שלמה מן | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״א 05.11.2020

אורי רווח: "זו הסיבה האמיתית שבגללה פיטרו אותי מהתאגיד"

לפני מספר חודשים פוטר העיתונאי החב"די ר' אורי רווח מעבודתו ארוכת השנים בתאגיד השידור ציבורי • בראיון מיוחד לאבנר שאקי ב'הידברות' הוא סיפר על תהליך התקרבותו לחיי תורה ומצוות, ומגולל את התרחשות הדברים שהובילו בסופו של דבר לפיטוריו
אורי רווח:
ר' אורי רווח על משמרתו ב'כאן מורשת' (צילום: באדיבות רווח). ארכיון COL

העיתונאי החב"די ר' אורי רווח פוטר לפני מספר חודשים מעבודתו ארוכת השנים בתאגיד השידור ציבורי כאן 11. השבוע, בראיון מיוחד לאבנר שאקי ב'הידברות' הוא סיפר על תהליך ההתקרבות שלו לחיי תורה ומצוות וגולל את התרחשות הדברים שהובילו בסופו של דבר לפיטוריו.

"במהלך הקריירה אמנם כבשתי המון יעדים, אבל למרות ההצלחה והפרסום הרגשתי ריקנות גדולה", סיפר רווח. "ביליתי המון - חיפשתי את האושר - אבל לא באמת הייתי מאושר. משהו בי צעק לשינוי, ולא ידעתי מה זה. עשיתי דיאטה, כושר, דברים אחרים, אבל כלום לא הביא לי את מה שחיפשתי.

"אחד הדברים שהכי הפריעו לי בשנים ההן היה שתמיד הרגשתי שאני מרצה אחרים. כל החיים שלי היו סביב לרצות אחרים, להביא סיפורים טובים, לקבל הערכה מהעורכים. ריציתי אחרים, אבל כל הזמן חשבתי - מה עם החיים שלי? מה עם מה שאני רוצה באמת?

"לשמחתי, בשלב מסוים הסכימו כאמור להעביר אותי לירושלים, וזמן קצר אחרי שהגעתי לעיר פגשתי את הרב דב ביגון, ראש מכון מאיר. הגעתי לישיבת מכון מאיר כי רציתי להתקרב ליהדות ולהכיר יותר, והרב ביגון שבה אותי עם החיוך המפורסם שלו. למדתי איתו הלכות שמירת הלשון, וזה כל כך דיבר אליי. פתאום הסתכלתי בצורה לגמרי אחרת על כל שנות הקריירה שלי. הבנתי כמה התמקדתי ברע, במלוכלך, ברצון להתפרסם ולרצות.

"אחרי כמה חודשים התחלתי להתקרב לחב"ד, והרגשתי שזה ממלא אותי. ב"ה עד היום אני חסיד של הרבי מלובביץ'".

רווח גולל באריכות במהלך הראיון את ההתרחשות שהובילה לפיטוריו. "כשרשות השידור התפרקה ועברנו לתאגיד, השנה הראשונה הייתה מעולה מבחינתי. המשכתי עם התוכנית 'מלווה מלכה' ששודרה במוצאי שבת ב'כאן מורשת' וברשת ב', עשיתי פרויקטים מיוחדים, והכל זרם טוב.

"עשיתי כמה דברים שבתאגיד לא כל כך אהבו, ופה התחילו הבעיות. למשל, עשיתי כמה תוכניות על נערות יהודיות שיוצאות עם ערבים, כולל פאנל מורחב עם מספר נשים, והם לא אהבו את זה. חשבו שזה גזעני. בהמשך הדרך היו עוד כמה דברים ששידרתי והם לא אהבו, וכמה חודשים אחר כך, כשהיו המון הפגנות בעד זכויות לקבוצות שונות, הקראתי מכתב שהרבי מלובביץ' כתב בנושא, בו הוא טוען שלכל אחד יש זכות בחירה האם ללכת אחר תאוותיו, וזה מבחינתם היה הקש ששבר את גב הגמל. אחד המפיקים שמע את הדברים, הלך להתלונן, ומשם הכל התגלגל הלאה. זו הסיבה האמתית שבגללה פוטרתי מהתאגיד.

"מאז שחזרתי בתשובה, ניסיתי להביא את הטוב בעשייתי העיתונאית. גדלתי על העיתון 'העולם הזה', והוא עיצב לי את התודעה לגבי עיתונות. הוא היה הכי רכילותי וצמא דם שאפשר לדמיין. כשעבדתי בחברת החדשות, העורך אמר לי פעם: 'אורי תביא גם סיפורים טובים בעלי ערך עיתונאי, לא רק דברים רעים'. אני מודה שמה שהיה לי בראש אז זה דם, אש ולשון הרע. ל'עולם הזה' הייתה סיסמא מפורסמת: 'ללא מורא וללא משוא פנים'. במובן מסוים המשכתי לדבוק בעניין הזה, אבל בקטע טוב - ללכת עם האמת הפנימית שלי כדי להביא את הגאולה האמיתית והשלמה.

"בכל מקרה, אחרי מה שקרה עם המכתב של הרבי הזמינו אותי לשיחת הבהרה, ובה נאמר לי שהייתי צריך לאזן את הדברים ולהשמיע גם את הקול השני. כתגובה לדבריהם עניתי שמדובר בתוכנית תורנית, ולכן ראוי להביא בה דעת תורה. תכלס, מאותו היום, הרגשתי שמתייחסים אלי כאל עובד בעייתי. פתאום התחילו להוריד ממני פרויקטים, לא הוזמנתי לישיבות, ובכללי היחס אלי היה ממש קר. לא זכיתי לפירגונים וחטפתי הרעות תנאים נוספות.

"כמה חודשים לאחר מכן הזמינו אותי לשיחה נוספת, שבה ביקשו ממני לגוון את התכנים שלי ולהשתפר. כעבור זמן נוסף הזמינו אותי לשימוע, ואמרו לי שהם חשים חוסר שביעות רצון מהשידורים שלי. טענו כל מיני דברים הזויים, והבנתי שהם רק מחפשים במה להיאחז. מצדי אפשר לפרסם את כתב השימוע. מדובר בגיבוב של טענות סרק.

"בשלב הזה העניין הגיע לתקשורת, ורצו ברשת עצומות שקראו למנוע את פיטוריי, ואנשים רבים חתמו עליהן. זה היה מאוד מחזק. חודש וחצי לאחר מכן פיטרו אותי סופית. דווקא לפני הפיטורים היה שקט. הם הרדימו אותי, אז חשבתי שהכל בסדר, ופתאום הגיעה ההודעה הסופית. יחסית לקחתי את זה בטוב, כי אני מאמין בה' יתברך וטובו. מה שכן, שלחתי מכתב מאוד חמור וחריף לאלדד קובלנץ מנכ"ל התאגיד, כי היה חשוב לי למחות על מה שנעשה".

רווח אף תיאר במהלך הראיון את מוצאי השבת הראשונה, לאחר שפוטר ותוכניתו לא שודרה. "אז חוויתי את הרגעים הקשים ביותר עבורי בכל התהליך, כי פתאום אחרי 18 שנה – נפער חלל גדול. הרב יוסף צבי צירקוס ואני מאוד השקענו בתוכנית, ופתאום הכל נגמר. חלק מהמאזינים לקחו את זה מאוד קשה, ואפילו קיבלתי שיחות מכמה מאזינים שממש בכו לי בטלפון. היו גם אנשים בודדים שאמרו לי שזה היה הדבר היחיד כמעט שהפיג להם את הבדידות, חולים שסיפרו כמה התוכנית חיזקה אותם, ועוד.

"תודה לאל התמודדתי עם זה טוב יחסית, כי תמיד יש פעילות סביב הילדים שלי ושל אשתי. לי יש שישה ברוך ה', ולה תשעה. אשתי ואני עובדים יחד על הבאת גאולה פרטית וכללית".

ומה לגבי תכניות להמשך? "אני מאמין שאחשוב עם עצמי ביישוב הדעת מה הלאה, ונראה לאן ה' יוביל אותי. עברתי לא מעט טלטלות בחיים, אבל בזכות ביטחון בה', אמונה ושמחה, עברתי אותם באופן טוב יחסית. ממה שאני מרגיש עכשיו, הכי בוער בי זה לחזור לטלוויזיה. אני לא יודע איפה ואיך, אבל יודע שהחלום שלי זה לפייס ולקרב בין אנשים, להעיר אותם לעבודת ה', ולקרב את הגאולה השלמה".

לקריאת הכתבה המלאה באתר הידברות לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
אורי רווח
י"ח חשוון ה׳תשפ״א
אורי רווח.

אתה שדרן בחסד עליון

תמיד אהבתי לשמוע את התוכניות שלך
ובמיוחד את המלווה מלכה

ומי שהפסיד בגדול זה התאגיד

תודה רבה לך על הכל


הלוואי ותחזור לתקשורת ותזכה לשדר לנו את בשורת הגאולה

אמן כן יהי רצון

2.
אין עליך אורי!!
י"ט חשוון ה׳תשפ״א
אוהבים אותך! בהצלחה בהמשך השליחות!
3.
אורי רווח באמת מיוחד!!!
י"ט חשוון ה׳תשפ״א
מה ניתן עוד לעשות כציבור וכפרט (אולי אנשים מסויימים..) כדי להחזיר אותו לשידורים ולתוכנית המלוה מלכה הפופולארית והמדהימה שלו?
4.
אורי היקר, חזק ואמץ!
י"ט חשוון ה׳תשפ״א
5.
אורי רווח הגדול מכולם
י"ט חשוון ה׳תשפ״א
חבל כמה חסר לי התכנית במוצאי שבת עם אורי רווח והרב צירקוס
6.
חזק ואמץ אורי!!! אתה מיוחד ביותר.
כ' חשוון ה׳תשפ״א
7.
אלוף
כ"ב חשוון ה׳תשפ״א
8.
__
כ"ב חשוון ה׳תשפ״א
אורי רווח. אתה שדרן תותח תמיד אהבתי לשמוע את התוכניות שלך ובמיוחד את המלווה מלכה ומי שהפסיד בגדול זה התאגיד תודה רבה לך על הכל הלוואי ותחזור לתקשורת ותזכה לשדר לנו את בשורת הגאולה אמן כן יהי רצון
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.