה מרבני ועסקני אנ"ש: אין ספק שבשנים האחרונות חלה התפתחות חסרת תקדים בכל הקשור לעצמאות חסידי חב"ד בישראל. במישור הכלכלי זכינו ברוך ה' שכולל חב"ד וקרנות נוספות נכנסו לעובי הנטל הכלכלי של המשפחות שמצבן אינו טוב, והם משתדלים ברוך ה' לדאוג לכל משפחה ומשפחה מכרם חב"ד, וכמובן אפשר עוד. במישור החינוכי, בכל הריכוזים החב"דיים בישראל ולא רק, מוסדות חב"ד פועלים באופן עצמאי ומסודר תחת ובעזרת שרביט רשת החינוך והגנים 'אוהלי יוסף יצחק', וכאן המקום להודות להם.

אז אולי הגיעה העת, אחרי שנים רבות כל כך שבהן המוסדות שלנו עצמאים ואחרי כל ההתפתחות שהזכרתי, שראשי ועסקני אנ"ש יפתחו רשת הפעלת צהרונים משלנו. רשת שתשרת את האינטרס החב"די, את הקהילה שלנו, את המשפחות שלנו. רשת שתכשיר מטפלות וסייעות מאנ"ש שיפעילו את הצהרונים (לצערי ברוב הצהרונים נמצאות מטפלות שאינן משתייכות בשום צורה לקהילת אנ"ש ולאופי המוסדות שלנו). אולי זו העת – כשראשי הצהרונים משחקים בנו ההורים, וראשי משרד החינוך ניצבים בצד השני – לחשב מסלול מחדש.

כותב בכאב,

הורה מאנ"ש שבנותיו לומדות

במסגרות שהצהרונים בהן סגורים

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
לא בטוח משתלם
ה' כסלו ה׳תשפ״א
מוסדות חבד בביתר הכי יקרים למרות שיש להם תקציב ממשלתי בשונה משאר מוסדות בלי תקציב
בריכוזי חבד אין מקום במעונות כי צריל לשלוח דווקא לחבד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.