שלמה מן | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״א 12.11.2020

עומדים ביעד של השליח הראשי: שני שלוחים חדשים בלוס אנג'לס

הרב מענדל ורעייתו שבע רפפורט בנורת'רידג', הרב יעקב ורעייתו רחל קרליבך באטווטר • שתי משפחות חדשות מצטרפות לצבא השלוחים בקליפורניה • הרב קונין התחייב לפתוח 43 מרכזים חב"דים חדשים לע"נ בנו
עומדים ביעד של השליח הראשי: שני שלוחים חדשים בלוס אנג'לס
צילום אילוסטרציה: מענדי הכטמן. בעיגולים, מימין הרב רפפורט והרב קרליבך

ערב פתיחת 'כינוס השלוחים העולמי', מפת השליחות של הרבי ברחבי תבל מתרחבת. חרף נגיף הקורונה והטלטלות העולמיות שהגיעו בעקבותיו, עוד ועוד זוגות יוצאים לתקן עולם במלכות שד"י, ולהכין את העולם כולו לקבלת פני משיח.

ללוס אנגל'ס שבקליפורניה יוצאים בימים אלה שני זוגות של שלוחים. כזכור, לפני מעט יותר משנה נפטר השליח הרב צמח קונין. אביו, השליח הראשי של הרבי לקליפורניה הרב שלמה קונין, התחייב לפתוח 43 מרכזים חב"דים חדשים (כמניין שנות חייו) לעילוי נשמתו.

הרב מנחם מענדל ורעייתו שבע (לבית ריבקין) רפפורט ייצאו בקרוב בשליחות הרבי לנורת'רידג', שכונת בלוס אנג'לס שקליפורניה, שם יפעלו תחת השלוחים הרב אלי ורעייתו ציפורה ריבקין, המנהלים את בית חב"ד בשכונה מאז תשס"ד.

ברחבי אזור נורת'רידג' מתגוררים לפי הערכות כ-25,000 יהודים. "אנו נרגשים שמצטרף אלינו כעת זוג נוסף לבית חב"ד", אומר השליח הרב ריבקין. "הקהילה שלנו זכתה בשלוחים מסורים שכאלה. הם ירחיבו את התכניות והפעילויות ויגיעו לאלפי בני נוער".

הרפפורטים כבר הסםיקו לפעול באזור בתקופה האחרונה. לפני ראש השנה חילקו ערכות דבש ליהודי השכונה. "התגובות היו חיוביות מאוד", אומר ר' מענדי. "הן מצד בני הנוער והן בקרב חברי הקהילה. אני מחכים בקוצר רוח לעבור לשכונה באופן קבוע ולהתחיל בה שלב חדש בשליחות".

זוג נוסף שיוצא לשליחות בלוס אנג'לס, הוא הרב יעקב ורעייתו רחל קרליבך. השניים יפעלו בכפר אטווטר, פרבר בצפון מזרח לוס אנג'לס.

בשנים האחרונות יש זרם של משפחות צעירות המגיעות לגור בכפר. בשכונה אין עדיין קהילה יהודית מסודרת ומבוססת.

הקרליבכים הופיעו בשכונה כבר במהלך חגי תשרי והחלו ליצור קשר עם התושבים. התכנון שלהם לזמן הקרוב הוא להפעיל תוכניות חינוכיות לבני הנוער בכפר באמצעות הזום.

"המטרה שלנו", אומר הרב קרליבך, "היא לדאוג לכך שליהודים כאן תהיה קהילה מסודרת, שירגישו קרובים ומחוברים אליה. אנחנו כאן כדי לספק את כל הצרכים היהודים. בין אם זה הורה שרוצה שילדיו ישמעו את סיפורי התורה, ובין אם זה קשיש שמעולם לא שמע על ראש השנה. אנחנו נהיה כאן בשביל כולם".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו
כ"ה חשוון ה׳תשפ״א
שהיה בהצלחה בשליחות החדשה שלוחי אדוננו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.