שלמה מן | יום י' חשוון ה׳תשפ״א 28.10.2020

רבנים חב"דים מצטרפים למחאה על המלצת השופט נגד הרב יוסף

"מוסד הרבנות הראשית יסודתו בהררי קודש ותפקידו לפסוק הלכה ברבים ללא מורא וללא משוא פנים. מי הוא זה ואי זה הוא אשר מלאו לבו לסתום את פיות העומדים בראשה שלא להשמיע דבר ה'" • עשרות רבנים מכל רחבי הארץ מוחים נגד המלצת השופט בדימוס להדיח את הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין • גם רבנים חב"דים הצטרפו למחאה
רבנים חב
הרב יוסף (צילום: באדיבות המצלם, ארכיון COL)

עשרות רבנים, מכל רחבי הארץ, פרסמו בימים האחרונים "מחאה נמרצת", בעקבות המלצת השופט בדימוס אורי שוהם כי יש להדיח את הגר"י יוסף מתפקידו. "על הועדה לבחירת דיינים להתכנס בהקדם ולהחליט אם הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, המכהן כנשיא בתי הדין הרבניים, ראוי להמשיך בתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול", קבע השופט.

דברי השופט הגיעו במענה לתלונה שהגיש נציב של הרפורמים על התבטאויות קשות של הרב יוסף כנגד התערבות בג"צ בנושאי דת והתנהלות הרפורמים.

בין הרבנים החתומים על המכתב - רבנים חב"דים רבים: חבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמעון אליטוב, רבה של נוף הגליל הרב ישעיהו הרצל, רב העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב יוחנן גוראריה, רב העיר עתלית הרב שמעון אלמליח, רב קהילת חב"ד בצפת הרב מרדכי ביסטריצקי, רב אזורי בקעת הירדן ומעלה אפרים הרב מ"מ גליצנשטיין, חבר לשכת הרבנות חולון הרב פנחס אלטהויז ועוד.

"הננו מוחים בזאת על דברי השופט אורי שוהם, אשר הרהיב עוז בנפשו לבקש את הדחת כבוד מרן הראשון לציון וראש על ארץ רבה הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, המפורסם בכל קצוות תבל בעמידתו האיתנה על שמירת חומות הדת, שהשמיע ברבים דעת תורה זכה וברה בעניין בחינת נשים לרבנות, שאין זו דרכה של תורה להעמיד רבניות כדרכם הקלוקלת של כת הרפורמים, וזוהי דעתם של רבותינו גדולי ומאורי ישראל מדורי דורות, ולא נשמע כזאת בישראל להנהיג מנהגי הרפורמה ולפרוץ גדר", כתבו הרבנים.

"מוסד הרבנות הראשית לישראל יסודתו בהררי קודש ותפקידו לפסוק הלכה ברבים ללא מורא וללא משוא פנים, על פי כללי ההלכה המסורים מדורי דורות. מי הוא זה ואי זה הוא אשר מלאו לבו לסתום את פיות העומדים בראשה שלא להשמיע את דבר ה' ברמה, ובפרט מן הפרט את פיו של מרן הראשון לציון שליט"א הנושא בעוז ובגאון את משא העם ומאיר את עיניהם בפסקי הלכות בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה.

"אין שום סמכות שיכולה למנוע מהרבנות הראשית לישראל להשמיע פסקי הלכה לרבים. אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, ששופטים מכניסים את ראשם בענייני הלכה, ודבר זה הינו הרס הדת.

"והננו בזה לחזק ולאמץ את ידיו של מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, להמשיך ביתר שאת וביתר עז במפעליו הכבירים להגדיל תורה ולהאדירה, בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה. ויהא רעווא מן שמיא, שיקויים בו הכתוב: "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", וכל הקמים עליו לרעה ה' יתברך יפר עצתם... "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל". ויאריך ימים על ממלכתו מתוך בריות גופא ונהורא מעליא שובע שמחות וכל טוב. ונזכה לראות במהרה בשוב ה' את שיבת ציון ובבניין בית מקדשנו נווה אפיריון. "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה". אכי"ר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.