מנדי ברגר | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״א 05.11.2020

לא להסס: מה אפשר להספיק בגיל 99? | הרב שמואל רסקין

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה • "הפעם אני רוצה לשתף אתכם בסיפור על חגיגת הכנסת ספר תורה מאוד מאוד מיוחדת, אותו שמעתי מהרבנית גיתית דוידוביץ', הפועלת יחד עם בעלה הרב ישראל כשליחי הרבי, ועושים עבודה מדהימה בשכונת כפר גנים שבפתח תקווה"
לא להסס: מה אפשר להספיק בגיל 99? | הרב שמואל רסקין

חגיגת הכנסת ספר תורה, זו תמיד חגיגה מאוד מיוחדת ושמחה, כל בני העיר שותפים בה והשמחה מרקיעה שחקים. הפעם אני רוצה לשתף אתכם בסיפור על חגיגת הכנסת ספר תורה מאוד מאוד מיוחדת, אותו שמעתי מהרבנית גיתית דוידוביץ', הפועלת יחד עם בעלה הרב ישראל כשליחי הרבי, ועושים עבודה מדהימה בשכונת כפר גנים שבפתח תקווה.

הסבתא רבתא של גיתית, הגב' פירחיה ג'וזיפין כהן, חלמה במשך כל ימי חייה לתרום מכספה האישי בכדי שיכתבו ספר תורה חדש ויכניסו אותו לבית כנסת. בגיל 97 עלתה גב' כהן ממרסיי אל ארץ הקודש, ובגיל 99 הצליחה להגשים את חלומה מהכסף שהיא חסכה במשך עשרות שנים, מקצבת זקנה ודברים נוספים עליהם וויתרה עבור הדבר המיוחד והקדוש הזה.

בתרומתה, הכניסו ספר תורה חדש בחגיגה אדירה לבית כנסת חדש שנפתח בבאר-שבע, שם בתה וחתנה התחזקו והתקרבו ליהדות. אתם יכולים לתאר לעצמכם איזו שמחה מיוחדת הייתה. שנה לאחר מכן, בגיל 100 הלכה גב' כהן לעולמה. בלוויה השתתפו כל בני משפחתה, להם השאירה מסר חזק מאוד: התורה היא הכול, תשמרו על התורה, והתורה תשמור עליכם!

הסיפור המיוחד הזה הזכיר לי את אחד הסיפורים המפורסמים שגדלנו עליהם: כשהיה האדמו"ר הרש"ב – רבי שלום דובער ילד בגיל ארבע-חמש, הוא נכנס לחדר של הסבא שלו – אדמו"ר הצמח צדק, והחל לבכות. שאל אותו סבו: למה אתה בוכה? ענה הנכד: סבא, עכשיו למדנו בתורה, שהקדוש ברוך הוא נגלה לאברהם אבינו. למה רק אברהם זכה לגילוי כזה, למה אנחנו לא זוכים לגילוי אלוקי כזה גדול? ענה לו סבו: כאשר יהודי בן תשעים ותשע שנים מחליט שהוא צריך למול את עצמו, ראוי הוא שהקדוש ברוך הוא יתגלה אליו.

כמובן שעל פי הפשט מגיע לאברהם אבינו צל"ש - בגיל 99 לעשות ברית מילה, זה דבר שאנחנו לא שומעים עליו כל יום. אבל יש כאן רמז עמוק יותר": המשנה במסכת אבות אומרת "בן מאה - כאילו מת ועבר ובטל מן העולם". כמובן, אין כוונת המשנה לגנות חלילה אדם שהגיע לגיל 100 שנה, הלוואי על כולנו. אלא ללמדך: בגיל 100 האדם מגיע לדרגה מסוימת של שלמות רוחנית, הוא כבר מגיע למצב שהוא 'בטל מן העולם' - היצר הרע ופיתויי ה'עולם' כבר לא משפיעים עליו.

זה המסר המיוחד שאברהם אבינו מלמד אותנו: יכול היה אברהם לומר "תשעים ותשע אחוז ממאה השנים השתדלתי מאוד, נלחמתי ביצר שלי, מספיק". אבל לא! אומר אברהם "אם יש לי עוד אחוז אחד שאני יכול לעשות משהו למען אלוקים, אני אעשה את זה מכל הלב". אבי האומה מעביר מסר נצחי לנו לכל ילדיו לאורך כל הדורות: גם אם אתם עושים מצוות בסטנדרטים הכי גבוהים, אפילו עד לרמה של 99 אחוז, אם יש עוד אחוז אחד שאפשר לעשות עוד יותר טוב - אל תהססו, תעשו כל מאמץ כדי להגיע לשלמות הקשר שלכם עם בורא העולם

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.