שלמה מן | יום ז' חשוון ה׳תשפ״א 25.10.2020

כעת רשמי: הרב לוי דוכמן מונה כשליח הרבי לאיחוד האמירויות

המל"ח הכריז באופן רשמי על מינויו של הרב לוי דוכמן כשליח הרבי באיחוד האמירויות. 6 שנים כבר פועל הרב דוכמן ברחבי המדינה. בשיחה מיוחדת הוא נזכר בימי הבראשית • "בחיידר הראשון שפתחנו לפני 5 שנים, למדו רק ארבעה ילדים. היום לומדים כבר 40" • הרב קוטלרסקי: "ראיתי הפעילות מקרוב. התושבים התחברו לרב דוכמן"
כעת רשמי: הרב לוי דוכמן מונה כשליח הרבי לאיחוד האמירויות
הרב קוטלרסקי בביקורו בדובאי. מימין: הרב דוכמן

אחרי 6 שנים של פעילות עניפה במדינה המוסלמית, הכריזה אמש הנהלת המרכז לענייני חינוך באופן רשמי על מינויו של הרב לוי דוכמן כשליח הרבי באיחוד האמירויות.

"ברוך השם, בכוחו של הרבי, החיים היהודיים כאן באמירויות פרחו וצמחו באופן בל ישוער", אומר הרב דוכמן בעקבות המינוי, "הכבוד הרב שרוחשים כאן התושבים זה לזה, וגם מוסלמים ליהודים דתיים, הוא נדיר ויפה. מיותר לציין כי גם המנהיג של האמירויות השייח מוחמד בן זאיד הוא שאפשר את הפעילות הזו ועל כל העולם ללמוד ממנו".

הפעילות החב"די באיחוד האמירויות החלה למעשה לפני כ-12 שנה, כאשר אנשי עסקים יהודים ניו יורקים, שנסעו תכופות לאמירויות לצורך עסקיהם, פנו אל הרב יהודה קרינסקי, מזכירו של הרבי ויו"ר המל"ח, בבקשה שישלח שליח חב"ד ייעודי למדינה.

לפני כעשור, הגיעה קבוצה של תמימים, בעלי דרכון אמריקני, לאיחוד האמירויות, וניהלה את תפילות יום הכיפורים בפעם הראשונה באופן מאורגן במדינה המוסלמית. מאז ועד היום תמימים פוקדים את המקום תכופות ופועלים בשליחות הרבי מטעם המל"ח.

הרב דוכמן הגיע לראשונה למדינה בחורף תשע"ה. הפעילות הגדולה הראשונה שלו הייתה ארגון ליל סדר בבירת המדינה אבו דאבי. באותה שנה אף עבר להתגורר באופן קבוע במדינה.

"באותם ימים", נזכר הרב דוכמן, "כבר התגבשה כאן סוג של קהילה יהודית, אולם לא היו כל תשתיות בעבור אלו שחפצו בהענקת חינוך יהודי לילדיהם".

מיד עם בואו פתח הרב דוכמן תלמוד תורה בעבור הילדים היהודים המקומיים. בשנה הראשונה למדו בבית הספר ארבעה ילדים בלבד. היום, אם אתם מתעניינים, לומדים בו כבר כ-40 ילדים.

כיום בדובאי, העיר הגדולה והעשירה של איחוד האמירויות, המונה כ-3.3 מיליון תושבים, פועלים שני בתי כנסת. האחד בידי שני רבנים מניו יורק, ונשני בידי סולי וולף, המשמש כנשיא בית הכנסת, והרב דוכמן המשמש כרב. הרב דוכמן הוא היחיד מבין הרבנים המתגורר באופן קבוע במדינה ועם מתעטר בתושבות קבע מטעם הרשויות.

הרב דוכמן, הדובר חמש שפות, כולל ערבית וצרפתית, סייע גם בהקמת הקהילה היהודית באבו דאבי. לאחרונה פתח את בית הכנסת היחיד בבירת המדינה, המשמש כמרכז הקהילה היהודית באבו דאבי. בראש השנה האחרון התקיים בפעם הראשונה מניין בבית הכנסת.

"מקרוב עקבתי אחר צמיחתה וגדילתה של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות", אומר הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המל"ח, "וחזיתי הצלחה גדולה ומדהימה. אף ביקרתי במקום באחת ההזדמנויות וראיתי מקרוב את הפעילות. נראה שהתושבים המקומיים התחברו אל הרב דוכמן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.