שלמה מן | יום כ' חשוון ה׳תשפ״א 07.11.2020

רשתות הטלוויזיה הכריזו: ביידן נבחר לנשיא ה-46 של ארה”ב

רשתות טלוויזיה בארה"ב מדווחות כי על פי ספירת הקולות ג' ביידן הוא הנשיא הבא של ארה"ב • ביידן צייץ: "אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו" • הנשיא טראמפ: "ביידן ממהר להכריז על עצמו באופן שקרי" 
רשתות הטלוויזיה הכריזו: ביידן נבחר לנשיא ה-46 של ארה”ב
ביידן השבוע, מכריז על ניצחון (צילום: מסך)

רשתות הטלוויזיה האמריקניות המרכזיות הכריזו הערב (מוצ"ש) על ניצחונו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג’ו ביידן, כמנצח בבחירות.

ההכרזה הגיעה בעקבות עדכון מספירת הקולות בפנסילבניה. ברשת CNN הגיעו למסקנה כי המרוץ במדינה הוכרע, מה שהביא את ביידן ליותר מ-270 אלקטורים הדרושים לניצחון.

רשת CNN הייתה הראשונה להכריז כי המועמד הדמוקרטי ניצח, אולם מיד אחריה הכריזו גם רשת NBC והניו יורק טיימס על ניצחונו.

מנגד, ברשת פוקס ניוז הבהירו כי הם עדיין לא מכריזים על ביידן כעל הנשיא.

הנשיא הנבחר של ארה”ב, ג’ו ביידן, צייץ בטוויטר: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".


>>> מי אתה ג'ו ביידן > פרופיל נרחב וסקירה על הקשר ארוך השנים עם חב"ד <<<


דונלד טראמפ לעומת זאת מיהר להודיע שוב כי הוא אינו מכיר בניצחונו של ביידן. בהודעה שפרסם מיד אחרי ההכרזה הבטיח טראמפ: "הבחירות האלה רחוקות מלהיגמר”.

הוא טען כי ביידן “ממהר להכריז על עצמו באופן שקרי כמנצח”.

בהודעה מסר טראמפ כי הקמפיין שלו יתחיל לקדם הליכים משפטיים בעניין ביום שני. זמן קצר לפני ההכרזה הספיק טראמפ לצייץ בטוויטר: "ניצחתי בבחירות האלה, בפער גדול!”.

קמלה האריס, שתכהן כסגניתו של ביידן, הגיבה: "הבחירות האלה הן על הרבה יותר מאשר על ביידן או עליי. מדובר בנשמתה של אמריקה ובנכונותנו להילחם למענה. לפנינו עבודה רבה, בואו נתחיל”.

אמש הבהיר טראמפ כי הוא מתכוון להמשיך להילחם: “אנחנו מאמינים שהעם האמריקני ראוי לשקיפות מלאה בנוגע לכל ספירת הקולות, ושזה כבר לא נוגע לשום מערכת בחירות ספציפית. העניין כאן הוא טוהר תהליך הבחירות שלנו כולו.

מההתחלה אמרנו שכל הקולות החוקיים חייבים להיספר וכל הקולות הלא חוקיים חייבים שלא להיספר, ובכל זאת נתקלנו בהתנגדות לעיקרון הבסיסי הזה מצד דמוקרטים בכל פינה. נמשיך בתהליך הזה בכל הדרכים שהחוק מאפשר לנו כדי להבטיח שלעם האמריקני יהיה אמון בממשל שלנו. לעולם לא אוותר על המלחמה עבורכם ועבור ארצנו”.

הבוקר נשא ביידן נאום לאומה האמריקנית ואמר, כי עדיין אין הכרזה על המנצח בבחירות, אך הוא עומד לנצח ברוב ברור. לדבריו, מספר שיא של אמריקנים, יותר מ-74 מיליון, בחרו בשינוי ונתנו לו את המנדט. ביידן הכריז כי לא יאפשר למנוע ספירת קולות והדגיש כי הדמוקרטיה עובדת.

ביידן העריך כי בסיום ספירת הקולות הוא יזכה ביותר מ-300 אלקטורים, כשרק 270 דרושים לו לניצחון. “עשינו מהפך בפנסילבניה וג’ורג’יה ביממה האחרונה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.