שלמה מן | יום ג' כסלו ה׳תשפ״א 19.11.2020

'ביכל' חדש ממאמר של אדמו"ר הזקן - נחשף השבוע בכפר חב"ד

ה'ביכל' החדש שהגיע השבוע לישיבת תומכי תמימים בנתניה, מלבד חשיבותו הגדולה בהשלמתם של כמה מאמרי אדמו"ר הזקן החסרים בדפוס – הביא עמו גם התגלות אלוקית מרעישה: הביכל הגיע רק בתחילת שבוע זה; יום ראשון לסדר תולדות. והנה מתברר כי המאמר היחיד בביכל שלא נמצא כלל בדפוס, הינו המאמר "כתיב כי אתה אבינו" (דף ק' בביכל), והוא ביאור על המאמר הראשון שבתורה אור על פרשת תולדות (אלה תולדות יצחק)
'ביכל' חדש ממאמר של אדמו
צילום מהביכל החדש שהתגלה

ע"ד כבליובאוויטש. התמימים בישיבת תות"ל נתניה כבר רגילים לכך. פעם בכמה זמן, מגיע "כתב" חדש לישיבה. פעמים זהו "ביכל" שלם פעמים זהו מאמר דא"ח בודד. ממש כמו בימי תומכי תמימים בליובאוויטש שבליובאוויטש.

לפני כשנה הגיע לישיבה ספר תורה אור עם כתי"ק הצ"צ, השלמה למאמר בתורה אור; זמן קצר קודם לכן הגיע ביכל שלם בגוף כתי"ק אדמו"ר האמצעי, חיבור שלא נדפס עד היום. היה שם גם הנחות בגוף כתי"ק רבי משה בן אדמו"ר הזקן. ועוד כהנה וכהנה.

עתה הגיע "ביכל" חדש. לא בכתי"ק. אך עדיין חשוב מאד. הביכל הינו העתקת הנחות ממאמרי כ"ק אדמו"ר הזקן משנות ה'תק"ס -ה'תק"ע. חלק גדול הן הנחות כ"ק אדמו"ר האמצעי. 120 דפים כתובים משני צידיהם. כריכה מקורית. למרות כתמים ומעט נקבי עש, מצב הביכל טוב מאד.

לאחר ריקוד שמחה, התיישבו התמימים בקבוצות ולמדו את המאמר "החדש" מתוך הכתב, כאשר התלמידים השלוחים לומדים זאת יחד עמם. הייתה זו התרגשות גדולה.

על הביכל ישנה חתימה של "שמואל בא"א מוהר"ר שמעון סג"ל הורוויץ", הוא החסיד הנודע רבי שמואל מאז'ינקער, שהיה נחשב לבר סמכא גדול אצל רבותינו נשיאנו (ראה מסגרת). למרות שההנחות הינן מתקופת אמירת המאמרים, עדיין ישנה חשיבות רבה ומיוחדת לחתימת ר' שמואל עליו.

חשיבותו של הביכל בין היתר, הוא גם בשל השלמתם של מס' מאמרי אדמו"ר הזקן החסרים בדפוס, והביכל הזה משלימם.

וכאן מגיעה התגלות אלוקית מרעישה. הביכל הגיע רק בתחילת שבוע זה; יום ראשון לסדר תולדות. והנה מתברר כי המאמר היחיד בביכל שלא נמצא כלל בדפוס, הינו המאמר "כתיב כי אתה אבינו" (דף ק' בביכל), והוא ביאור על המאמר הראשון שבתורה אור על פרשת תולדות (אלה תולדות יצחק)..

הנחה זו, כאמור, מעולם לא נדפסה. תוכן זהה לו נדפס בסה"מ תקסח ע' תקטז. ד"ה שמאלו תחת לראשי. והוא הנחת כ"ק אדמו"ר האמצעי. ההנחה שלפנינו הינה כנראה הנחת המהרי"ל. 

המאמר הוקלד ע"י התלמידים השלוחים לישיבת תות"ל נתניה, ו'כפר חב"ד' מתכבד לפרסמו לראשונה, לע"נ מרת רחל לאה בת ר' אהרן ישראל אורנשטיין", ולע"נ ר' יוסף בנימין ב"ר מנשה קלטמאן.

להורדת הכתבה בכפר חב"ד ולקריאת תמליל הביכל לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מאיפה מגיע?
ה' כסלו ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.