צבי סופר | יום י' חשוון ה׳תשפ״א 28.10.2020

בהיקף מצומצם: הנחת אבן פינה לבניין בית חב"ד בלונג איילנד

בטקס מכובד אך בהשתתפות מצומצמת, הונחה אבן הפינה לבניין חדש לבית חב"ד ביולט אשר בלונג איילנד בראשות השלוחים הרב נחום ורבקי טננבוים • באירוע השתתפו נדיבים מרכזיים וחברי הקהילה המעורבים בפרויקט הבניה
בהיקף מצומצם: הנחת אבן פינה לבניין בית חב

בטקס מכובד אך בהשתתפות מצומצמת, הונחה אבן הפינה לבניין חדש לבית חב"ד ביולט אשר בלונג איילנד בראשות השלוחים הרב נחום ורבקי טננבוים.

באירוע - שהתקיים בהקפדה יתירה על כללי הבריאות והריחוק החברתי - השתתפו נדיבים מרכזיים וחברי הקהילה המעורבים בפרויקט הבניה.

גבאי 770 המיתולוגי הרב זאב יחזקאל הכהן כ"ץ כובד יחד עם בנו איש החסד הרי"י הכהן כ"ץ להשתתף בטקס, עם את החפירה בו השתמשו בהנחת אבן הפינה ההיסטורית ל770 שכ"ק אדמו"ר השתתף אישית בשנת תשמ"ח, בה הם היו מעורבים.

"הרבה שאלו אותי למה החלטתי לעשות את הנחת אבן הפינה עכשיו, כשעדיין לצערנו אנחנו במגבלות הקרונה, למה לא לחכות, אפילו להזמין את כל הקהל כולו לא יכולנו, אפילו לאכול כמו שאנחנו רגילים בחב"ד ולומר לחיים כמעט בלתי אפשרי, אי אפשר ללחוץ ידיים, ובוודאי לא לחבק, הכל בהקפדה על מרחקים, שהרי מי כמונו מקפיד על הוראות הבטיחות." אמר בנאומו הרב טננבוים. "אנחנו אולי המקום היחיד בעולם שעושה טקס אבן הפינה בימים טרופים אלו.

"אבל זה מה שהרבי לימד אותנו - כל נסיון הוא גם הזדמנות, דווקא התקופה המאוסה הזו "אבן מאסו הבונים" תהפוך ל"ראש פינה", לתחילה חדשה וזריקת עידוד לבנייה ופיתוח." המשיך כשהוא מביא דוגמה מהוראות הרבי לבניה לאחר הרצח בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד, "בהמשך בנין תנוחמו", אמר אז  הרבי. כולנו עברנו זמנים לא פשוטים, כמה וכמה איבדו בני משפחה, בבניין הזה יהיה גם זכר לאותם נשמות, הבית הזה של הבית חב"ד, בבנין הזה של החיים והטוב של ההיפך המוחלט של הוירוס האכזר הזה, ננוחם".

באירוע השתתפו גם השלוחים הרב טוביה טעלדאן השליח הראשי ללונג איילנד, שלא הסתיר את התפעלותו, והרב זלמן וולאביק השליח לפייב טאונס שכובד לומר דברים קצרים.

אותות הוקרה חלקו לאורחי הכבוד של הדיענר השנתי שהיה אמור להתקיים מיד אחרי פורים שנה שעברה, ונדחה בגלל התפרצות הקרונה, ופרק תהילים נאמר ע"י נציג נערי העיר שהבית חב"ד מהווה "ביתם השני".  

ניל קופרמן, מידידי הבית חבד נתן דו"ח מרשים על פעילותו האדירה של הבית חב"ד בשמונת חודשי הקרונה, "בית חב"ד היוליט בוודאי יירשם בדפי ההיסטוריה, כמי ש"נלחם" בוירוס הנורא והשפעותיו, בלי להתפשר בכלשהו על הבטיחות וכללי הבריאות והצליח להפעיל את כל הקהילה בכל מה שקשור ליהדות ואף יותר מכך, יותר מכל שנה, כולל תפילות הימים הנוראים והחגים כמו שהרב ורבקי טננבוים - שנבחרו גם ל"גיבורי הקהילה" בעיתון המקומי -  אומרים כל הזמן "אם באמת רוצים, מוצאים את הדרך".

אביו, צ'ארלי קופרמן חלק עם הנוכחים את הדברים שאמר לו הרבי כשפנה לברכה לנחת מהילדים "הדרך היחידה היא להראות דוגמא אישית". 

קטעי וידאו מרגשים הוקרנו בהם גם מופת מהאוהל - "זה ללא ספק נס גלוי "אומר בווידאו אחד המקרובים, מנהל השקעות מפורסם שחווה שתי בעיות בריאותית במשפחה, שנעלמו לאחר תפילה באוהל הק', מאז הוא מניח תפילין בכל יום ומתקרב עוד ועוד.

האירוע הסתיים במסר של הרב טננבוים - שמתאים לאו דווקא לחנוכת הבית "אני חושב שהמסר הוא, לכולנו, אולי הרבה דברים אנחנו לא יכולים לעשות השנה בתקופת הקרונה , אולי לא נוכל לעשות הרבה אירועים כמו כל שנה של חנוכה ופורים, שבתות גדולות וכדומה, אבל נשתמש בה לבניה מחודשת. אנחנו יכולים להפוך את האבן הזו את השנה הזו מאבן מאסו הבונים- מאבן מאוסה לאבן שהיא ראשיתה של בניה מחודשת של אנרגיות חדשות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.