מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשפ״א 14.11.2020

רואים הזינוק בעיניים: התמונות המרכזיות ב-15 השנים האחרונות

בכל שנה היא גודלת, מתרחבת, מאות ואלפים פרצופים חדשים מתווספים אליה • התמונה הקבוצתית של 'כינוס השלוחים העולמי', המסמלת את הגידול הגדול דווקא בשנים של 'אחרי ג' תמוז' - הופכת באופן קבוע לרגע אולי הכי ויראלי בעולם היהודי • השנה לא תהיה תמונה, COL בינתיים ריכז את 15 התמונות האחרונות. מזהים ההבדלים? 
רואים הזינוק בעיניים: התמונות המרכזיות ב-15 השנים האחרונות
צילומים: ארכין COL

בעידן המתוקשר של המאה־העשרים־ואחת, קשה לדמיין את 'כינוס השלוחים' ללא התמונה הקבוצתית הגדולה בחזית בית חיינו. כיום זהו אולי הקטע הויראלי ביותר במהלך כינוס השלוחים. לוגיסטיקה שלימה, מורכבת, עומדת מדי שנה מאחורי הפקת התמונה. משנה לשנה הולכים האתגרים וגדלים.

הרעיון לתמונה, בפעם הראשונה, היה - כמו כל דבר טוב אחר - פשוט בצורה ספונטנית. "זה היה ביום ראשון אחר הצהרים, בעיצומו של הכינוס בשנת תשד"מ", סיפר הרב ליפא ברענן, חבר 'ועד הכינוס' למן יום הקמתו ומארגן 'כינוס השלוחים' הראשון בשנת תשד"מ (עוד ככינוס אזורי של השלוחים במדינות ארצות הברית בלבד). "בהנהלת הכינוס החלטנו שיש לכתוב פדיון נפש משותף לרבי, בשם כל השלוחים. את המכתב הנחנו על השולחן של ההתוועדויות במרכז הזאל וביקשנו מהשלוחים שיגשו בטור למקום ויחתמו את שמם.

"תוך כדי שזה קורה, הבזיק במוחי לפתע רעיון. מדוע שלא ננצל את זה שכל השלוחים כאן ב-770 בכדי לבצע תמונה של כולם יחד? מיד הודעתי לכולם שנעשה תמונה, כולם הסכימו והתכנסנו במהירות בפירמידה שבחלק האחורי של 770. שליח זריז יצא החוצה, הביא את השלט של 'כינוס השלוחים' ותלה אותו על הקיר מאחורה. מישהו אחר הביא תמונה של הרבי ובמהירות הצטופפו כולם יחד מול הצלם גולדשטיין, שהיה הצלם של הכינוס ונכח בזאל, שלכד את הרגע.

"את התמונה", מוסיף הרב ברענן, "הכנסנו אחרי הכינוס לרבי יחד עם הדו"ח. לא ייחסנו לה חשיבות בפני עצמה. באותה מתכונת אף התנהלה התמונה בשנים לאחר מכן. בצורה ספונטנית במקום, בתוך 770.

"לקראת הכינוס של שנת תנש"א כבר יצא מענה בכתב יד קודשו של הרבי שנגע לתמונה, ובו כתב הרבי "לצרף גם התמונה הכללית דהביקור הכללי על הציון (לא דבתוך הציון - שאין המקום גרמא -) כי אם ההכנה לזה - על הרקע של 770 וכד'" ומני אז כבר הפכה התמונה להיות חלק מהתכניה".

השנה, הכינוס אמנם לא מתקיים במתכונתו הרגילה והמוכרת, בחצרות קודשנו, אולם להכל כמעט מצאו תחליפים. סדנאות מושקעות המועברות לשלוחים באמצעים דיגיטליים, באנקעט חגיגי שעוד רבות ידובר עליו. דבר אחד מרכזי כנראה ייעדר השנה לחלוטין - התמונה.

בכל שנה היא מתרחשת בבוקרו של יום ראשון. חשיבות רבה ייחס הרבי אליה, כפי שבא לידי ביטוי במענה הקודש לרב קרינסקי שהוצג לעיל.

מרכז התקשורת החב"די COL ריכז לפרויקט מצולם את הגלריות המרכזיות מן התמונות המרכזיות של כינוס השלוחים ב-15 השנים האחרונות. אולי תמונה חדשה לא תהיה לנו השנה, אבל לפחות יש איך להיזכר ולנסות 'לחיות' את הרגעים מחדש.


תשס"ה   -  צפו בגלריה משנת תשס"ה


תשס"ו    -   צפו בגלריה משנת תשס"ו


תשס"ז     -   צפו בגלריה משנת תשס"ז



תשס"ח   -   צפו בגלריה משנת תשס"ח


תשס"ט   -    צפו בגלריה משנת תשס"ט


תש"ע   -   צפו בגלריה משנת תש


תשע"א   -  צפו בגלריה משנת תשע"א


תשע"ב             צפו בגלריה משנת תשע"ב


תשע"ג            צפו בגלריה משנת תשע"ג


תשע"ד          צפו בגלריה משנת תשע"ד


תשע"ה             צפו בגלריה משנת תשע"ה


תשע"ו                     צפו בגלריה משנת תשע"ו


תשע"ז                צפו בגלריה משנת תשע"ז


תשע"ח            צפו בגלריה משנת תשע"ח


תשע"ט                    צפו בגלריה משנת תשע"ט


תש"פ                       צפו בגלריה משנת תש


 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מטורףףף
כ"ח חשוון ה׳תשפ״א
עמ"י חי!!!!!
הרבי חי איתו!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.